• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
NewsyNewsy sprzętowe

Solid State Logic PURE DRIVE QUAD / OCTO – przegląd cech i możliwości

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano maj 20, 2024
SSL PURE DRIVE QUAD i PURE DRIVE OCTO (fot. Solid State Logic)
SSL PURE DRIVE QUAD i PURE DRIVE OCTO (fot. Solid State Logic)
Udostępnij

Od pewnego czasu, w ofercie brytyjskiej firmy Solid State Logic znajdują się dwa studyjne przedwzmacniacze zamknięte w obudowach rack – PURE DRIVE QUAD i PURE DRIVE OCTO. Tak jak sugerują to ich oznaczenia, różnią się one od siebie liczbą obsługiwanych kanałów, ale wykorzystują te same rozwiązania. Przyjrzyjmy się ich najważniejszym cechom i funkcjom.

Urządzenia te zawdzięczają swą nazwę preampom mikrofonowym PureDrive, które zostały w nich zastosowane, a które zadebiutowały w 2019 roku wraz z mikserem studyjnym ORIGIN. Układy te zaprojektowano tak, aby z jednej strony zachowywać klarowność typową dla wcześniejszych konstrukcji SSL, ale z drugiej oferować większą wszechstronność dzięki możliwości zmiany charakteru co pozwala uzyskiwać cieplejsze, bogate w harmoniczne i nasycone brzmienie, które zmienia się wraz ze wzmocnieniem.
O ile we wspomnianej konsolecie możemy wybierać spośród dwóch ustawień, to PURE DRIVE QUAD i PURE DRIVE OCTO oferują o jeden tryb więcej. Każdy z preampów daje zatem możliwość wybrania w danym kanale jednego z trzech trybów pracy:
• Clean – ceniony przez wielu, liniowy przedwzmacniacz SSL o bardzo niskim poziomie szumów własnych, znany ze swej zdolności do wiernego uchwycenia źródeł dźwięku z wyjątkową klarownością i szczegółowością
• Classic Drive – tryb symetryczny, generujący głównie nieparzyste harmoniczne, będący rozwinięciem technologii VHD; oferuje to samo brzmienie, które charakteryzuje konsoletę ORIGIN
• Asymmertric Drive – nowa opcja koloryzowania dźwięku stworzona na potrzeby tych urządzeń, sprawiająca że parzyste harmoniczne stają się dominujące i zapewniają wyraźne zaokrąglenie brzmienia, charakterystyczne zabarwienie i zmiękczenie transjentów

fot. Solid State Logic

PURE DRIVE QUAD i PURE DRIVE OCTO to odpowiednio urządzenia 4- i 8-kanałowe, a w każdym torze wejściowym możemy niezależnie regulować dostępne w nim parametry. Do dyspozycji mamy m.in. pokrętło GAIN, które w przypadku mikrofonów pozwala na stopniową regulację wzmocnienia w zakresie od +5 do +65 dB (krokowa zmiana co 6 dB). Dla źródeł o poziomie liniowym wynosi on 0 – +30 dB, a w trybie wysokoimpedancyjnym HI-Z możemy je regulować od +11 do +41 dB. Kolejne pokrętło – TRIM – umożliwia dodatkową regulację w zakresie ±15 dB (zmiana co 1 dB). W każdym kanale mamy też możliwość niezależnego włączenia zasilania Phantom +48V, aktywacji trybu LINE lub zmiany wartość impedancji wejściowej. Dostępny jest też odwracacz fazy oraz filtr górnoprzepustowy 18 dB/okt. (w QUAD z regulacją do 300 Hz, w OCTO ustawiony sztywno na 75 Hz). Na panelu przednim każdego z urządzeń znajdziemy ponadto mierniki LED oraz kilka przycisków funkcyjnych.

Do wprowadzania sygnałów do każdego kanału służą powiązane z nimi wejścia MIC/LINE typu combo [XLR/jack], których mamy odpowiednio cztery lub osiem. Do dyspozycji mamy również cztery wejścia instrumentalne HI-Z [jack 1/4”] ulokowane na panelu przednim. Wejścia liniowe zostały zdublowane w postaci portu D-Sub. W modelu PURE DRIVE OCTO w ten sam sposób wyprowadzane są sygnały wyjściowe z poszczególnych kanałów, natomiast w modelu QUAD indywidualne wyjścia analogowe zrealizowano na gniazdach XLR.

fot. Solid State Logic

PURE DRIVE QUAD i PURE DRIVE OCTO dają też możliwość przetwarzania sygnałów przez zewnętrzne urządzenia. W tym celu wyposażono je w tryb INSERT oraz odpowiednie wejścia i wyjścia. W modelu OCTO do wysyłania i odbierania sygnałów służą porty D-Sub, natomiast w QUAD do wysyłki służą gniazda wyjściowe XLR (powroty współdzielą port D-Sub z wejściami liniowymi). Wejścia liniowe/powroty z pętli działają do poziomu +24 dBu, do daje możliwość współpracy z profesjonalnym sprzętem audio. W obu przedwzmacniaczach dostępne są też złącza cyfrowe. Wersja QUAD oferuje dwa wyjścia AES/EBU oraz wyjście optyczne ADAT, natomiast w modelu OCTO mamy do dyspozycji cztery wyjścia AES/EBU i dwa wyjścia ADAT / SMUX. W wersji 4-kanałowej dostępne jest dodatkowo gniazdo optyczne LINK IN pozwalające połączyć ze sobą dwa egzemplarze.

Oba urządzenia oferują też port USB typu C, który daje możliwość ich pracy w roli interfejsu audio. PURE DRIVE QUAD obsługuje maksymalnie po 12 kanałów wejściowych i wyjściowych przy częstotliwości próbkowania 44.1 lub 48 kHz, natomiast wersja OCTO może obsługiwać maks. 8 kanałów wejściowych i 24 wyjściowe. Wybierając wyższe wartości częstotliwości próbkowania automatycznie zmniejsza się liczba obsługiwanych kanałów. Komunikacja przez USB odbywa się maks. w trybie 32-bit/192 kHz, natomiast wyjścia AES/EBU i ADAT, które mogą być indywidualnie wykorzystywane jako wyjścia z programu DAW (zamiast pobierać sygnały po konwerterach A/D), przesyłają sygnały w trybie maks. 24-bit/192 kHz. Oba urządzenia oferują ponadto złącza synchronizacyjne WORD CLOCK.

PRODUCENT: solidstatelogic.com

DYSTRYBUTOR: commercialaudio.pl

TAGI: PURE DRIVE OCTO, PURE DRIVE QUAD, Solid State Logic
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

KV2 Audio ESD312 (fot. KV2 Audio)v
NewsyNewsy sprzętowe

KV2 Audio prezentuje zestaw głośnikowy ESD312

Redakcja | TopGuitar cze 6, 2025
NewsyNewsy artystyczne

Nowe życie „Psycho Killer” – Talking Heads prezentują teledysk do swojego największego hitu

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Harrison Audio LiveTrax 2 (fot. Harrison Audio)
NewsyNewsy sprzętowe

Harrison Audio prezentuje LiveTrax 2

Redakcja | TopGuitar cze 5, 2025
Line 6 Helix (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Line 6 zaprasza na świętowanie 10-lecia serii Helix

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
Marshall Studio 900 & Danny Dela Cruz (fot. YouTube / Marshall)
NewsyNewsy sprzętowe

Danny Dela Cruz demonstruje wzmacniacz Marshall Studio 900

Redakcja | TopGuitar cze 3, 2025
Newsy

Kirk Hammett: „Był okres, w którym myślałem, że moja gra jest cholernie idealna”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?