• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      17-minutowy utwór "Abnormal Road" zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

      17-minutowy utwór "Abnormal Road" zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

      T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję "War Pigs" z repertuaru Black Sabbath

      T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję "War Pigs" z repertuaru Black Sabbath

      Hugo Fabbri z zespołu Fuzzy Vox i Yamaha RSS20

      Hugo Fabbri z zespołu Fuzzy Vox i Yamaha RSS20

      Stu Hamm przepytany przez firmę Markbass

      Stu Hamm przepytany przez firmę Markbass

    • Newsy sprzętowe
      Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

      Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

      JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

      JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

      Limitowana gitara Chris Stapleton Frontier firmy Epiphone

      Limitowana gitara Chris Stapleton Frontier firmy Epiphone

      Joyo MOMIX PRO – mikser do streamingu na żywo

      Joyo MOMIX PRO – mikser do streamingu na żywo

    • TopVideo
      Wredrock - The Look (Roxette cover)

      Wredrock - The Look (Roxette cover)

      Gwiazdy rocka zagrały w wyjątkowej reklamie przygotowanej na Super Bowl

      Gwiazdy rocka zagrały w wyjątkowej reklamie przygotowanej na Super Bowl

      Najlepszy jam 2023 roku? Jak do tej pory na pewno - na scenie Joe Satriani, Steve Lukather, Eric Gales i Mateus Asato

      Najlepszy jam 2023 roku? Jak do tej pory na pewno - na scenie Joe Satriani, Steve Lukather, Eric Gales i Mateus Asato

      Bryan Adams - Christmas Time (wideo)

      Bryan Adams - Christmas Time (wideo)

  • Artyści
    • Wywiady
      Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

      Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

      Powrót Banity. Wywiad z Demonem i Daronem z zespołu Frontside

      Powrót Banity. Wywiad z Demonem i Daronem z zespołu Frontside

      Marek Napiórkowski i jego teoria strun - wywiad

      Marek Napiórkowski i jego teoria strun - wywiad

      Gitarzysta Dezertera Robert ”Robal” Matera - wywiad

      Gitarzysta Dezertera Robert ”Robal” Matera - wywiad

    • Artykuły
      Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

      Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

      Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah"

      Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah"

      Zmarł Mick Slattery, założyciel i gitarzysta Hawkwind

      Zmarł Mick Slattery, założyciel i gitarzysta Hawkwind

      Robb Flynn o najnowszej liście 100 najwspanialszych heavy metalowych utworów: "Jest wiele wątpliwych wyborów, ale są dwa rażące pominięcia"

      Robb Flynn o najnowszej liście 100 najwspanialszych heavy metalowych utworów: "Jest wiele wątpliwych wyborów, ale są dwa rażące pominięcia"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Symbolical – „Natura” (recenzje)

      Symbolical – „Natura” (recenzje)

    • TopLegendy
      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

      Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

      Plini, Żytecki, Owane i Gadiner już jutro zagrają pierwszy z dwóch koncertów w Polsce

      Plini, Żytecki, Owane i Gadiner już jutro zagrają pierwszy z dwóch koncertów w Polsce

      Skillet już w kwietniu zagra dwa koncerty w Polsce

      Skillet już w kwietniu zagra dwa koncerty w Polsce

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Zespół Ketha zagrał w rzeszowskim pubie Underground. Wykonali swoją płytę "Wendigo"   

      Zespół Ketha zagrał w rzeszowskim pubie Underground. Wykonali swoją płytę "Wendigo"  

      Cancer Culture Polska 2022 - fotorelacja z koncertu

      Cancer Culture Polska 2022 - fotorelacja z koncertu

      VADER - Revelations of the Wicked tour 2022

      VADER - Revelations of the Wicked tour 2022

      Markowe Zaduszki Jazzowe - Marek Stryszowski i Przyjaciele w Wielickim Centrum Kultury - fotorelacja

      Markowe Zaduszki Jazzowe - Marek Stryszowski i Przyjaciele w Wielickim Centrum Kultury - fotorelacja

    • Patronat TopGuitar
      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      Spektakularne show Lordi we Wrocławiu. Fińska gwiazda metalu wystąpi podczas Gitarowego Rekordu Świata i 3-Majówki

      Spektakularne show Lordi we Wrocławiu. Fińska gwiazda metalu wystąpi podczas Gitarowego Rekordu Świata i 3-Majówki

      Już za kilka dni 5 edycja Polish Ukulele Festival. Oznacza to, że wiosna coraz bliżej!

