• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Sprzęt

Peter Stroud twierdzi, że początkujący gitarzyści powinni zaczynać od wzmacniaczy lampowych, a nie cyfrowych modelerów

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano wrz 19, 2024
Peter Stroud, fot. YouTube, Tyson Tone Pickups
Udostępnij

Peter Stroud, wieloletni gitarzysta i dyrektor muzyczny zespołu Sheryl Crow uważa, że początkujący gitarzyści powinni zaczynać od wzmacniaczy lampowych, a nie cyfrowych modelerów. Twierdzi on między innymi, że nauka interakcji ze sprzężeniem zwrotnym i uzyskiwania czystego brzmienia na takim wzmacniaczu pozwala na głębsze zrozumienie gitary.

Debata na temat wyższości wzmacniaczy lampowych nad cyfrowymi modelerami/profilerami/emulatorami trwa od lat, jednak w miarę jak technologia się rozwija, staje się chyba mniej kontrowersyjna. Nawet niegdysiejsi zagorzali zwolennicy lamp, jak Jim Root ze Slipknot, czy basista Billy Sheehan przyznają, że chętnie korzystają z cyfrowych rozwiązań.

Jednym z obrońców lampowej filozofii nagłośniania jest wspomniany Peter Stroud. Chociaż kompaktowe, cyfrowe „kombajny” oferują więcej jeśli chodzi o zakres brzmień, jednocześnie będąc bardziej niezawodnymi, to Stroud odradza je gitarowym nowicjuszom. W wywiadzie dla Guitar Player zauważył on, że coraz mniej młodych gitarzystów korzysta z „lampiaków”: „Zauważyłem, że wielu młodszych gitarzystów przechodzi bezpośrednio do urządzeń symulujących wzmacniacze. Nawet podczas występów na żywo w Nashville są ludzie, którzy już nie używają wzmacniaczy! Nie zrozum mnie źle – są też świetne symulatory wzmacniaczy, ale kiedy ja zaczynałem, doszedłem do tego, że wzmacniacz stanowi 50 procent brzmienia. Radziłbym więc młodym gitarzystom grać na wzmacniaczach. Nauczyć się, jak z nimi współdziałać i jak korzystać ze sprzężenia zwrotnego. Nauczyć się, jak uzyskać czyste brzmienie za pomocą wzmacniacza”.

Kiedy używasz cyfrowego modelera wzmacniaczy, sposób, w jaki dotykasz gitary i wybierasz nuty, będzie bardzo różnił się od tego, gdy z sygnałem przechodzisz przez wzmacniacz. Mówiąc prościej, nie poruszasz powietrzem

Aby zilustrować swój punkt widzenia, Stroud podzielił się pewną anegdotą: „Mój przyjaciel – naprawdę świetny gitarzysta – grał z pewnym artystą w Nashville. Ludzie, z którymi pracował, chcieli, żeby podłączył się bezpośrednio do miksera, a on miał z tym problem. Przyszedł do mnie z wizytą i powiedział: 'Po prostu nie mogę tego zrobić’. Nie brzmiało to, ani nie wydawało mu się to właściwe. Ale kiedy podłączyłem go do mojego Marshalla Plexi, powiedział: 'O mój Boże. Oto jest!.

Nie ma nic lepszego od prawdziwego brzmienia wzmacniacza. Może to zrobić całą różnicę w tym, jak reagujesz na dźwięk, który otrzymujesz

TAGI: cyfrowe, lampowe, Peter Stroud
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025
Sprzęt

„Telecaster Rib” – dolegliwość użytkowników Fendera Telecastera

Maciej Warda | TopGuitar mar 11, 2025
Sprzęt

Yvette Young o skutkach używania kiepskich wzmacniaczy: „To jak zmasakrowanie naprawdę dobrego pliku audio”

Maciej Warda | TopGuitar mar 6, 2025
Sprzęt

Kirk Hammett: „Mój styl gry to pół jaskiniowiec, pół Lord Byron”

Maciej Warda | TopGuitar lut 2, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?