• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Sean Bonnette i gitara Yamaha FGX3

      Sean Bonnette i gitara Yamaha FGX3

      Brudno - nowy zespół gitarzysty T.Love, Jacka "Perkoza" Perkowskiego oraz Martyny Włodarczyk

      Brudno - nowy zespół gitarzysty T.Love, Jacka "Perkoza" Perkowskiego oraz Martyny Włodarczyk

      Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo

      Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo

      Jak "Słoneczny patrol", tylko lepiej - nowy, "ciałopozytywny" teledysk Tenacious D

      Jak "Słoneczny patrol", tylko lepiej - nowy, "ciałopozytywny" teledysk Tenacious D

    • Newsy sprzętowe
      Dave Mustaine Vanguard – gitary Kramer sygnowane przez lidera Megadeth

      Dave Mustaine Vanguard – gitary Kramer sygnowane przez lidera Megadeth

      Nowe gitary ESP E-II na rok 2023

      Nowe gitary ESP E-II na rok 2023

      LITTLE MARCUS 58R – nowy wzmacniacz basowy firmy Markbass

      LITTLE MARCUS 58R – nowy wzmacniacz basowy firmy Markbass

      Epiphone Flying V Custom i Flying V Prophecy – nowe gitary sygnowane przez Dave'a Mustaine'a

      Epiphone Flying V Custom i Flying V Prophecy – nowe gitary sygnowane przez Dave'a Mustaine'a

    • TopVideo
      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Porywająca solówka Marka Radulego w utworze "Comfortably Numb"

      Porywająca solówka Marka Radulego w utworze "Comfortably Numb"

      Ben Eunson gra "Giant Steps" w oryginalnym tempie 340 BPM

      Ben Eunson gra "Giant Steps" w oryginalnym tempie 340 BPM

      "Technical Difficulties" w wykonaniu Matteo Mancuso i kolegów

      "Technical Difficulties" w wykonaniu Matteo Mancuso i kolegów

  • Artyści
    • Wywiady
      Nita Strauss o swoim nowym utworze: „'Victorious' to hymn, o którym zawsze marzyłam"

      Nita Strauss o swoim nowym utworze: „'Victorious' to hymn, o którym zawsze marzyłam"

      Barytonowa siódemka i ponure walczyki - wywiad z Danielem Keslerem z zespołów Redemptor i Only Sons

      Barytonowa siódemka i ponure walczyki - wywiad z Danielem Keslerem z zespołów Redemptor i Only Sons

      Cholerna prawda, czyli wywiad z Lee-lą Baum, liderką zespołu The Damn Truth

      Cholerna prawda, czyli wywiad z Lee-lą Baum, liderką zespołu The Damn Truth

      George Benson o krytykach: "Jeśli pójdziesz w lewo, powiedzą: 'Powinieneś pójść w prawo' i na odwrót"

      George Benson o krytykach: "Jeśli pójdziesz w lewo, powiedzą: 'Powinieneś pójść w prawo' i na odwrót"

    • Artykuły
      Joe Satriani: „Zawsze chcę wyjść poza techniczne aspekty gitary, aby poruszyć ludzi”

      Joe Satriani: „Zawsze chcę wyjść poza techniczne aspekty gitary, aby poruszyć ludzi”

      Ichika Nito wyjaśnia, dlaczego preferuje czyste brzmienie: „Jest najlepsze dla artykulacji”

      Ichika Nito wyjaśnia, dlaczego preferuje czyste brzmienie: „Jest najlepsze dla artykulacji”

      Ciemne chmury gromadzą się nad Tillem Lindemannem. Drugie oświadczenie Rammstein

      Ciemne chmury gromadzą się nad Tillem Lindemannem. Drugie oświadczenie Rammstein

      Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

      Brian Johnson sugeruje, że jest szansa na nowa muzykę AC/DC

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Butcher Babies wystąpią na dwóch koncertach w Polsce