      Już za kilka dni 5 edycja Polish Ukulele Festival. Oznacza to, że wiosna coraz bliżej!

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

      II Ogólnopolski Konkurs Czary Gitary w Świdwinie

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

      Kolumny Markbass MB58R 102 P oraz 102 XL P - prezentacja

      Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

      Markbass Strings Ultimate Series Nickel Plated Steel 040 – 120 - test strun do pięciostrunowej gitary basowej

      Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

      Markbass Little Mark 58R - flagowy wzmacniacz basowy

      Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

      Porównanie kolumn Markbass MB58R 102 Pure, MB58R 102 Energy i MB58R 102 P

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Przypominamy na czym grał Alexi Laiho

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

      Tomasz "Orion" Wróblewski i jego zjawiskowy bas LTD Orion-5

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Nirvana wygrywa prawną batalię - pozew "Nevermind Baby" został odrzucony po raz ostatni

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

      Muzycy Placebo wyprzedają swoje gitary na platformie Reverb

    • TopSpecial-Zestawienia
      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Pięć najlepszych solówek Prince'a

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      Polscy gitarzyści wybierają gitarowy przebój wszech czasów. Nie było łatwo!

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

      TopGuitar w 2021 roku - wielkie podsumowanie

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Wywiad z Arkadiuszem Majstrakiem i Robertem Kazonem Kazanowskim z Nocnego Kochanka

Wywiad z Arkadiuszem Majstrakiem i Robertem Kazonem Kazanowskim z Nocnego Kochanka

20 października 2022 Maciej Warda | TopGuitar 13862

Przeczytaj również

Tygodnik 42/2022 (222)
Tygodnik 42/2022 (222)
CieszFanów Festiwal 2022 rusza już dzisiaj
CieszFanów Festiwal 2022 rusza już dzisiaj

„O Jeden Most Za Daleko” to czwarta autorska płyta Nocnego Kochanka. Premiera albumu odbyła się 23 września 2022 roku, a wydawnictwo można kupić w wersji CD oraz na winylu na stronie mystic.pl. Z okazji wydania płyty i pierwszego miejsca na liście sprzedaży płyt OLiS, z gitarzystami zespołu rozmawiała Ilona Matuszewska.

 

 

Ilona Matuszewska: Zacznijmy może od tego co najświeższe czyli czwarty w Waszym dorobku album „O Jeden Most Za Daleko”. Tytuł wydaje się dość przewrotny…

Arkadiusz Majstrak: Tak. I chociaż pierwsze co przychodzi na myśl, to film z klasyki gatunku kina wojennego na podstawie powieści Corneliusa Ryana „O Jeden Most za Daleko”, to najnowsza płyta Nocnego Kochanka nie ma z tą pozycją nic wspólnego… No może poza wybuchającym mostem na okładce! Tak naprawdę, tytuł zawdzięczamy naszej ekipie technicznej, która za każdym razem kiedy przesadzi z napojami wyskokowymi, z bólem i trwogą przywołuje wyżej wymieniony tytuł. Dodatkowo, w oczach wielu naszych antyfanów, każde wydawnictwo Kochanka to zdecydowanie „jeden most za daleko” .

