• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ImprezyReportaże i relacje

Tak wyglądała ostatnia noc z Ozzym

ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyściNewsy

Ritchie Blackmore o swoim hicie: “Nie mogę tego znieść”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 8, 2025
fot. Ritchie Blackmore, fot. YouTube, LivOnMp3
Udostępnij

Choć utwór „Woman From Tokyo” ma świetny crunchowy riff i należy do najbardziej rozpoznawalnych kawałków Deep Purple, jego autor – Ritchie Blackmore – nigdy nie pałał do niego sympatią. Gitarzysta otwarcie przyznawał, że wolał inne kompozycje, które według niego miały znacznie więcej do zaoferowania, przede wszystkim pod względem melodii.

Ritchie Blackmore był fundamentem brzmienia Deep Purple – jego niezwykły talent do tworzenia zapadających w pamięć, melodyjnych riffów i wyjątkowa gitarowa artykulacja sprawiły, że muzyka zespołu zyskała niepowtarzalny charakter i zrewolucjonizowała hard rock. Jednak, jak wielu twórców, Blackmore nie zawsze był dumny ze wszystkiego, co nagrał.

W wywiadzie z 1983 roku, przypomnianym przez youtube’owy kanał Backstage Pass, gitarzysta przyznał, że jednym z utworów, za którym nie przepada, jest właśnie „Woman From Tokyo” z płyty „Who Do We Think We Are” (1972). Zamiast niego znacznie bardziej cenił przeboje swojego późniejszego zespołu Rainbow, takie jak „Since You Been Gone” czy „I Surrender”:

Po raz pierwszy usłyszałem 'Since You Been Gone’ w domu mojego menedżera i powiedziałem: ‘To będzie hit, nagrywamy’. On nie mógł w to uwierzyć. Zrobiliśmy to w dwóch podejściach, mimo że Cozy Powell nienawidził tego kawałka. Ale wiedzieliśmy, że dzięki niemu dotrzemy do szerszej publiczności. Niektórzy mówili: ‘Jak możesz tak się sprzedać? Przecież jesteś heavymetalowym gitarzystą’. To bzdura – zagram wszystko, jeśli tylko ma dobrą melodię, nawet 'Over the Rainbow’ Judy Garland

Blackmore dodał, że jest bardziej dumny z Since You Been Gone niż z wielu utworów Deep Purple, w tym właśnie „Woman From Tokyo”:

To dobra piosenka. Słucham jej teraz i jestem z niej naprawdę dumny. Dużo bardziej niż z niektórych kawałków Deep Purple, które były takimi podziemnymi hitami. 'Woman From Tokyo’? Nie mogę tego znieść

Deep Purple rozpoczęli nagrywanie albumu „Who Do We Think We Are” w Rzymie w lipcu 1972 roku. W tym czasie zespół jeszcze nigdy nie koncertował w Japonii, ale miał zaplanowane trzy występy w sierpniu: dwa w Osace i jeden w hali Budokan w Tokio. to właśnie te same występy, które zostały nagrane i później wydane jako legendarny koncertowy album Deep Purple – „Made in Japan”. Czerpiąc z japońskiej symboliki („wschodzące słońce”, „wschodnie marzenie”), panowie stworzyli opowieść o uroczej dziewczynie z tego kraju, która zawróciła im w głowie. A wszystko to miało wkrótce się ziścić.

Mimo sukcesu singla, przez lata rzadko trafiał do koncertowych setlist zespołu. Dopiero podczas trasy po reaktywacji Deep Purple w 1985 roku „Woman From Tokyo” zaczęto grać częściej.

TAGI: ritchie blackmore, Woman From Tokyo
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

NewsyNewsy artystyczne

Aventhis – wirtualny „artysta” outlaw-country z milionem słuchaczy miesięcznie na Spotify

Maciej Warda | TopGuitar lip 8, 2025
Alex Skolnick & Orange (fot. YouTube / Orange Amps)
NewsyNewsy sprzętowe

Alex Skolnick demonstruje tranzystorowe i lampowe wzmacniacze Orange

Redakcja | TopGuitar lip 8, 2025
Newsy

Nuno Bettencourt i tajemnicza gitara z logo „Nuno”– czy to początek nowej marki?

Maciej Warda | TopGuitar lip 8, 2025
Artykuły o artystachArtyści

John Fogerty: „Rock’n’roll musi być groźny i agresywny, pełen energii i ognia”

Maciej Warda | TopGuitar lip 7, 2025
NewsyNewsy sprzętowe

Czym różnią się gitary SE Studio, SE Studio Standard i SE Special Semi-Hollow marki PRS?

Redakcja | TopGuitar lip 7, 2025
ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Maciej Warda | TopGuitar lip 5, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?