Oferta gitar akustycznych i akustyczno-elektrycznych firmy Yamaha obejmuje instrument wchodzące w skład różnych serii, wykorzystujących różne materiały i rozwiązania technologiczne. Jednym z najnowszysch modeli w tym gronie jest gitara FS9 MX, której brzmienia możemy posłuchać w klipie, w którym pojawia się także inny instrument tej marki – FGX5. Oba te modele łączy obecność w nich systemy Atmosfeel.
FS9 MX to jedna z czterech gitar akustyczno-elektrycznych, które zadebiutowały na tegorocznych targach NAMM Show. W tym przypadku jest to instrument o pudle Concert z płytą wierzchnią z litego świerku Adirondack oraz bokach i płytą dolną z mahoniu. Mahoniowa jest również szyjka, natomiast podstrunnicę, mostek i kołki blokujące struny wykonano z hebanu. Drugi ze wspomnianych instrumentów to FGX5 o pudle Traditional Western i płycie wierzchniej z litego świerku Sitka. Boki i płytę dolną wykonano z litego mahoniu poddanego firmowemu procesowi bazującemu na technologii A.R.E. (Acoustic Resonance Enhancement). Szyjkę zrobiono z afrykańskiego mahoniu, a podstrunnicę i mostek z hebanu. We obu tych gitarach Yamaha zastosowała swój rozbudowany system Atmosfeel wykorzystujący różne źródła zbierania sygnałów (przetwornik umieszczony pod mostkiem, sensor kontaktowy oraz mikrofon), dający możliwość regulacji wybranych parametrów przy pomocy pokręteł MIC BLEND, VOLUME i BASS EQ.
O tym jak współbrzmią ze sobą oba te instrumenty możemy przekonać się oglądając klip wideo, w którym Liang Lawrence wykonuje swoją piosenkę „Kiss My Apocalypse” grając na gitarze FS9 MX. Towarzyszy jej w nim Coby Tom grający na modelu FGX5:
PRODUCENT: pl.yamaha.com
zdjęcie główne: klatka pochodzi z klipu „Liang Lawrence | “Kiss My Apocalypse” | Yamaha FS9 MX Performance” dostępnego na kanale Yamaha Guitars w serwisie YouTube (https://youtu.be/6DNUvhYmsuE)