• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
NewsyNewsy artystyczne

Magia dźwięku w kinie: Francesco Donadello odkrywa kulisy ścieżki dźwiękowej do „Arrival”

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lut 29, 2024
Francesco Donadello, kadr z wideo YouTube
Francesco Donadello, kadr z wideo YouTube
Udostępnij

W świecie kinematografii dźwięk i muzyka tworzą wzajemnie się uzupełniającą całość. Francesco Donadello, zdobywca nagrody Grammy, uchyla rąbka tajemnicy na temat swojej pracy nad filmem „Arrival”. W ekskluzywnym materiale Apogee Electronics, ten renomowany inżynier dźwięku dzieli się swoją pasją do Symphony Mk II i wspomina współpracę z gigantami branży, jak Hildur Gudnadottir czy Johann Johannsson.

W sercu Los Angeles, w legendarnych Henson Recording Studios, Francesco Donadello, włoski inżynier dźwięku mieszkający na co dzień w Berlinie, zaprasza nas do swojego świata, gdzie magia dźwięku ożywa na ekranie. Jego praca nad filmem „Arrival” z 2016 roku (pol. „Nowy początek”) stanowi doskonały przykład świetnego zestrojenia dźwięku z materiałem wizualnym, które przekształcają film w pełnoprawne doświadczenie sensoryczne.

Donadello, laureat nagrody Grammy, ma na swoim koncie pracę nad takimi projektami jak filmy „Sicario”, „Duchy w Wenecji” czy wspomniany „Nowy początek”, a takze serial „Czarnobyl”. Jego współpraca z kompozytorami takimi jak Hildur Gudnadottir i nieżyjący już Johann Johannsson podkreśla nie tylko jego umiejętności, ale i głębokie zrozumienie narracji dźwiękowej, która definiuje współczesne kino.

Podczas rozmowy, Donadello szczegółowo opisuje swoje doświadczenia z używaniem Symphony Mk II, interfejsu, który stał się jego nieodłącznym narzędziem w procesie tworzenia dźwięku. Z pasją opowiada o jego przejrzystości i precyzji, które są kluczowe w obchodzeniu się z złożonymi sygnałami i zachowaniu czystości dźwięku, nawet przy ekstremalnym przesterowaniu.

Jednym z najbardziej fascynujących aspektów jego pracy jest proces tworzenia palety dźwiękowej dla filmów, działanie, które rozpoczyna się na długo przed rozpoczęciem zdjęć. Donadello podkreśla, jak kluczowe jest dostarczanie inspirujących dźwięków reżyserowi i montażyście, co pozwala na bardziej świadome kształtowanie filmowej narracji.

Szczególnie pamiętnym momentem jest opowiedziana przez niego anegdota dotycząca tworzenia unikalnej pętli taśmowej na potrzeby filmu „Arrival”, która zainspirowała dźwiękową tożsamość filmu. Eksperymentując z wielościeżkowymi pętlami taśmowymi, Donadello wraz z Johannem Johannssonem stworzyli hipnotyzującą mieszankę dźwięków, która stała się kluczowa dla atmosfery filmu.

W swojej opowieści, Donadello nie tylko ukazuje techniczne aspekty swojej pracy, ale również artystyczną wrażliwość, która pozwala mu na tworzenie dźwięków, które są zarówno subtelne, jak i intensywne. Jego zdolność do eksperymentowania z dźwiękiem i adaptacji technologii w celu osiągnięcia emocjonalnego rezonansu jest tym, co czyni go mistrzem w swojej dziedzinie.

Popatrzcie na cały materiał, który przygotowała firma Apogee Electronics:

PRODUCENT: apogeedigital.com

- Advertisement -

DYSTRYBUTOR: essaudio.pl

TAGI: Apogee, Apogee Electronics, Apogee Symphony I/O Mk II, Francesco Donadello, Symphony I/O Mk II
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

KV2 Audio ESD312 (fot. KV2 Audio)v
NewsyNewsy sprzętowe

KV2 Audio prezentuje zestaw głośnikowy ESD312

Redakcja | TopGuitar cze 6, 2025
NewsyNewsy artystyczne

Nowe życie „Psycho Killer” – Talking Heads prezentują teledysk do swojego największego hitu

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Harrison Audio LiveTrax 2 (fot. Harrison Audio)
NewsyNewsy sprzętowe

Harrison Audio prezentuje LiveTrax 2

Redakcja | TopGuitar cze 5, 2025
Line 6 Helix (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Line 6 zaprasza na świętowanie 10-lecia serii Helix

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
Marshall Studio 900 & Danny Dela Cruz (fot. YouTube / Marshall)
NewsyNewsy sprzętowe

Danny Dela Cruz demonstruje wzmacniacz Marshall Studio 900

Redakcja | TopGuitar cze 3, 2025
Newsy

Kirk Hammett: „Był okres, w którym myślałem, że moja gra jest cholernie idealna”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?