Robert Kazon Kazanowski: Tytuł nie tylko przewrotny co i przynajmniej dwuznaczny. Wszystko zaczęło się od naszej ekipy technicznej (pozdrawiamy CzarmuchyNK), która często rano, po długiej nocy “odstresowywania się”, mówi, że “oj, wczoraj to już było o jeden most za daleko”. Chłopaki pisząc tekst stwierdzili, że jest to piękne określenie, z którym oczywiście sami się zgadzamy, bo przecież jakby nie ten ostatni drineczek, to wszystko byłoby super. Dodatkowo, myśląc nad tytułem płyty, stwierdziliśmy, iż nadaje się on idealnie, bo poza singlem, który jest nam bardzo bliski, ta płyta dla wielu osób to już naprawdę o jeden most za daleko – przecież nie można sobie tak śmieszkować z metalu, i to tyle lat.

 

NOCNY KOCHANEK
„O Jeden Most Za Daleko”
Mystic Production

 

W trzech singlach krążących w sieci wyraźnie słychać, że album jest „kochankowy”, trochę śmiechowy, nuta lekkoducha, a momentami… slayerowo. Nie kombinowaliście nad jakimś zupełnie innym brzmieniem, dokładaniem jakże modnej teraz elektroniki… Jak dogadujecie się w tym temacie? Jest zgoda, czy jednak walka frakcji w zespole?

AM: Tak, zdecydowanie wracamy tym albumem bardziej do czasów płyty „Hewi Metal”. Jest wesoło, przebojowo, bardziej do pośpiewania. Każdy utwór – muzycznie – jest z innej bajki. Nie jesteśmy przyklejeni do konkretnego gatunku muzycznego, przez co, podczas tworzenia muzyki, możemy swobodnie mieszać i eksperymentować, zahaczając przy okazji o hard rock, poppunk czy… country. To właśnie jest owa „kochankowość” o której wspomniałeś. Wynika to bezpośrednio z naszego systemu pracy, jaki obraliśmy podczas tworzenia. Zdecydowaną większość muzyki piszemy ja i Kazon. Mając nieograniczoną gatunkowo wolność, słychać w naszych riffach wpływy czy naleciałości przeróżnych artystów, a po dopisaniu linii wokalnej przez Krzyśka, nabiera to jeszcze innych kształtów. Tak, więc dopóki któryś z nas nie stanie się fanem muzyki elektronicznej to nie spodziewałbym się takich brzmień w Nocnym Kochanku, ale kto to wie?

Zdecydowaną większość muzyki piszemy ja i Kazon. Mając nieograniczoną gatunkowo wolność, słychać w naszych riffach wpływy czy naleciałości przeróżnych artystów, a po dopisaniu linii wokalnej przez Krzyśka, nabiera to jeszcze innych kształtów

RK: Zawsze są jakieś starcia, bo każdy ma swoją wizję, jakieś pomysły których zawzięcie broni – zwłaszcza ja!, ale wizja tego co chcemy grać na tyle się już nam wyklarowała, że z płyty na płytę tych walk jest coraz mniej. Jeśli chodzi o inne brzmienia to nie boimy się dokładać nowych rzeczy, chociaż raczej nie idziemy w modne, bo ciężko flet, dwunastrostrunowego akustyka czy banjo nazwać czymś nowoczesnym. Co do elektroniki jak na razie nie było takiej potrzeby, ale jeśli napiszemy kiedyś numer gdzie ewidentnie będzie pasować, chociażby na intro to ja nie widzę przeciwwskazań.

Studio – kto pracował nad realizacją i produkcją albumu? Ślady położone szybko czy raczej monotonne dogrywki?