      Butcher Babies wystąpią na dwóch koncertach w Polsce

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Czekając na kłopoty - Vintage Trouble 9 lipca zagra koncert w Warszawie

      Czekając na kłopoty - Vintage Trouble 9 lipca zagra koncert w Warszawie

      Zabytkowy kabriolet dla gitarzystów i „Hey Joe” zagrane na... rogu z okien Muzeum Pana Tadeusza – zbliża się 21. Gitarowy Rekord Świata

      Zabytkowy kabriolet dla gitarzystów i „Hey Joe” zagrane na... rogu z okien Muzeum Pana Tadeusza – zbliża się 21. Gitarowy Rekord Świata

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Incubus zagrał w Krakowie - fotorelacja

      Incubus zagrał w Krakowie - fotorelacja

      W Royal Albert Hall odbyły się dwa wyprzedane koncerty pamięci Jeffa Becka

      W Royal Albert Hall odbyły się dwa wyprzedane koncerty pamięci Jeffa Becka

      Fotorelacja z rzeszowskich Juwenaliów 2023

      Fotorelacja z rzeszowskich Juwenaliów 2023

      Fotorelacja z koncertu Steve'a Vaia w Krakowie

      Fotorelacja z koncertu Steve'a Vaia w Krakowie

    • Patronat TopGuitar
      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      21. Gitarowy Rekord Świata już za miesiąc! Ruszyła rejestracja uczestników

      21. Gitarowy Rekord Świata już za miesiąc! Ruszyła rejestracja uczestników

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

      "Najszybszy shredder świata", Michael Angelo Batio, wystąpi na Gitarowym Rekordzie Świata 2023

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Shure GLXD16+: bezprzewodowy sposób na udany koncert

      Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

      Takamine GD34CE BLK: dobra jakość za przystępną cenę

      Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

      Blackstar Dept. 10 AMPED 2 - królestwo przesterów

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Jeff Hanneman: dziesięć lat bez mistrza thrash metalu

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Lista przebojów sędziego Szymona Marciniaka i jego ekipy? AC/DC, The Rolling Stones, Motörhead, Guns N’ Roses

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

      Czy to koniec efektów butikowych? Założyciel JHS Pedals Josh Scott zadaje to pytanie po zamknięciu firmy Fulltone

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Plexsound – skondensowana energia

Plexsound – skondensowana energia

3 września 2018 Redakcja | TopGuitar 1423

Przeczytaj również

Gitarowy Rekord Świata 2021 - wspomnienie
Gitarowy Rekord Świata 2021 - wspomnienie
Bratek & Krzysztof Misiak "The Machine" feat. Doogie White (Rainbow) - premiera!
Bratek & Krzysztof Misiak "The Machine" feat. Doogie White (Rainbow) - premiera!

Jak powstał Plexsound? W garażu na małym warszawskim osiedlu powstał pomysł zbudowania wzmacniacza gitarowego opartego na wzorcach z lat pięćdziesiątych, ale niebędącego kolejną kopią znanych konstrukcji. Impulsem do działania było „zderzenie” konstruktora z jednym z tzw. markowych, ale współczesnych combo gitarowych. Jakość użytych komponentów oraz materiałów dawała do myślenia i stawiała pytanie „czy to musi tak wyglądać?”.

Paweł Grzelewski, zwany dalej konstruktorem, przejrzał kilkadziesiąt artykułów i książek na temat wzmacniaczy gitarowych z minionych lat i doszedł do wniosku, że pewnie droga do brzmienia (kanonu) tkwi w dwóch głównych elementach: zastosowanych podzespołach i prostocie układu – wczesne wzmacniacze gitarowe bazowały najczęściej na podstawowych aplikacjach producentów lamp elektronowych, było tak choćby z braku jakichkolwiek doświadczeń związanych z budowaniem wzmacniaczy do gitar elektrycznych.

