Długo zanim narodziły się gwiazdy muzyki bluegrass, Epi Stathopoulo miał wizję, aby z House of Stathopoulo – firmy, którą przejął po śmierci ojca – uczynić producenta instrumentów zarówno dla profesjonalistów, jak i dla zwykłych zapaleńców.
Ostatecznie firma Epiphone była i nadal jest „domem” dla takich ludzi, bez względu na rodzaj muzyki, który tworzą. Kiedykolwiek ludzie zaczynali grać, Epi chciał, aby jego instrumenty tam były. W 1919 roku, gdy Epi składał swój pierwszy wniosek patentowy, nie istniała muzyka określana mianem muzyki country, określało się ją jako muzykę folkową. W latach dwudziestych ubiegłego stulecia masy ludzi przemieszczające się w poszukiwaniu pracy z południa na północ Stanów Zjednoczonych, nadały charakterystyczne zabarwienie muzyce. Amerykanom nic nie kojarzy się z domem bardziej niż brzmienie banjo, mandolin, gitar Masterbilt oraz Dobro. Instrumenty Epiphone’a wywarły ogromny wpływ na muzyków w latach dwudziestych i trzydziestych XX wieku, tworząc muzykę, którą dzisiaj określamy bluegrass.
Obecnie firma Epiphone kontynuuje szczytne tradycje w postaci linii instrumentów Epiphone Bluegrass. Wśród nich można wymienić: banjo MB-200, najstarszy instrument w ofercie Epiphone’a, z mahoniowym korpusem oraz gryfem; mandolinę MM-50E z przetwornikiem Quad NanoMag, dzięki któremu instrument brzmi jak mandolina akustyczna; gitary Dobro Round Neck, z klonowym korpusem i mahoniowym gryfem oraz Deluxe Round Neck z nakładką z klonu płomienistego, mahoniowym gryfem oraz przetwornikiem Fishman Resonator; gitarę Masterbilt DR-500MCE z mahoniowym korpusem oraz płytą wierzchnią ze świerku sitka i preampem eSonic2.
Producent: www.epiphone.com
Dystrybutor: www.lauda-audio.pl