RK: Płytę nagrywaliśmy znowu w studiu Demontażownia, które prowadzi Damian “Fons” Biernacki, i to właśnie Damian zajmował się miksem i masteringiem tej płyty. Jeśli chodzi o produkcje to w sumie zajmowaliśmy się tym we dwóch, bo ja też gdzieś tam realizacyjnie się udzielam, odpowiadam trochę za ogólne brzmienie zespołu. Po pierwszych miksach spotkaliśmy się na parę dni, żeby dokręcić wszystkie brzmienia i proporcje instrumentów, po czym dopieściliśmy to już razem z resztą zespołu.
Z Fonsem pracuje się bardzo fajnie, sprawnie i profesjonalnie, także nagrywki szły bardzo sprawnie. Całą muzykę nagrywaliśmy niewiele ponad tydzień. Nie mamy ostatnio ciśnienia na jakąś bardzo nowoczesną produkcję, bo chcemy, żeby to co jest na płycie dało się bezproblemowo przełożyć na koncert, więc nie ma tu chirurgicznie równanych do siatki instrumentów, miliarda dubli czy harmonii, co też przyśpiesza nagrywanie.

Nie mamy ostatnio ciśnienia na jakąś bardzo nowoczesną produkcję, bo chcemy, żeby to co jest na płycie dało się bezproblemowo przełożyć na koncert, więc nie ma tu chirurgicznie równanych do siatki instrumentów, miliarda dubli czy harmonii

Arek Majstrak, fot. Tomasz Woźniak

Jak o nagrywaniu mowa, Kazon powiedz mi proszę o tym fagocie… od gitary poprzez fortepian do fagotu to raczej długa droga…

RK: Tak naprawdę to fortepian był pierwszy, bo zaczynałem od instrumentów klawiszowych, potem była perkusja, a dopiero po jakiś 10 latach grania pojawiła się gitara. Jak byłem w liceum wpadł mi do głowy pomysł, żeby pójść do szkoły muzycznej II stopnia, ale przez to, że nie miałem na swoim koncie żadnej oficjalnej edukacji muzycznej, to musiałem iść do klasy bez przygotowania muzycznego, a do wyboru były instrumenty perkusyjne i fagot. Na perkusji już grałem, więc stwierdziłem, że chętnie wezmę coś nowego, dlatego padło na fagot. Instrument jest naprawdę świetny, bardzo lubię barwę oraz możliwości, bo skala jest naprawdę duża, ale niestety fizycznie nie byłem w stanie się z tym instrumentem dogadać, także po 1,5 roku wspólnie z profesorem podjęliśmy decyzję, że nie ma się co wzajemnie męczyć – i tak zakończyła się moja przygoda z edukacją muzyczną.

A nie przeszkadza Wam to, że ludzie traktują NK jako trochę nazwijmy to „rozbawiacz”, czy „rozweselacz”? Nucąc sobie tekst np. „Dziewczyny z kebabem” no to nie jest to typowy ciężki, złowieszczy metal… Jak wy sami się postrzegacie jeśli chodzi o gatunek muzyczny?

AM: No cóż. Jeśli takie podejście przeszkadzało by nam, to poziom narastającej frustracji stałby się nie do zniesienia. Wyszłoby na jaw, że robimy to wbrew sobie. Tak wcale nie jest. Nie mamy problemu z tym, że nie gramy „złowieszczego metalu”. Zdecydowanie lepiej odnajdujemy się w tej weselszej odsłonie. Daje to zarówno nam jak i fanom azyl przed trudem i problemami, z jakimi każdy się zmaga. Cieszy nas, że ludzie na koncercie mogą się odstresować, wyszaleć i zostawić troski za sobą. Jeśli chodzi o gatunek, to Nocnego Kochanka określiłbym mianem Comedy Rock.

Nocnego Kochanka określiłbym mianem Comedy Rock

RK: Nie przeszkadza nam, bo dokładnie o to nam chodzi. W czasach w jakich żyjemy mamy chyba wystarczająco dużo zmartwień i problemów, nie trzeba jeszcze o nich śpiewać. My dajemy ludziom możliwość oderwać się od tego wszystkiego na te 2 godziny koncertu, czy czas jak sobie po prostu słuchają płyty. Co do postrzegania tego, co gramy to muzycznie cały czas jest to mieszanka heavy metalu, z lekką odskocznią w kierunku klasycznego rocka/hardrocka. Nawet takie pozornie niemetalowe numery jak „Koń na Białym Rycerzu” są inspirowane klasykami power metalu, takimi jak Rhapsody czy Blind Guardian, więc wydaje mi się, że wszystko co robimy trzyma się konwencji znanej fanom tego typu grania.

