Brytyjska firma Solid State Logic znana przez dekady z wielkich konsolet studyjnych, od lat oferuje także bardziej kompaktowe produkty, w tym chociażby procesory sygnałowe zamknięte w obudowie rack. W ostatnich latach wprowadziła też na rynek kontrolery DAW i interfejsy audio, a także bardziej kompaktowe miksery analogowe przeznaczone do zastosowań studyjnych. Mowa tu o modelach SiX i BiG SiX, w których zastosowano sprawdzone przez lata rozwiązania technologiczne łącząc je z nowymi.
Chociaż miksery te różnią się od siebie zarówno liczbą kanałów jak również funkcjami i możliwościami obsługi sygnałów audio, nie brak też między nimi wspólnych cech. Pierwszą z nich jest technologia SuperAnalogue, na której oparte są zarówno mono- jak i stereofoniczne kanały wejściowe. Mniejszy model SiX oferuje po dwa kanały mono i stereo, natomiast w większym BiG SiX mamy do dyspozycji po cztery kanały każdego typu.
We wszystkich kanałach monofonicznych obu konsolet dostępne są wejścia mikrofonowe typu XLR z indywidualnie załączanym zasilaniem Phantom +48V i filtrem górnoprzepustowym oraz wejścia liniowe jack 1/4”, które można przełączyć w instrumentalny tryb HI-Z. W torach tych mamy do dyspozycji regulację czułości, kompresor z regulacją progu zadziałania i włącznikiem oraz korektor (2-pasmowy w SiX, 3-pasmowy w BiG SiX). Blok korekcji ma włącznik, a dla pasm HF i LF możemy zmieniać charakterystykę. W większym z mikserów w kanałach tych dostępny jest dodatkowo odwracacz fazy. Kanały stereofoniczne oferują pary wejść typu jack 1/4” oraz pokrętło TRIM. W modelu BiG SiX w torach tych dostępna jest dodatkowo możliwość monofonizacji oraz prosty 3-pasmowy korektor.

W kanałach mono- i stereofoniczny obu konsolet mamy możliwość regulacji głośności i położenia w panoramie / balansu oraz przyciski MUTE BUS B i PFL. We wszystkich kanałach wejściowych miksera BiG SiX umieszczono przyciski umożliwiające wprowadzanie do nich sygnałów przesyłanych do konsolety przez USB. W obu mikserach mamy ponadto możliwość regulacji poziomu wysyłek STEREO CUE (każda z włącznikiem, a w przypadku kanałów mono także regulacją położenia w panoramie). W kanałach mono dostępny jest punkt insertowy pozwalający wpiąć w nie i wyprowadzić sygnał audio. W mniejszym modelu złącza SEND i RETURN zrealizowano na 25-pinowych portach D-SUB, a w większym są to oddzielne gniazda jack 1/4”.
Kolejną cechą obu mikserów jest wbudowany są dwa wbudowane układy bazujące na klasycznych kompresorach Solid State Logic – G-Series Bus Compressor oraz Listen Mic Compressor (powiązany z wejściem TALKBACK typu XLR). W obu modelach mamy też do dyspozycji sekcję monitorową z dwoma parami wyjść (MAIN, ALT) oraz funkcjami DIM i CUT. Zarówno dla wyjść MONITOR jak również dla wyjść słuchawkowych (jedno z SiX, dwa w BiG SiX) możemy niezależnie określać źródło sygnału.

Poza wyjściami MONITOR i słuchawkowymi oraz STEREO CUE, konsolety te oferują pary wyjść MAIN (XLR w mniejszym modelu, jack 1/4” w większym) i BUS B. W obu mikserach dostępne są też dwie pary symetrycznych wejść dla dodatkowych zewnętrznych źródeł (EXT IN). Większy z mikserów oferuje dodatkowo dwie pary gniazd MAIN BUS INSERT (SEND, RETURN) oraz wejścia SUM IP TO MAIN (L, R), a także port USB typu C pozwalający na używanie BiG SiX jako 16-kanałowego interfejsu audio (24-bit/96 kHz). Do konsolety tej dodawany jest pakiet oprogramowania SSL Production Pack.
PRODUCENT: solidstatelogic.com
DYSTRYBUTOR: commercialaudio.pl