Paweł zaprojektował i wykonał prototyp takiego wzmacniacza… Teoretycznie było ok, ale… teraz zaistniała potrzeba konfrontacji z gitarzystą. Konstruktor zwrócił się z prośbą o pomoc do Bartosza „Bratka” Wójcika, ten z chęcią podjął się zadania przetestowania sprzętu. Amp brzmiał dobrze, ale pojawiły się pewne „niedoskonałości” w brzmieniu, przez kolejne miesiące trwały wspólne prace nad ich opanowaniem. W końcu przyszedł dzień, w którym na postawione na początku artykułu pytanie: „czy to musi tak wyglądać?”. Padła odpowiedź: „NIE! To może wyglądać znacznie lepiej! Zawsze jest jednak „coś za coś”. Pierwsze „coś” to brzmienie, drugie „coś” to cena, jaką trzeba za to zapłacić.

Bartosz „Bratek” Wójcik i jego Plexsound

W tym właśnie momencie narodziła się marka Plexsound, która założona przez Pawła Grzelewskiego tworzy przy współpracy z gitarzystą i kompozytorem Bartoszem „Bratkiem” Wójcikiem (www.bartoszwojcik.com.pl) w pełni lampowe, vintage’owe piece. Każdy piec jest gruntownie sprawdzany i sygnowany nazwiskiem „Bratka”.

Wzmacniacze Plexsound to konstrukcja nawiązująca do wczesnych wzmacniaczy gitarowych budowanych w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku. Aktualnie na rynku są dostępne dwa combo: „Psychonote BW10”, „Goldwing BW Signature” oraz head „Goldwing BW Signature Custom”. Pełną specyfikację oraz różnicę pomiędzy ampami przedstawia poniższa tabelka:

W dzisiejszych czasach, aby zbudować swój „system grający” trzeba się nieźle nagrać i napocić, aby sparować ze sobą gitarę i odpowiedni amp. Często seryjne ampy nie specjalnie się sprawdzają i współgrają z naszymi peryferiami. Piece spod marki Plexsound są konstrukcją customowo-butikową, dopieszczoną do ostatniego elementu oraz zbudowaną w technice lampowej przy wykorzystaniu najlepszych materiałów i komponentów.

Co za tym idzie – dźwięk płynący z dziesięciocalowego głośnika Celestion Vintage G10 lub dwunastocalowego głośnika Celestion Gold, obudowanego w jaworze lub w dębie – po prostu zwala z nóg… Dowodem na to są opinie widniejące na stronach znamienitych gitarzystów, którzy mieli w posiadaniu lub użytkują nadal piece marki Plexsound

Krzysztof Misiak: „Jestem w posiadaniu wzmacniacza Plexsound Psychonote BW10. Od dawna nic mnie tak nie zaskoczyło i urzekło jak to, skrojone na znakomitą miarę, urządzenie. Dynamika, barwa, skuteczność, design, gabaryty i waga to walory, które uplasowały wzmacniacz na najwyższym poziomie. Do mojego grania wzmak pasuje jak ulał, mniemam, że i Wam się spodoba.

Marek Raduli: „Urządzenie bardzo godne polecenia. Uczciwie i profesjonalnie skonstruowany wzmacniacz rodzimej produkcji. Serce się raduli, bo coraz częściej na naszym rynku pojawia się sprzęt, o którym można powiedzieć, że jest naprawdę OK. To combo bez wątpienia należy do tej grupy urządzeń. Od siebie mogę dodać, że jakość dźwięku dobywającego się ze wzmaka jest bardzo dobra. Sumując – prawdziwie grające lampowe combo.

Nico Zdankiewicz: „I really enjoyed using Plexsound Amp at the HRPP Festival. Cool design Great and Amazing powerful sound. Congratulation I really love it. Thank you Nico’ZZ.”