Reagujecie na hejterów twierdzących, że bliżej Wam do disco polo niż metalu? Disco polowy cover „Zaplątanego” był taką szpilą czy przeszliście obok niego obojętnie. Chyba nie każdy chciałby aby coverowany był w disco polowy sposób…

AM: Jestem zupełnie obojętny na hejterów. W dzisiejszych czasach jest to normalne zjawisko. Oczywiście, na początku drogi – hejt dla każdego jest dotkliwy, jednak żeby głowa pracowała normalnie, trzeba nauczyć się podchodzić do tego zjawiska bez emocji. Jeżeli ktoś porównuje muzykę NK do gatunku disco polo, jestem właściwie pewny, że nigdy nie przesłuchał żadnej naszej płyty. Cover Zaplątanego, jak się okazało, zrobił jeden z naszych fanów i była to forma żartu… podoba nam się.

RK: Cały czas nie do końca umiemy połączyć kropki między Nocnym Kochankiem a disco polo, bo ani muzycznie, ani tekstowo – według nas – w żaden sposób się nie łączy. Paradoksalnie, przy pewnych liniach wokalnych bliżej nam do popu, ale my po prostu staramy się grać melodyjnie, tak, aby piosenki zapadały w pamięć. Jednocześnie, żeby przyjemnie i z łatwością można było śpiewać je na koncertach. A cover „Zaplątanego” mnie osobiście bawił, i nie mam nic przeciwko takim sytuacjom.

Nie do końca umiemy połączyć kropki między Nocnym Kochankiem a disco polo, bo ani muzycznie, ani tekstowo – według nas – w żaden sposób się nie łączy. Paradoksalnie, przy pewnych liniach wokalnych bliżej nam do popu, ale my po prostu staramy się grać melodyjnie, tak, aby piosenki zapadały w pamięć

Od początku chcieliście, żeby NK, a wcześniej Night Mistress był właśnie taki? Mieliście plan na ten zespół?

AM: Zespołem poruszającym się według planu było Night Mistress. Projekt trzymał się kurczowo określonych norm dla gatunku. Kochanek jest zdecydowanie bardziej spontaniczny pod względem muzyki i paradoksalnie – dla nas bardziej naturalny. Myślę, że bardziej jako NM kreowaliśmy figury, z którymi nie utożsamialiśmy się w stu procentach. Kiedy stwierdziliśmy, że to właśnie ta frywolna strona metalu jest środowiskiem w którym poruszamy się swobodniej, nie mieliśmy daleko idących planów. Chcieliśmy wydać płytę, którą ludzie będą chętnie słuchali. No i udało się.

RK: Nie byłem od początku w Night Mistress, więc ciężko mi powiedzieć jak to było w 2003 roku. Ja dołączyłem do zespołu z nadzieją na wielką karierę zagraniczną, bo przecież “The Back of Beyond”, chłopaki wydali w porozumieniu z amerykańską wytwórnią, więc co mogło pójść nie tak? Także plany były wielkie, ale rzeczywistość zweryfikowała je dosyć szybko.
Z Nocnym Kochankiem było zupełnie inaczej, bo projekt powstawał równolegle do NM przez jakieś 2 lata, i nikt nie myślał o jego przyszłości, po prostu pisaliśmy sobie jakieś piosenki, bez większej spiny, żeby zobaczyć co z tego będzie. Pierwszy sold out był dla nas wielkim zaskoczeniem a to co się wydarzyło później, czyli kolejne wyprzedane koncerty, złote czy platynowe płyty, stało się w takim tempie, że nawet jakbyśmy chcieli to zaplanować, to coś takiego nawet nie przyszłoby nam do głowy.

