• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Tim Henson i interfejs Apogee Jam X

      Tim Henson i interfejs Apogee Jam X

      Al Di Meola miał na scenie zawał serca

      Al Di Meola miał na scenie zawał serca

      Nowa płyta Black Radio - prawdziwie rock’n’rollowa rozróba

      Nowa płyta Black Radio - prawdziwie rock’n’rollowa rozróba

      John McLaughlin przepytany przez Paula Reed Smitha

      John McLaughlin przepytany przez Paula Reed Smitha

    • Newsy sprzętowe
      Mark Tremonti: "Zakładam firmę produkującą efekty"

      Mark Tremonti: "Zakładam firmę produkującą efekty"

      PRS Guitars pamięta o leworęcznych muzykach

      PRS Guitars pamięta o leworęcznych muzykach

      Apogee Symphony I/O – zamień „jedynkę” na „dwójkę”

      Apogee Symphony I/O – zamień „jedynkę” na „dwójkę”

      RCF NX 945-A i NX 932-A – aktywne zestawy głośnikowe

      RCF NX 945-A i NX 932-A – aktywne zestawy głośnikowe

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

    • Artykuły
      Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

      Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

      Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

      Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

      Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

      Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

      Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

      Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

      Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Wywiad z Arkadiuszem Majstrakiem i Robertem Kazonem Kazanowskim z Nocnego Kochanka
Home
Artyści
Wywiady

Wywiad z Arkadiuszem Majstrakiem i Robertem Kazonem Kazanowskim z Nocnego Kochanka

20 października 2022 Maciej Warda | TopGuitar Artyści, Wywiady

Przeczytaj również

Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 
Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 
Tygodnik 42/2022 (222)
Tygodnik 42/2022 (222)

„O Jeden Most Za Daleko” to czwarta autorska płyta Nocnego Kochanka. Premiera albumu odbyła się 23 września 2022 roku, a wydawnictwo można kupić w wersji CD oraz na winylu na stronie mystic.pl. Z okazji wydania płyty i pierwszego miejsca na liście sprzedaży płyt OLiS, z gitarzystami zespołu rozmawiała Ilona Matuszewska.

 

 

Ilona Matuszewska: Zacznijmy może od tego co najświeższe czyli czwarty w Waszym dorobku album „O Jeden Most Za Daleko”. Tytuł wydaje się dość przewrotny…

Arkadiusz Majstrak: Tak. I chociaż pierwsze co przychodzi na myśl, to film z klasyki gatunku kina wojennego na podstawie powieści Corneliusa Ryana „O Jeden Most za Daleko”, to najnowsza płyta Nocnego Kochanka nie ma z tą pozycją nic wspólnego… No może poza wybuchającym mostem na okładce! Tak naprawdę, tytuł zawdzięczamy naszej ekipie technicznej, która za każdym razem kiedy przesadzi z napojami wyskokowymi, z bólem i trwogą przywołuje wyżej wymieniony tytuł. Dodatkowo, w oczach wielu naszych antyfanów, każde wydawnictwo Kochanka to zdecydowanie „jeden most za daleko” .

Robert Kazon Kazanowski: Tytuł nie tylko przewrotny co i przynajmniej dwuznaczny. Wszystko zaczęło się od naszej ekipy technicznej (pozdrawiamy CzarmuchyNK), która często rano, po długiej nocy “odstresowywania się”, mówi, że “oj, wczoraj to już było o jeden most za daleko”. Chłopaki pisząc tekst stwierdzili, że jest to piękne określenie, z którym oczywiście sami się zgadzamy, bo przecież jakby nie ten ostatni drineczek, to wszystko byłoby super. Dodatkowo, myśląc nad tytułem płyty, stwierdziliśmy, iż nadaje się on idealnie, bo poza singlem, który jest nam bardzo bliski, ta płyta dla wielu osób to już naprawdę o jeden most za daleko – przecież nie można sobie tak śmieszkować z metalu, i to tyle lat.