Eddie Angel: „Plexsound – Bomb proof Sturdy build, Neat compact portable Polish construction – Plenty of head room – clean chiming bell tones. Lush reverb and the dwell FX was a nice control – coupling two amps together created a huge valley of sound big articulate voice.”

Carvin Jones: „The amplifier [Plexsound Psychonote – przyp. Red.] must be bigger… but the amplifier sound was fantastic and the tone too!”

Dlaczego Plexsound jest lepszym rozwiązaniem niż inny „seryjny” piec… ?

Pawłowi zostało zadane pytanie: „Czy uważasz, że Plexsound brzmi dokładnie jak wzmacniacze w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych? Odpowiedzią było: „Zdecydowanie nie mógłbym tego tak ująć. Nie ma absolutnie żadnej możliwości, aby współcześnie wyprodukować wzmacniacz identycznie brzmiący jak te w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Powodem jest brak elementów. Nie kupimy nigdzie kondensatorów „papierowych”.

Membrany głośników wykonane są z innego materiału. Współczesne lampy są produkowane w oparciu o inne niż wówczas komponenty. Nawet blachy transformatorów są inne. Plexsound stanowi maksymalnie możliwe, jak na współczesne realia – przybliżenie do oryginalnego brzmienia. W stosunku do ogólnie oferowanego na rynku sprzętu to jest oczywiście inna klasa, ale pewne sprawy są nie do pokonania”.

Bartosz „Bratek” Wójcik i Paweł Grzelewski

Generalnie można by powiedzieć, że wszystko zostało już zaprojektowane, stworzone i mamy do dyspozycji jedynie to co jest obecnie dostępne na rynku – czyli „seryjniaki”. Patrząc na to z perspektywy ciągłego powielania brzmień i stylów – robi się to nieco nudne. Dlaczego nie wrócić do tego, co było doskonałe i świetnie brzmiące? Dlaczego nie wrócić do rozwiązań, jakie stosowane były w prawdziwych vintage’owych piecach? Ich brzmienie nie było niczym skażone, polegało jedynie na naturalnym przesterowaniu lampy. Rozwiązanie stosunkowo proste, ale jakże wynagradza nas w tonie dźwięku. Ampy Plexsound są rozwiązaniem dla poszukiwaczy brzmienia, ale zarazem i dla tych którzy lubią słyszeć nutkę „vintage” w swojej grze – co niewątpliwie czyni nasz piec uniwersalną i unikatową maszyną. Amp będzie się świetnie czuł w towarzystwie każdej gitary. Amatorom gitarowej sztuki pomoże w szlifowaniu techniki, gdyż piec jest cholernie wymagający – nic się nie ukryje, natomiast zawodowcom nada charakter.

Opis i wnętrze pieca

Przy budowie combo wykorzystano starannie dobrane, wysokiej klasy komponenty. Zapewniają one zarówno doskonałe brzmienie, jak i stanowią podstawę dla niezawodności urządzenia i dają gwarancję jego bezpiecznej eksploatacji. Konstrukcja jest całkowicie lampowa z jednym małym wyjątkiem, prostownik napięcia biasu to dioda półprzewodnikowa. Wzmacniacze Plexsound to proste urządzenia (w prostocie piękno). Jest to amp dwukanałowy (vol 1, vol 2) ze wspólną korekcją bas, mid, treb, presence – które dają pełne możliwości pasmowe, dzięki czemu możemy „rzeźbić” swoje brzmienie. Volume tych kanałów dysponuje możliwością nasycenia gain od super czystego, przez bluesowe z lekkim zabarwieniem crunch do rockowego z pełnym dołem, nie tracąc przy tym selektywności. Przester uzyskiwany jest w bloku wzmacniacza mocy, co należy do kanonów wzmacniaczy określanych powszechnie jako vintage.