Robert Kazon Kazanowski, fot. Tomasz Woźniak

Spodziewaliście się aż takiego odzewu od ludzi? Pełnych sal, soldoutów, rzeszy fanów, występowania na największych festiwalach?

AM: Było to dla nas spore zaskoczenie… Lub raczej przyjemna niespodzianka. Każdy młody zespół wydając płyty ma gdzieś z tyłu głowy taki scenariusz. U nas było podobnie, jednak po kilku nieudanych próbach podboju rynku muzycznego z Night Mistress, mieliśmy do tego dystans i woleliśmy podejść do tego na chłodno. I sądzę, że dzięki takiemu podejściu wszystko co było później smakowało jeszcze lepiej… i smakuje nadal.

RK: Każdy po cichu na to liczy, ale nikt z nas się tego nie spodziewał, zwłaszcza, że muzyka heavy metalowa nie jest zbyt popularna w Polsce. Dzięki luźniejszym tekstom udało nam się przekonać do siebie ludzi, którzy w ogóle metalu nie słuchają.

A tak w ogóle to 10 lat minęło jak jeden dzień… będzie sroga biba na jesiennych koncertach?

AM: Szczerze to nie nastawiamy się na świętowanie z tego powodu, a to dlatego, że 10 lat temu powstał Minerał Fiutta. Było to swego rodzaju ziarno, które zostało zasiane, ale my za początek NK uważamy rok 2014. Wtedy podjęliśmy decyzję, że chcemy grać jako Nocny Kochanek i w tym właśnie roku zaczęliśmy nagrywać płytę Hewi Metal. Tak więc, świętowanie z tej okazji musi trochę poczekać.

RK: Coś tam się na pewno wydarzy, ale przy takiej ilości koncertów jakie gramy, niestety już nie można sobie pozwolić na ciągłe imprezowanie, więc poza otwierającym i zamykającym trasę weekendem, raczej będzie spokojnie.

W chwilach wyciszenia, jeśli takowe w ogóle u Was występują, to włączasz sobie…

AM: Trudne pytanie. Faktycznie o wyciszenie w ostatnich tygodniach jest trudno. Najczęściej słucham muzyki w samochodzie. Na ten przykład dziś podczas jazdy słuchałem Płyty „Impera” zespołu Ghost, a później puściłem sobie Blink 182 „Neighborhoods”.

RK: Jeśli chodzi o stricte wyciszenie to bardzo lubię płytę Opeth’a – „Damnation”, działa na mnie niezmiennie od lat. Czasem jakaś muzyka klasyczna się pojawi, bo jestem wielkim fanem Edwarda Grieg’a. Lubię też taki stary jazz, który poznałem głównie przez gry z serii Fallout, czyli lata 30-50, świetna muza, bardzo relaksująca. Ale poza tym to raczej rock, czy heavy/power metal. Mam kilka swoich ulubionych zespołów do których często wracam i mogę słuchać w kółko.

Robert Kazon Kazanowski i Arek Majstrak, fot. Albert Gula

Podczas ostatniej rozmowy z TopGuitar Arek Majstrak czekał na drugi model ESP USA M-II. Dlaczego na te gitary trzeba czekać i czym różni się ona od pierwszej ESP M-II, którą posiadał Arek.

AM: Gitary ESP produkowane w USA są robione ręcznie, tak więc nie wygląda to tak, że instrument wystarczy spakować i wysłać do Polski. Tę gitarę trzeba zrobić, a ten proces jest dość złożony i w efekcie – trzeba swoje odczekać. Na czas realizacji wpływa również ilość zamówień złożonych wcześniej, Czekam na gitarę ponad dwa lata, jednak z reguły czas oczekiwania to mniej więcej rok. Na te sytuację miała wpływ pandemia Covid-19. Na całe szczęście wiosło jest już gotowe i aktualnie oczekuje na transport do Polski. Jeśli chodzi o różnicę między gitarą na której obecnie gram koncerty, a tą która niebawem do mnie dotrze – poza kolorem lakieru – będzie to instrument o identycznej specyfikacji technicznej. To dlatego, że potrzebuję na scenę dwóch gitar o jak najbardziej zbliżonym brzmieniu, aby w chwili usterki jednej gitary po zmianie na backup został zachowany ten sam sound.

