Ostatnia aktywność koncernu Gibson nie ogranicza się do wprowadzania do oferty nowych produktów i innych działań dotyczących jej instrumentów, ale – jak się okazuje – obejmuje także inicjatywy skierowane bezpośrednio do muzyków sięgających po jej gitary i basy, zarówno uznanych na całym świecie artystów jak i początkujących wykonawców. Właśnie ich dotyczą dwa nowe programy – odpowiednio Gibson Alliance i Gibson Generation Group.
Gibson Alliance
Gibson Alliance to inicjatywa, która ma umożliwić artystom reprezentującym różne gatunki muzyki wspólne kształtowanie przyszłości firmy. Artyści objęci tym programem będą mieli zarówno głos w kwestiach związanych z rozwojem nowych produktów w nowo powołanym Gibson Lab, jak również możliwość wprowadzania partnerów (także spoza branży instrumentów muzycznych) wspierających kreatywne działania. Firma Gibson będzie z kolei wspierała ważne projekty artystów należących do Gibson Alliance, finansować inicjatywy charytatywne czy wspierać programy pomocowe Gibson Foundation.
Oto co o nowej inicjatywie powiedzieli niektórzy artyści:
Slash – „Gibson Alliance to ważna platforma umożliwiająca firmie Gibson i jej artystom wspólną pracę nad wszystkimi jej działaniami”. 
Lzzy Hale (Halestorm) – „Jestem absolutnie zachwycona możliwością podzielenia się moimi pomysłami i moją pasją do muzyki będąc częścią tej społeczności. To my jesteśmy odpowiedzialni za przekazanie pochodni następnemu pokoleniu twórców i planuję nie tylko płonąć jasno, ale wręcz zapalić ten świat”.
Billy Gibbons (ZZ Top) – „To dobry czas by pozostać z marką Gibson i jej sześciostrunowcami z zadowoleniem witając pojawienie się Gibson Alliance. To bardzo zachęcający moment dla muzyków wszelkiej maści by cieszyć się z tego zgromadzenia artystów z całego świata”.
Gibson Generation Group
Do swojego drugiego nowego programu – Gibson Generation Group („G3”) – firma Gibson zamierza zaprosić wybraną grupę młodych muzyków. Celem „G3” jest stworzenie platformy, która pozwoli wychować nowe pokolenia gitarzystów i wprowadzić ich na największe sceny. Program Gibson Generation Group obejmuje dwuletni program nauczania, a pierwszy rocznik G3 ma go ukończyć latem 2021 roku.
Gibson Generation Group ma dać młodym talentom możliwość spotkania się i otrzymania wsparcia do firmy Gibson – zarówno kadry kierowniczej jak i lutników oraz zespołów Entertainment Relations. Artyści „G3” będą występowali podczas festiwali i innych imprez sponsorowanych przez firmę Gibson, a także przygotowywali pokazy i demonstracje, brać udział w warsztatach i współtworzyli inne treści dla firmy, która będzie dodatkowo promowała ich jako członków „G3” na swoich kanałach w mediach społecznościowych docierając do milionów odbiorców.