Z tego też powodu uzyskanie głębokiego przesteru jest możliwe dopiero przy dużych poziomach mocy. W końcówce pracuje fabrycznie dobrana para lamp 6L6, następnie lampa 12AX7A – całość tego układu plus Edis Output Transformer – specjalnie zaprojektowany dla Plexsound, tworzą układ push-pull. Na first gain block lampa 12AX7 firmy Mullard, na second gain block lampa 7025. W power supply block zastosowano GZ34 – lampę prostowniczą bardzo cenioną przez gitarzystów, mającą duży wpływ na charakter przesteru. Zastosowano potencjometry firmy Burns serii HRT które charakteryzują się płynnym ruchem z lekkim przyjemnym oporem. Możliwości urządzenia podnosi wbudowany lampowy reverb (w combo Psychonote BW10). Przetwornik reverbu to trzysprężynowa kamera pogłosowa firmy Accutronics zasilana lampą 12AT7 – będąca Reverb Driver Tube oraz 12AX7 jako Reverb Recovery Tube.

Końcowy efekt kreacji dźwięku odtwarzany jest przez wbudowany dziesięciocalowy głośnik Celestiona serii Vintage lub dwunastocalowy Celestion Gold. W wersji Goldwing BW Signature combo oraz head została wbudowana lampowa pętla efektów. Nie jest tajemnicą, że na charakter dźwięku ma wpływ materiał, z jakiego zbudowana jest obudowa głośnika. W przypadku Plexsound jest to pełne drewno o grubości 20 mm. Najczęściej wykorzystywanym rodzajem drewna przy budowie obudów Plexsound jest jawor (drzewo znane z doskonałych walorów akustycznych wykorzystywane przy budowie pudeł rezonansowych instrumentów muzycznych) lub dąb. Obudowy nie są oklejane tolexem, dzięki czemu każda obudowa ma indywidualny, wręcz customowy charakter. W konsekwencji gitarzysta musi zwracać większą uwagę na sposób eksploatacji wzmacniacza, traktując go bardziej jak instrument niż typowe urządzenie elektroniczne.

W zamian jednak urządzenie zrewanżuje się brzmieniem niedostępnym dla współczesnych, wytwarzanych seryjnie konstrukcji. Wzmacniacz może być zasilany napięciem z europejskiej (230 V AC), jak i amerykańskiej sieci energetycznej (120 V AC), wybór napięcia następuje za pomocą przełącznika dostępnego po zdjęciu tylnej osłony.

Bartosz „Bratek” Wójcik w siedzibie Plexsound

Konkluzja

Sprzęt tej jakości bez problemu sparujesz z najbardziej wymagającą gitarą. To doskonałe rozwiązanie do ćwiczeń, prób, rejestrowania gitary zarówno w profesjonalnym, jak i domowym studiu nagrań, koncertowania w niedużych salach i klubach, po ogromne hale. Jeżeli chodzi o studia nagraniowe, chcą one mieć możliwy szeroki przekrój dostępnych brzmień. Plexsound jest wręcz wzorcowym sprzętem do studia, ponieważ nie liczy się tam moc ani liczba opcji – tylko sam dźwięk. Naturalna, uzyskana między innymi w wyniku zastosowania prostownika lampowego kompresja, jest dużym plusem, realizator nie musi sobie zawracać głowy szpilkami, które produkują współczesne wzmacniacze.

Wzmacniacz ma dożywotnią gwarancję. Końcowej ocenie podlega również brzmienie każdego egzemplarza pieca Plexsound. Do wszystkich egzemplarzy pieca dołączony jest Certificate of Performance, podpisany i wypełniony przez Bartosza „Bratka” Wójcika – jako metryka z najważniejszymi cechami i zmierzonymi wartościami. Jest tam również podany współczynnik każdej lampy mocy, zmierzony testerem Orange VT-1000, co pozwoli zamówić nowe lampy o takim samym współczynniku i zainstalować je bez konieczności regulacji biasu.