 

NOCNY KOCHANEK
„O Jeden Most Za Daleko”
Mystic Production

 

W trzech singlach krążących w sieci wyraźnie słychać, że album jest „kochankowy”, trochę śmiechowy, nuta lekkoducha, a momentami… slayerowo. Nie kombinowaliście nad jakimś zupełnie innym brzmieniem, dokładaniem jakże modnej teraz elektroniki… Jak dogadujecie się w tym temacie? Jest zgoda, czy jednak walka frakcji w zespole?

AM: Tak, zdecydowanie wracamy tym albumem bardziej do czasów płyty „Hewi Metal”. Jest wesoło, przebojowo, bardziej do pośpiewania. Każdy utwór – muzycznie – jest z innej bajki. Nie jesteśmy przyklejeni do konkretnego gatunku muzycznego, przez co, podczas tworzenia muzyki, możemy swobodnie mieszać i eksperymentować, zahaczając przy okazji o hard rock, poppunk czy… country. To właśnie jest owa „kochankowość” o której wspomniałeś. Wynika to bezpośrednio z naszego systemu pracy, jaki obraliśmy podczas tworzenia. Zdecydowaną większość muzyki piszemy ja i Kazon. Mając nieograniczoną gatunkowo wolność, słychać w naszych riffach wpływy czy naleciałości przeróżnych artystów, a po dopisaniu linii wokalnej przez Krzyśka, nabiera to jeszcze innych kształtów. Tak, więc dopóki któryś z nas nie stanie się fanem muzyki elektronicznej to nie spodziewałbym się takich brzmień w Nocnym Kochanku, ale kto to wie?

Zdecydowaną większość muzyki piszemy ja i Kazon. Mając nieograniczoną gatunkowo wolność, słychać w naszych riffach wpływy czy naleciałości przeróżnych artystów, a po dopisaniu linii wokalnej przez Krzyśka, nabiera to jeszcze innych kształtów

RK: Zawsze są jakieś starcia, bo każdy ma swoją wizję, jakieś pomysły których zawzięcie broni – zwłaszcza ja!, ale wizja tego co chcemy grać na tyle się już nam wyklarowała, że z płyty na płytę tych walk jest coraz mniej. Jeśli chodzi o inne brzmienia to nie boimy się dokładać nowych rzeczy, chociaż raczej nie idziemy w modne, bo ciężko flet, dwunastrostrunowego akustyka czy banjo nazwać czymś nowoczesnym. Co do elektroniki jak na razie nie było takiej potrzeby, ale jeśli napiszemy kiedyś numer gdzie ewidentnie będzie pasować, chociażby na intro to ja nie widzę przeciwwskazań.

Studio – kto pracował nad realizacją i produkcją albumu? Ślady położone szybko czy raczej monotonne dogrywki?

RK: Płytę nagrywaliśmy znowu w studiu Demontażownia, które prowadzi Damian “Fons” Biernacki, i to właśnie Damian zajmował się miksem i masteringiem tej płyty. Jeśli chodzi o produkcje to w sumie zajmowaliśmy się tym we dwóch, bo ja też gdzieś tam realizacyjnie się udzielam, odpowiadam trochę za ogólne brzmienie zespołu. Po pierwszych miksach spotkaliśmy się na parę dni, żeby dokręcić wszystkie brzmienia i proporcje instrumentów, po czym dopieściliśmy to już razem z resztą zespołu.
Z Fonsem pracuje się bardzo fajnie, sprawnie i profesjonalnie, także nagrywki szły bardzo sprawnie. Całą muzykę nagrywaliśmy niewiele ponad tydzień. Nie mamy ostatnio ciśnienia na jakąś bardzo nowoczesną produkcję, bo chcemy, żeby to co jest na płycie dało się bezproblemowo przełożyć na koncert, więc nie ma tu chirurgicznie równanych do siatki instrumentów, miliarda dubli czy harmonii, co też przyśpiesza nagrywanie.

