• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
NewsyNewsy artystyczneReportaże i relacje

ZZ Top w nowojorskim Beacon Theatre

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano wrz 29, 2010
Udostępnij

Legendarna nowojorska scena w Beacon Theatre gościła ZZ Top nie raz. 12 i 13 września odbyły się ich kolejne koncerty – niedzielny koncert otworzył światowe tournee ZZ Top 2010.

Podczas poniedziałkowego występu przed zespołem z Teksasu jako support wystąpił młody skład o bluesowych korzeniach – Moreland and Arbuckle.

Młode trio punktualnie wyszło na scenę, żeby uraczyć nieliczną niestety publiczność porcją solidnego grania. Co ciekawe, w skład zespołu wchodziła gitara, perkusja oraz harmonijka ustna. Mimo braku basu muzyka była mocno osadzona i dynamiczna. Moreland and Arbuckle grają przesterowanego blues-rocka z elementami funky, southernrocka a i czasem grunge’u. Zespół zdecydowanie dobrze bawił się na scenie, racząc publiczność dość statyczną porcją energii i przygotowując zebranych na gwiazdę wieczoru.

ZZ Top pojawili się po półgodzinnej przerwie, podczas której zblazowani techniczni spokojnie i powoli robili ostatnie próby sprzętu. Gdy światła zgasły, a scena była gotowa do przyjęcia legendarnego tria, z głośników rozległo się wycie wilków i gęste bębny. Publiczność wstała i zaczęła wiwatować. W oparach dymu pojawili się muzycy z ZZ Top, by bez słowa wstępu zacząć koncert dynamicznym „Got Me Under Pressure”, drugim utworem z najlepiej sprzedającego się albumu zespołu, „Eliminator” z 1983. Brzmienie zespołu, niezmienne od lat, sprawdza się tak samo dobrze na płytach, jak i podczas koncertu. Drugi numer, „Waitin’ For The Bus”, przeszedł płynnie w „Jesus Just Left Chicago”, prawie identycznie jak na nagraniu studyjnym. Dopiero po odegraniu pięciu utworów Billy Gibbons zwrócił się po raz pierwszy do publiczności. Nie śpiewając, a normalnie mowiąc, gitarzysta i wokalista ma jeszcze bardziej zachrypnięty głos. Jego słowa – „Four decades, same three guys” wywołały oczywiście śmiech wśród publiczności, ale zarazem uświadomiły jak długo już ZZ Top jest na scenie! Zespół był zdecydowanie rozluźniony, bez pośpiechu i profesjonalnie grał kolejne utwory. Wśród nich znalazły się „Future Blues”, „Rock Me All Night Long”, „Cheap Sunglasses”.

Do tego momentu dynamika koncertu była raczej na jednym poziomie, a zespół wydawał się nie wczuwać za bardzo w swój program. Jednakże po „Cheap Sunglasses” Gibbons zaczął bawić się z publicznością, od niechcenia zaczynając „My Head’s in Missisipi”, by po chwili przejść w bluesowe improwizacje. Mimo swojego wieku (61 lat!), Gibbons nadal potrafi zagrać emocjonalne bluesowe solo ! Po tym przerywniku na ekranie za perkusją pojawił się wizerunek Jimiego Hendrixa, a frontman wychrypiał – „The man who tought us everything” i zespół zagrał udany tribute dla Jimiego, „Hey Joe”. W tym momencie koncertu w powietrzu było już bardzo dużo emocji i energii, a Beacon Theatre nasycał się długo ważonym bluesem. W dalszej części setu usłyszeliśmy „Party on the Patio” śpiewane przez Dysty’ego Hilla, „Brown Sugar”, „Just Got Paid” i trzy petardy kończące show – „Gimme All Your Lovin”, „Sharp Dressed Man” i „Legs”. ZZ Top w trakcie ostatnich trzech numerów uzbroił się w swoje charakterystyczne pluszowe gitary i publiczność mogła nacieszyć oczy ascetycznymi układami unisono ruchów basisty i gitarzysty. Było rytmiczne machanie gryfami, przebieranie nogami, a nawet gestykulacja rękami. Widok Billy’ego i Dusty’ego, z ich długimi brodami, w czarnych okularach i kowbojskich kapeluszach dających swój show to jedna z tych rzeczy, które tworzyły rock’n’rolla. Po odegraniu osiemnastu numerów zespół zszedł ze sceny, ale oczywistym jest, że publiczność domagała się bisu. ZZ Top nie dali na siebie długo czekać. Przed bisem Billy powiedział – „round two” i na zakończenie wieczoru usłyszeliśmy „La Grange” i „Tush”. To już był zdecydowanie show w stylu Las Vegas – rytmicznie świecąca perkusja i statywy od mikrofonów, unisono groteskowe ruchy brodaczy i cekinowe fraki. Ale to właśnie to, czego oczekiwaliśmy. Zdecydowanie epicki widok. Bez pożegnania zespół zszedł do garderoby. Trzeba przyznać, że jak na czterdziestoletni staż na scenie i życie pełne różnych ciekawych substancji, ZZ Top dał świetny, energetyczny, półtoragodzinny koncert składający się z dwudziestu znanych i powszechnie lubianych przebojów. Oby tak dalej!

Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

NewsyNewsy artystyczne

Nowe życie „Psycho Killer” – Talking Heads prezentują teledysk do swojego największego hitu

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Harrison Audio LiveTrax 2 (fot. Harrison Audio)
NewsyNewsy sprzętowe

Harrison Audio prezentuje LiveTrax 2

Redakcja | TopGuitar cze 5, 2025
Line 6 Helix (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Line 6 zaprasza na świętowanie 10-lecia serii Helix

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
Marshall Studio 900 & Danny Dela Cruz (fot. YouTube / Marshall)
NewsyNewsy sprzętowe

Danny Dela Cruz demonstruje wzmacniacz Marshall Studio 900

Redakcja | TopGuitar cze 3, 2025
Newsy

Kirk Hammett: „Był okres, w którym myślałem, że moja gra jest cholernie idealna”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025
Newsy

Marcin Lisak z Nanosojuz: „Niewiele jest piękniejszych rzeczy niż brzmienie fuzza wpiętego w rozkręcony lampowy wzmacniacz!”

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?