Gitary ESP produkowane w USA są robione ręcznie, tak więc nie wygląda to tak, że instrument wystarczy spakować i wysłać do Polski. Tę gitarę trzeba zrobić, a ten proces jest dość złożony i w efekcie – trzeba swoje odczekać. Na czas realizacji wpływa również ilość zamówień złożonych wcześniej, Czekam na gitarę ponad dwa lata, jednak z reguły czas oczekiwania to mniej więcej rok. Na te sytuację miała wpływ pandemia Covid-19. Na całe szczęście wiosło jest już gotowe i aktualnie oczekuje na transport do Polski

Czy używacie jeszcze jakichś innych gratów z oferty firmy Sound Service? Korzystacie np. z przełomowego Two Notes Torpedo Captor?

RK: Aż musiałem spojrzeć jakie marki obsługuje Sound Service. Z Two Notes korzystaliśmy tylko przy nagrywaniu „Randki w Ciemność” w Demontażowni, ale to głównie ze względu na DI, bo tak wtedy Fonsu nagrywał, ale na co dzień nie jest nam to potrzebne, bo Fractal sam obsługuje impulsy, a z paczek i wzmacniaczy nie korzystamy.

Co do innych gratów, poza gitarami ESP/LTD Artur, nasz basista korzysta obecnie z preampów Tech21 Steve Harris i to chyba tyle. Mi się jeszcze marzy kiedyś Distressor od Empirical Labs, ale jak na razie to tylko fanaberia, bo nie jest mi potrzebny, po prostu fajnie by było mieć.

Dalej Fractale na scenie? A co w takim razie w studio? Opisz proszę tory sygnału podczas realizowania gitar na „O jeden most za daleko”.

RK: Na scenie dalej Fractale, w studiu zresztą też. Tor jest bardzo prosty, wyjścia stereo  z Fractala wchodzą w preamp (ostatnio był to lampowo-tranzystorowy Universal Audio Twin Finity, i dalej do interfejsu RME, cała reszta kreowania brzmienia dzieje się już w DAW’ie. Nagrywane jest też oczywiście sygnał DI, już nie przez Two Notes, tylko przez Daw-Amp Reampbox polskiej produkcji. Nie jest on jednak używany do reampingum, tylko jako backup, łatwiej jest również edytować później ścieżki gitarowe, bo w przeciwieństwie do sygnału przesterowanego, tutaj widać atak.

Na zakończenie gratuluję „jedynki” na OliSie. Zdetronizowaliście Behemotha… Metal najlepiej sprzedającą się muzyką w Polsce! A mówią, że płyty w Polsce, poza tymi promowanymi w Zetce i Eremefce się nie sprzedają… Poproszę o komentarz.

AM: Hehe, no co mogę powiedzieć. Dziękuję! To bardzo miłe i nobilitujące. Nocny Kochanek i Behemoth… Jakby nie było, obu tych zespołów na Zetce czy eremefie nie uświadczysz, a mimo to podium jest nasze. Cieszymy się !

RK: Dziękujemy, i jest nam bardzo miło z tego powodu, za co chcielibyśmy podziękować naszym wiernym fanom, bo bez nich to wszystko by się nie wydarzyło.