Więcej info oraz próbki dźwiękowe na:

www.plexsound.pl

www.plexsound.com

facebook.com/PlexsoundAmp

  • Tags
  • bartosz wójcik
  • bratek
  • plexsound

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Mateusz "Havoc" Śmierzchalski, Blindead: Oczyszczenie
Previous article 30 Seconds to Mars - "America"

Redakcja | TopGuitar

INNE

Gitara mikrotonowa i 27 dźwięków w oktawie - pomysł na oryginalność? Sprzęt
11 maja 2023

Gitara mikrotonowa i 27 dźwięków w oktawie - pomysł na oryginalność?

Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons" Sprzęt
19 kwietnia 2023

Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie Sprzęt
22 marca 2023

Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów Porady
17 listopada 2022

Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

Pięć najważniejszych wskazówek dla gitarzystów od Erica Johnsona Porady
27 września 2022

Pięć najważniejszych wskazówek dla gitarzystów od Erica Johnsona

Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków Porady
21 kwietnia 2022

Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik Porady
8 stycznia 2022

11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

Gitarowa ciekawostka - GNG Morgoth Cerberus by Giulio Negrini Guitars Sprzęt
6 października 2021

Gitarowa ciekawostka - GNG Morgoth Cerberus by Giulio Negrini Guitars

Wymiana strun w gitarze akustycznej z firmą Takamine (wideo) Porady
30 lipca 2021

Wymiana strun w gitarze akustycznej z firmą Takamine (wideo)

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
9 czerwca 15:58
Newsy

Dave Mustaine Vanguard – gitary Kramer sygnowane przez lidera Megadeth

9 czerwca 11:24
Imprezy

Incubus zagrał w Krakowie – fotorelacja

9 czerwca 10:43
Artyści

Joe Satriani: „Zawsze chcę wyjść poza techniczne aspekty gitary, aby poruszyć ludzi”

8 czerwca 9:52
Artyści

Ichika Nito wyjaśnia, dlaczego preferuje czyste brzmienie: „Jest najlepsze dla artykulacji”

7 czerwca 16:33
Newsy

Nowe gitary ESP E-II na rok 2023

7 czerwca 11:30
Artyści

Ciemne chmury gromadzą się nad Tillem Lindemannem. Drugie oświadczenie Rammstein

7 czerwca 11:12
Newsy

Sean Bonnette i gitara Yamaha FGX3

7 czerwca 8:50
Artyści

Nita Strauss o swoim nowym utworze: „’Victorious’ to hymn, o którym zawsze marzyłam”

6 czerwca 17:32
Tygodnik

Tygodnik 21/2023 (253)

6 czerwca 12:11
TopVideo

Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

6 czerwca 10:17
Artykuł tygodnia

Brudno – nowy zespół gitarzysty T.Love, Jacka „Perkoza” Perkowskiego oraz Martyny Włodarczyk

6 czerwca 9:00
Imprezy

Adrenalina & Perfect: nowa odsłona legendy polskiego rocka na koncercie w Bochni

5 czerwca 17:18
Imprezy

Blues: podróż przez europejskie festiwale bluesowe

5 czerwca 15:39
Newsy

Mark Lettieri i jego triki z mostkiem tremolo

5 czerwca 13:26
Newsy

LITTLE MARCUS 58R – nowy wzmacniacz basowy firmy Markbass

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

RockBoard Club Flight Case & Club Gig Bag – mini-test pedalboardów

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Resident Audio M8 – test monitorów studyjnych

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

Lag T500DCE – test gitary elektroakustycznej

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

DigiTech Luxe Detune – test efektu gitarowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Cort Sunset NY – test gitary elektroklasycznej

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Marshall Major II – mini-test słuchawek nausznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Framus Legacy Series Grand Auditorium Cutaway i Dreadnought Cutaway - test gitar elektroakustycznych

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

Martin DRSGT - test gitary elektroakustycznej

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press