Nie mamy ostatnio ciśnienia na jakąś bardzo nowoczesną produkcję, bo chcemy, żeby to co jest na płycie dało się bezproblemowo przełożyć na koncert, więc nie ma tu chirurgicznie równanych do siatki instrumentów, miliarda dubli czy harmonii

Arek Majstrak, fot. Tomasz Woźniak

Jak o nagrywaniu mowa, Kazon powiedz mi proszę o tym fagocie… od gitary poprzez fortepian do fagotu to raczej długa droga…

RK: Tak naprawdę to fortepian był pierwszy, bo zaczynałem od instrumentów klawiszowych, potem była perkusja, a dopiero po jakiś 10 latach grania pojawiła się gitara. Jak byłem w liceum wpadł mi do głowy pomysł, żeby pójść do szkoły muzycznej II stopnia, ale przez to, że nie miałem na swoim koncie żadnej oficjalnej edukacji muzycznej, to musiałem iść do klasy bez przygotowania muzycznego, a do wyboru były instrumenty perkusyjne i fagot. Na perkusji już grałem, więc stwierdziłem, że chętnie wezmę coś nowego, dlatego padło na fagot. Instrument jest naprawdę świetny, bardzo lubię barwę oraz możliwości, bo skala jest naprawdę duża, ale niestety fizycznie nie byłem w stanie się z tym instrumentem dogadać, także po 1,5 roku wspólnie z profesorem podjęliśmy decyzję, że nie ma się co wzajemnie męczyć – i tak zakończyła się moja przygoda z edukacją muzyczną.

A nie przeszkadza Wam to, że ludzie traktują NK jako trochę nazwijmy to „rozbawiacz”, czy „rozweselacz”? Nucąc sobie tekst np. „Dziewczyny z kebabem” no to nie jest to typowy ciężki, złowieszczy metal… Jak wy sami się postrzegacie jeśli chodzi o gatunek muzyczny?

AM: No cóż. Jeśli takie podejście przeszkadzało by nam, to poziom narastającej frustracji stałby się nie do zniesienia. Wyszłoby na jaw, że robimy to wbrew sobie. Tak wcale nie jest. Nie mamy problemu z tym, że nie gramy „złowieszczego metalu”. Zdecydowanie lepiej odnajdujemy się w tej weselszej odsłonie. Daje to zarówno nam jak i fanom azyl przed trudem i problemami, z jakimi każdy się zmaga. Cieszy nas, że ludzie na koncercie mogą się odstresować, wyszaleć i zostawić troski za sobą. Jeśli chodzi o gatunek, to Nocnego Kochanka określiłbym mianem Comedy Rock.

Nocnego Kochanka określiłbym mianem Comedy Rock

RK: Nie przeszkadza nam, bo dokładnie o to nam chodzi. W czasach w jakich żyjemy mamy chyba wystarczająco dużo zmartwień i problemów, nie trzeba jeszcze o nich śpiewać. My dajemy ludziom możliwość oderwać się od tego wszystkiego na te 2 godziny koncertu, czy czas jak sobie po prostu słuchają płyty. Co do postrzegania tego, co gramy to muzycznie cały czas jest to mieszanka heavy metalu, z lekką odskocznią w kierunku klasycznego rocka/hardrocka. Nawet takie pozornie niemetalowe numery jak „Koń na Białym Rycerzu” są inspirowane klasykami power metalu, takimi jak Rhapsody czy Blind Guardian, więc wydaje mi się, że wszystko co robimy trzyma się konwencji znanej fanom tego typu grania.

Reagujecie na hejterów twierdzących, że bliżej Wam do disco polo niż metalu? Disco polowy cover „Zaplątanego” był taką szpilą czy przeszliście obok niego obojętnie. Chyba nie każdy chciałby aby coverowany był w disco polowy sposób…

AM: Jestem zupełnie obojętny na hejterów. W dzisiejszych czasach jest to normalne zjawisko. Oczywiście, na początku drogi – hejt dla każdego jest dotkliwy, jednak żeby głowa pracowała normalnie, trzeba nauczyć się podchodzić do tego zjawiska bez emocji. Jeżeli ktoś porównuje muzykę NK do gatunku disco polo, jestem właściwie pewny, że nigdy nie przesłuchał żadnej naszej płyty. Cover Zaplątanego, jak się okazało, zrobił jeden z naszych fanów i była to forma żartu… podoba nam się.