 

  • Tags
  • arkadiusz majstrak
  • Nocny Kochanek
  • Robert Kazon Kazanowski

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Jan Felcyn zaprasza na Soundedit, gdzie opowie o domowym nagrywaniu podcastów
Previous article Piotr Polak o miksowaniu „in the box” na Soundedit '22

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów" Artyści
22 marca 2023

Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: "Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów"

Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”. Artykuły o artystach
21 marca 2023

Joe Bonamassa w obronie Jimmy'ego Page'a: "Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah" Artykuły o artystach
20 marca 2023

Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah"

Zmarł Mick Slattery, założyciel i gitarzysta Hawkwind Artykuły o artystach
19 marca 2023

Zmarł Mick Slattery, założyciel i gitarzysta Hawkwind

Robb Flynn o najnowszej liście 100 najwspanialszych heavy metalowych utworów: "Jest wiele wątpliwych wyborów, ale są dwa rażące pominięcia" Artykuły o artystach
17 marca 2023

Robb Flynn o najnowszej liście 100 najwspanialszych heavy metalowych utworów: "Jest wiele wątpliwych wyborów, ale są dwa rażące pominięcia"

Lars Ulrich uważa, że krytyka płyty "Lulu" wynika z... ignorancji krytykujących Artykuły o artystach
17 marca 2023

Lars Ulrich uważa, że krytyka płyty "Lulu" wynika z... ignorancji krytykujących

Steve Harris o swoim uwielbieniu dla Genesis: "Albumy z ery Petera Gabriela wciąż przyprawiają mnie o gęsią skórkę"" Artykuły o artystach
16 marca 2023

Steve Harris o swoim uwielbieniu dla Genesis: "Albumy z ery Petera Gabriela wciąż przyprawiają mnie o gęsią skórkę""

Najlepszy gitarzysta według Steviego Ray Vaughana? Nie zgadlibyście. Artykuły o artystach
16 marca 2023

Najlepszy gitarzysta według Steviego Ray Vaughana? Nie zgadlibyście.

Brian May został ostatecznie uhonorowany za swój wkład w „muzykę i działalność charytatywną”. Artykuły o artystach
16 marca 2023

Brian May został ostatecznie uhonorowany za swój wkład w „muzykę i działalność charytatywną”.

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
22 marca 10:30
Newsy

17-minutowy utwór „Abnormal Road” zapowiada nową EP-kę prog-rockowego zespołu ATAN

22 marca 9:11
Sprzęt

Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

22 marca 8:09
Artyści

Wywiad z Jarkiem „Gronosem” Gronowskim z zespołu Dragon: „Bandycki napad Putina na Ukrainę miał wpływ na gorycz moich tekstów”

22 marca 7:59
Imprezy

Katie Melua już 12 kwietnia zagra w Gdyni!

21 marca 11:41
Newsy

Blackstar Debut 50R – nowe combo gitarowe

21 marca 10:40
Artyści

Joe Bonamassa w obronie Jimmy’ego Page’a: „Był talentem, który zdarza się raz na pokolenie”.

20 marca 13:29
Newsy

JOYO BSK-40 – nowe combo dla instrumentów akustycznych

20 marca 10:10
Tygodnik

Tygodnik 11/2023 (243)

20 marca 9:21
Artyści

Wolfgang Van Halen został zapytany, jakiej muzyki słucha. Odpowiedział: „Meshuggah”

19 marca 21:00
Newsy

T-Pain umieścił na płycie porywającą wersję „War Pigs” z repertuaru Black Sabbath

19 marca 18:01
Artyści

Zmarł Mick Slattery, założyciel i gitarzysta Hawkwind

17 marca 16:46
Newsy

Hugo Fabbri z zespołu Fuzzy Vox i Yamaha RSS20

17 marca 11:04
Artyści

Robb Flynn o najnowszej liście 100 najwspanialszych heavy metalowych utworów: „Jest wiele wątpliwych wyborów, ale są dwa rażące pominięcia”

17 marca 8:28
Artyści

Lars Ulrich uważa, że krytyka płyty „Lulu” wynika z… ignorancji krytykujących

16 marca 19:05
Artyści

Steve Harris o swoim uwielbieniu dla Genesis: „Albumy z ery Petera Gabriela wciąż przyprawiają mnie o gęsią skórkę””

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press