• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Gibson Les Paul Studio Pro 2014 w magazynie TopGuitar

Mikołaj Służewski | TopGuitar
Mikołaj Służewski | TopGuitar Opublikowano mar 19, 2015
Udostępnij

Gibson_Les_Paul_Studio_Pro_2014_16

Gibson Les Paul Studio Pro 2014: Zawodowe brzmienie

Gibson Les Paul Studio Pro 2014 wyposażono w komplet firmowych przetworników Gibsona: humbucker ’57 Classic przy gryfie oraz BurstBucker Pro przy mostku, oba oparte na magnesach Alnico 2. Co można powiedzieć o ich brzmieniu? Same dobre rzeczy, ale zamiast skupiać się na analizie poszczególnych czę- stotliwości (które przecież i tak uwypuklić lub stłumić można odpowiednimi ustawieniami wzmacniacza czy efektów EQ, nie mówiąc już o samych potencjometrach w gitarze!), lepiej po prostu przyznać, że brzmią dokładnie tak, jak humbuckery brzmieć powinny: mocno i zdecydowanie, surowo i mięsiście – w tej dziedzinie Gibson jest przecież prekursorem i nadal pozostawać może wzorem do naśladowania.

Najważniejszym chyba atutem prezentowanych przetworników jest selektywność i przejrzystość, któ- ra stanowi swoistą gwarancję jakości i powoduje, że zagrają one dobrze w każdej sytuacji. Mamy tu po prostu wysokiej klasy sygnał, który możemy przepuścić przez praktycznie dowolny (dobry) wzmacniacz i mieć pewność satysfakcjonującego rezultatu. Ponadto taki sygnał obłożyć można do woli (oczywiście w granicach rozsądku) wszelkiej maści efektami bez obaw o zamulenie finalnego brzmienia.

[quote_box_center]„Chcesz zabrzmieć jak Jimmy Page, Eric Clapton z czasów Cream, Bob Marley, Slash, Buckethead, Tony Rombola z Godsmack lub Paul Landers z Rammstein… a może jak wszyscy naraz? Okazuje się, że wcale nie musisz wybierać, bo Les Paul Studio Pro 2014 potrafi przywołać wszystkie te brzmienia i wiele innych, a każde w najlepszym możliwym wydaniu gwarantowanym marką Gibson.”[/quote_box_center]

Stylistycznie połączenie ’57 Classic i BurstBucker Pro wpasuje się przysłowiowo w każdy gatunek muzyczny, aczkolwiek nie ulega wątpliwości, że humbuckery stworzone zostały do brzmień przesterowanych. Dlatego też czy będą to klasyczne brudy typu marshallowskiego czy bardziej nowoczesne, wysoko nasycone przestery, z jakich słynie marka Mesa, Les Paul Studio Pro 2014 zagada w sposób nie pozostawiający żadnych wątpliwości – to po prostu esencja rocka w najczystszej postaci. Jak by tego było mało, wspomniana funkcja rozłączania cewek dodatkowo rozszerza możliwości instrumentu w kierunku brzmień czystych, uzasadniając poniekąd jego przydatność w warunkach studyjnych, o czym zdaje się informować nazwa modelu.

Poprzednia strona12345Następna strona
TAGI: Gibson Les Paul Studio Pro 2014, GIBSON – Testy sprzętu i newsy, Les Paul, Les Paul Studio Pro 2014
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Epiphone Inspired by Gibson Custom (fot. Epiphone)
NewsyNewsy sprzętowe

Epiphone prezentuje nowe gitary z serii Inspired by Gibson Custom

Redakcja | TopGuitar maj 6, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Gibson J-45 Standard i SJ-200 Standard (fot. Gibson)
NewsyNewsy sprzętowe

Gitary J-45 Standard i SJ-200 Standard firmy Gibson w nowym wykończeniu

Redakcja | TopGuitar kwi 18, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
„The Collection: Kirk Hammett” (fot. Gibson Publishing)
NewsyNewsy sprzętowe

„The Collection: Kirk Hammett” – książkowa gratka dla fanów gitarzysty zespołu Metallica

Redakcja | TopGuitar mar 26, 2025
Margo Price z gitarą Gibson Margo Price J-45 (fot. Gibson)
NewsyNewsy sprzętowe

Gibson zaprezentował gitarę Margo Price J-45

Redakcja | TopGuitar mar 19, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?