Przez wiele lat, amerykańska firma Harrison Audio kojarzona była z konsolet, które za sprawą stosowanych w nich rozwiązań technologicznych i oferowanego brzmienia, wykorzystywne były przez czołowych realizatorów dźwięku i gościły w niejednym studiu nagraniowym. Z czasem oferta firmy uległa zmianie, choć także dzisiaj ma ona w swej ofercie miksery. Znajdziemy w niej także rozwiązania bardziej kompaktowe, a mianowicie moduły w formacie 500. Ich gama obejmuje trzy urządzenia – przedwzmacniacz 32Cpre+, korektor MR3eq i kompresor Comp. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Każdy z tych modułów wykorzystuje kluczowe elementy mające swe źródła w konsoletach studyjnych Harrison z lat 70., 80. i 90. XX wieku. Poszczególne modele oferują zestaw właściwych im elementów kontroli, a każdy z modułów zajmuje jedną jednostkę szerokości.
32Cpre+
Przedwzmacniacz 32Cpre+ wykorzystuje sprzężony transformatorowo preamp mikrofonowy o wysokim wzmocnieniu, zapożyczony z aktualnie produkowanej konsolety Harrison 32Classic. Na panelu znajdziemy gniazdo typu combo obsługujące różne mikrofony i inne źródła dźwięku, służące za alternatywne wejście względem dostępnego na tylnej ściance obudowy na moduły w formacie 500. Możemy używać go jako symetrycznego wejścia XLR lub niesymetrycznego, instrumentalnego jack 1/4” w trybie HI-Z. Pokrętło Gain zapewnia płynne wzmocnienie od +20 do +70 dB, a do dyspozycji mamy ponadto włącznik zasilania Phantom +48V, odwracacz fazy i tłumik Pad (-20 dB). W dodatkowej sekcji umieszczono załączaną oddzielnie sekcję z dwoma filtrami o nachyleniu zbocza 12 dB/okt. – dolnoprzepustowym (regulacja czestotliwości granicznej w zakresie 160 Hz – 20 kHz) i górnoprzepustowy (25 Hz – 3.15 kHz).
MR3eq
Moduł oznaczony symbolem MR3eq to analogowy korektor stworzony w oparciu o dziesięciolecia doświadczeń w projektowaniu filtrów i układów korekcji. Ten wykorzystany w tym modelu został pierwotnie opracowany dla konsolty Harrison Music Recording 3 (MR3). Każdy z trzech bloków daje możliwość podbijania lub obcinania pasma w zakresie ±10 dB oraz regulacji częstotliwości granicznej (HI: 800 Hz – 15 kHz; MID: 400 Hz – 8 kHz; LOW: 40 Hz – 800 Hz). Filtry HI i LOW o nachyleniu zbocza 6 dB/okt. dają dodatkowo możliwość przełączania między charakterystyką półkową a dzwonkową, natomiast w parametrycznym paśmie MID dostępna jest płynna regulacja dobroci (Q). Całości dopełnia załączany oddzielnie filtr górnoprzepustowy 12 dB/okt. (25 Hz – 3.15 kHz).
Comp
Ostatni moduł to kompresor oparty na klasycznej konstrukcji „feed-forward”, wykorzystującej układ THAT 2180 VCA, zapewniający wyjątkową wydajność analogową. Comp oferuje regulację progu zadziałania (Threshold) oraz pokrętła Ratio (od 1:2 do 1:10) i Release (płynna regulacja od Slow do Fast), natomiast czas ataku jest zależny od programu i stale dostosowuje się do sygnału wejściowego. Na panelu znajdziemy ponadto diodowy wskaźnik redukcji wzmocnienia, potencjometr Makeup oraz włącznik.

Więcej informacji o tych trzech modułach w formacie 500 wraz z przykładami dźwiękowymi znajdziecie w poniższym materiale wideo:
PRODUCENT: harrisonaudio.com
DYSTRYBUTOR: commercialaudio.pl