• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętTesty

Hofner HCT Fuzz

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano paź 2, 2011
Udostępnij

Autor: Maciek Warda

Ta kostka ma swój pierwowzór w wersji onboard, która 30 lat temu montowana była jako element preampu w gitarach i basach Hofnera. Dla miłośników takich antycznych przesterów jest to dzisiaj nie lada gratka!

W niniejszym miniteście wracamy w kapsule czasu do wczesnych lat 70., kiedy to nastąpił prawdziwy rozkwit efektów przesterowujących dźwięk gitary. Hofner był tu jednym z pierwszych, skonstruował w latach 60. dwa urządzenia (Hofner Buzz Tone oraz Hofner Fuzz – obydwa na silikonowych tranzystorach, następcach tych pierwszych, germanowych), konkurujące z absolutnie prekursorskimi urządzeniami firm Gibson, Solasound, Arbiter, EHX czy VOX.
Nasza kostka, jak już wspomniałem, miała swoje początki jako pokładowy Fuzz Control Panel, którego układ zamknięto w małym zgrabnym boutique’owym pudełku. Jest ono wykonane z metalu metodą die-cast (odlewane pod ciśnieniem) i dzięki temu „wnętrzności” są skutecznie chronione przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Na wierzchu widnieją natomiast trzy potencjometry: Tone (tak zwana ściemniaczka), Fuzz (poziom nasycenia sygnału przesterem) oraz Level (głośność na wyjściu efektu). Niczego więcej nie potrzeba, bo jest to konstrukcja typu vintage i nie ma tu nawet miejsca na miksowanie poziomów sygnału czystego i przesterowanego względem siebie czy tym bardziej na wydumaną regulację innych składowych brzmienia. Poza tym po prawej stronie jest gniazdo In, po lewej Out, a o pracy kostki informuje dioda LED. Zamiast potencjometru Mix
mamy Fuzz, dobrze spełniający swą rolę – w położeniu minimalnym otrzymujemy niemal czysty sound, który poprzez ledwo wyczuwalny, delikatny drive szybko przeradza się w typowy oldschoolowy, nasycony fuzz, jaki słychać choćby w nagraniach Syda Barretta z wczesnego, psychodelicznego okresu PINK FLOYD. Oczywiście na aktywnym, wysokiej klasy wiośle zabrzmi to o wiele potężniej, ale charakter przesteru, bardzo piaszczysty i analogowy, będzie zachowany.
HCT Fuzz to całkowicie bezszumowa praca i ciche przełączanie footswitcha, chodzącego z lekkim, przyjemnym zaskokiem, oraz niski pobór mocy z baterii 9 V. Aby ją umieścić w slocie, trzeba oczywiście odkręcić spodnią płytkę efektu, ale można go zasilać również zasilaczem.

Podsumowanie
Hofner to jedna z niewielu marek, która kojarzy się nie tylko z wysoką jakością ręcznie produkowanych instrumentów, ale też z historią rock and rolla, ponieważ na instrumentach i efektach tej firmy grali najwięksi. Czemu zatem za niewielkie pieniądze nie zbliżyć się do ich brzmienia?

Cena: 250 PLN
Sprzęt dostarczył: p-faktor • www.p-faktor.com
Producent: www.hofner.com

TAGI: HOFNER – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?