RK: Cały czas nie do końca umiemy połączyć kropki między Nocnym Kochankiem a disco polo, bo ani muzycznie, ani tekstowo – według nas – w żaden sposób się nie łączy. Paradoksalnie, przy pewnych liniach wokalnych bliżej nam do popu, ale my po prostu staramy się grać melodyjnie, tak, aby piosenki zapadały w pamięć. Jednocześnie, żeby przyjemnie i z łatwością można było śpiewać je na koncertach. A cover „Zaplątanego” mnie osobiście bawił, i nie mam nic przeciwko takim sytuacjom.

Nie do końca umiemy połączyć kropki między Nocnym Kochankiem a disco polo, bo ani muzycznie, ani tekstowo – według nas – w żaden sposób się nie łączy. Paradoksalnie, przy pewnych liniach wokalnych bliżej nam do popu, ale my po prostu staramy się grać melodyjnie, tak, aby piosenki zapadały w pamięć

Od początku chcieliście, żeby NK, a wcześniej Night Mistress był właśnie taki? Mieliście plan na ten zespół?

AM: Zespołem poruszającym się według planu było Night Mistress. Projekt trzymał się kurczowo określonych norm dla gatunku. Kochanek jest zdecydowanie bardziej spontaniczny pod względem muzyki i paradoksalnie – dla nas bardziej naturalny. Myślę, że bardziej jako NM kreowaliśmy figury, z którymi nie utożsamialiśmy się w stu procentach. Kiedy stwierdziliśmy, że to właśnie ta frywolna strona metalu jest środowiskiem w którym poruszamy się swobodniej, nie mieliśmy daleko idących planów. Chcieliśmy wydać płytę, którą ludzie będą chętnie słuchali. No i udało się.

RK: Nie byłem od początku w Night Mistress, więc ciężko mi powiedzieć jak to było w 2003 roku. Ja dołączyłem do zespołu z nadzieją na wielką karierę zagraniczną, bo przecież “The Back of Beyond”, chłopaki wydali w porozumieniu z amerykańską wytwórnią, więc co mogło pójść nie tak? Także plany były wielkie, ale rzeczywistość zweryfikowała je dosyć szybko.
Z Nocnym Kochankiem było zupełnie inaczej, bo projekt powstawał równolegle do NM przez jakieś 2 lata, i nikt nie myślał o jego przyszłości, po prostu pisaliśmy sobie jakieś piosenki, bez większej spiny, żeby zobaczyć co z tego będzie. Pierwszy sold out był dla nas wielkim zaskoczeniem a to co się wydarzyło później, czyli kolejne wyprzedane koncerty, złote czy platynowe płyty, stało się w takim tempie, że nawet jakbyśmy chcieli to zaplanować, to coś takiego nawet nie przyszłoby nam do głowy.

Robert Kazon Kazanowski, fot. Tomasz Woźniak

Spodziewaliście się aż takiego odzewu od ludzi? Pełnych sal, soldoutów, rzeszy fanów, występowania na największych festiwalach?

AM: Było to dla nas spore zaskoczenie… Lub raczej przyjemna niespodzianka. Każdy młody zespół wydając płyty ma gdzieś z tyłu głowy taki scenariusz. U nas było podobnie, jednak po kilku nieudanych próbach podboju rynku muzycznego z Night Mistress, mieliśmy do tego dystans i woleliśmy podejść do tego na chłodno. I sądzę, że dzięki takiemu podejściu wszystko co było później smakowało jeszcze lepiej… i smakuje nadal.

RK: Każdy po cichu na to liczy, ale nikt z nas się tego nie spodziewał, zwłaszcza, że muzyka heavy metalowa nie jest zbyt popularna w Polsce. Dzięki luźniejszym tekstom udało nam się przekonać do siebie ludzi, którzy w ogóle metalu nie słuchają.

A tak w ogóle to 10 lat minęło jak jeden dzień… będzie sroga biba na jesiennych koncertach?

