Gibson Les Paul Studio Pro 2014: Małe udoskonalenia
Po pierwsze, mahoniowy korpus wykorzystuje system wewnętrznych komór rezonansowych modern weight relief, redukujących wagę instrument, jednocześnie wszystkim malkontentom wiążącym tradycyjną pełnię brzmienia z solidnym obciążeniem barków Gibson skutecznie wytrąca z ręki argumenty przeciwko drążonym korpusom.
Po drugie, szyjkę LP Studio Pro 2014 opatrzono profilem ’60s slim taper, który jest cieńszy i przez to znacznie wygodniejszy oraz szybszy, niż ten znany ze starszych modeli Studio. Przy okazji omawiania szyjki wspomnieć należy też o genialnym nabiciu, wykończeniu i wyrównaniu progów, pozwalającemu na niską akcję strun, lekką i komfortową grę oraz swobodne realizowanie bluesowego bendingu czy technik legato bez obaw o przedwczesne wygaśnięcie wibracji strun. Podobnie nie można mieć zastrzeżeń do stroju na progach – jest dobrze nawet w wysokich pozycjach.
[quote_box_center]„Stylistycznie połączenie ’57 Classic i BurstBucker Pro wpasuje się przysłowiowo w każdy gatunek muzyczny.”[/quote_box_center]
Po trzecie, typową konfigurację dwóch humbuckerów rozszerzono o możliwość rozłączania cewek każdego przetwornika z osobna, co daje niemałe moż- liwości mieszania proporcji w celu osiągnięcia oryginalnych barw. Tutaj dodać należy, że odpowiadające za funkcję coil split potencjometry głośności z przełącznikami push-pull chodzą dość lekko, a wyjątkowo duże gałki pokręteł dają pewny chwyt.
Po czwarte, jak wszystkie modele 2014, testowana gitara pochodzi z jubileuszowej serii znaczącej studwudziestolecie firmy Gibson. Dlatego na XII progu, zamiast typowego markera w formie trapezu, znajdziemy okolicznościowe logo „120th Anniversary”. Niby nic takiego, a jednak po latach będzie to element nadający instrumentowi wartość kolekcjonerską.
Po piąte, gitara Gibson Les Paul Studio Pro 2014 dostępna jest w kilku nowych wersjach kolorystycznych, stosunkowo bardziej atrakcyjnych wizualnie w stosunku do modeli Studio znanych z lat ubiegłych. Mamy tu aż trzy warianty sunburst, w których płyta wierzchnia wykonana jest dodatkowo z klonu wzorzystego, a także trzy jednokolorowe. Testowany egzemplarz w kolorze black cherry pearl jest z pozoru czarny, ale pod światło mieni się metalicznym czereśniowym odcieniem. Lakier oczywiście nitrocelulozowy, jak przystało na standardy Gibson USA.