AM: Szczerze to nie nastawiamy się na świętowanie z tego powodu, a to dlatego, że 10 lat temu powstał Minerał Fiutta. Było to swego rodzaju ziarno, które zostało zasiane, ale my za początek NK uważamy rok 2014. Wtedy podjęliśmy decyzję, że chcemy grać jako Nocny Kochanek i w tym właśnie roku zaczęliśmy nagrywać płytę Hewi Metal. Tak więc, świętowanie z tej okazji musi trochę poczekać.

RK: Coś tam się na pewno wydarzy, ale przy takiej ilości koncertów jakie gramy, niestety już nie można sobie pozwolić na ciągłe imprezowanie, więc poza otwierającym i zamykającym trasę weekendem, raczej będzie spokojnie.

W chwilach wyciszenia, jeśli takowe w ogóle u Was występują, to włączasz sobie…

AM: Trudne pytanie. Faktycznie o wyciszenie w ostatnich tygodniach jest trudno. Najczęściej słucham muzyki w samochodzie. Na ten przykład dziś podczas jazdy słuchałem Płyty „Impera” zespołu Ghost, a później puściłem sobie Blink 182 „Neighborhoods”.

RK: Jeśli chodzi o stricte wyciszenie to bardzo lubię płytę Opeth’a – „Damnation”, działa na mnie niezmiennie od lat. Czasem jakaś muzyka klasyczna się pojawi, bo jestem wielkim fanem Edwarda Grieg’a. Lubię też taki stary jazz, który poznałem głównie przez gry z serii Fallout, czyli lata 30-50, świetna muza, bardzo relaksująca. Ale poza tym to raczej rock, czy heavy/power metal. Mam kilka swoich ulubionych zespołów do których często wracam i mogę słuchać w kółko.

Robert Kazon Kazanowski i Arek Majstrak, fot. Albert Gula

Podczas ostatniej rozmowy z TopGuitar Arek Majstrak czekał na drugi model ESP USA M-II. Dlaczego na te gitary trzeba czekać i czym różni się ona od pierwszej ESP M-II, którą posiadał Arek.

AM: Gitary ESP produkowane w USA są robione ręcznie, tak więc nie wygląda to tak, że instrument wystarczy spakować i wysłać do Polski. Tę gitarę trzeba zrobić, a ten proces jest dość złożony i w efekcie – trzeba swoje odczekać. Na czas realizacji wpływa również ilość zamówień złożonych wcześniej, Czekam na gitarę ponad dwa lata, jednak z reguły czas oczekiwania to mniej więcej rok. Na te sytuację miała wpływ pandemia Covid-19. Na całe szczęście wiosło jest już gotowe i aktualnie oczekuje na transport do Polski. Jeśli chodzi o różnicę między gitarą na której obecnie gram koncerty, a tą która niebawem do mnie dotrze – poza kolorem lakieru – będzie to instrument o identycznej specyfikacji technicznej. To dlatego, że potrzebuję na scenę dwóch gitar o jak najbardziej zbliżonym brzmieniu, aby w chwili usterki jednej gitary po zmianie na backup został zachowany ten sam sound.

Gitary ESP produkowane w USA są robione ręcznie, tak więc nie wygląda to tak, że instrument wystarczy spakować i wysłać do Polski. Tę gitarę trzeba zrobić, a ten proces jest dość złożony i w efekcie – trzeba swoje odczekać. Na czas realizacji wpływa również ilość zamówień złożonych wcześniej, Czekam na gitarę ponad dwa lata, jednak z reguły czas oczekiwania to mniej więcej rok. Na te sytuację miała wpływ pandemia Covid-19. Na całe szczęście wiosło jest już gotowe i aktualnie oczekuje na transport do Polski

Czy używacie jeszcze jakichś innych gratów z oferty firmy Sound Service? Korzystacie np. z przełomowego Two Notes Torpedo Captor?

RK: Aż musiałem spojrzeć jakie marki obsługuje Sound Service. Z Two Notes korzystaliśmy tylko przy nagrywaniu „Randki w Ciemność” w Demontażowni, ale to głównie ze względu na DI, bo tak wtedy Fonsu nagrywał, ale na co dzień nie jest nam to potrzebne, bo Fractal sam obsługuje impulsy, a z paczek i wzmacniaczy nie korzystamy.

Co do innych gratów, poza gitarami ESP/LTD Artur, nasz basista korzysta obecnie z preampów Tech21 Steve Harris i to chyba tyle. Mi się jeszcze marzy kiedyś Distressor od Empirical Labs, ale jak na razie to tylko fanaberia, bo nie jest mi potrzebny, po prostu fajnie by było mieć.

Dalej Fractale na scenie? A co w takim razie w studio? Opisz proszę tory sygnału podczas realizowania gitar na „O jeden most za daleko”.

RK: Na scenie dalej Fractale, w studiu zresztą też. Tor jest bardzo prosty, wyjścia stereo  z Fractala wchodzą w preamp (ostatnio był to lampowo-tranzystorowy Universal Audio Twin Finity, i dalej do interfejsu RME, cała reszta kreowania brzmienia dzieje się już w DAW’ie. Nagrywane jest też oczywiście sygnał DI, już nie przez Two Notes, tylko przez Daw-Amp Reampbox polskiej produkcji. Nie jest on jednak używany do reampingum, tylko jako backup, łatwiej jest również edytować później ścieżki gitarowe, bo w przeciwieństwie do sygnału przesterowanego, tutaj widać atak.

Na zakończenie gratuluję „jedynki” na OliSie. Zdetronizowaliście Behemotha… Metal najlepiej sprzedającą się muzyką w Polsce! A mówią, że płyty w Polsce, poza tymi promowanymi w Zetce i Eremefce się nie sprzedają… Poproszę o komentarz.

AM: Hehe, no co mogę powiedzieć. Dziękuję! To bardzo miłe i nobilitujące. Nocny Kochanek i Behemoth… Jakby nie było, obu tych zespołów na Zetce czy eremefie nie uświadczysz, a mimo to podium jest nasze. Cieszymy się !

RK: Dziękujemy, i jest nam bardzo miło z tego powodu, za co chcielibyśmy podziękować naszym wiernym fanom, bo bez nich to wszystko by się nie wydarzyło.

 

  • Tags
  • arkadiusz majstrak
  • Nocny Kochanek
  • Robert Kazon Kazanowski

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Jan Felcyn zaprasza na Soundedit, gdzie opowie o domowym nagrywaniu podcastów
Previous article Piotr Polak o miksowaniu „in the box” na Soundedit '22

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego Artykuły o artystach
2 października 2023

Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę" Artykuły o artystach
30 września 2023

Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki" Artykuły o artystach
28 września 2023

Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły" Artykuły o artystach
27 września 2023

Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

Marty Friedman: "Sytuacja w przypadku gitarzystów na Instagramie wpadła w tryb sterydowy" Artykuły o artystach
27 września 2023

Marty Friedman: "Sytuacja w przypadku gitarzystów na Instagramie wpadła w tryb sterydowy"

Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae Artyści
26 września 2023

Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa Artykuły o artystach
25 września 2023

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie" Artykuły o artystach
25 września 2023

80-letni Keith Richards: "Staram się cieszyć tym, że wyszedłem na prostą. To dla mnie wyjątkowe przeżycie"

Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem" Artykuły o artystach
24 września 2023

Guthrie Govan o pułapkach podczas ćwiczeń na gitarze : "Gdy mamy już dobrze ograne licki, stają się one pocieszeniem"

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
2 października 18:49
Artyści

Tony Iommi grał kiedyś regularnie „Smoke on the Water” – przypominamy dlaczego

2 października 11:39
Newsy

Mark Tremonti: „Zakładam firmę produkującą efekty”

1 października 21:18
Imprezy

Gwiazda rocka wystąpiła na scenie Hard Rock Pubu Pamela

30 września 19:40
Testy

Markbass Little Marcus 58R – mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

30 września 16:55
TopSpecial

Apogee Electronics – od ponad trzydziestu lat po stronie innowacji

30 września 9:53
Artyści

Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to „przepis na katastrofę”

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press