• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Test gitary Yamaha Revstar RSP20CR

Michał Karbowski | TopGuitar
Michał Karbowski | TopGuitar Opublikowano cze 5, 2018
Yamaha Revstar RSP20CR
Yamaha Revstar RSP20CR
Udostępnij

Yamaha Revstar od czasu wejścia na rynek w 2016 zrobiła dość duże zamieszanie. Doceniano ją zarówno za nietuzinkowy wygląd, jak i funkcjonalne walory. W założeniach gitara miała czerpać inspiracje ze starych, londyńskich i tokijskich ulicznych motocykli, tzw. cafe racer, pięćdziesięcioletniej historii budowy gitar firmy Yamaha i japońskiej szkoły inżynieryjnej perfekcji. Te wszystkie wątki połączył w całość Piotr Stolarski, który był głównym projektantem linii Revstar. Wśród wielu wariantów gitary dostępnych na rynku najbardziej „motocyklowy” jest najwyższy, wyprodukowany w Japonii model – Yamaha Revstar RSP20CR, który otrzymałem do testu.

Spis treści
WrażeniaBrzmienie Yamaha Revstar RSP20CRPodsumowanie testu Yamaha Revstar RSP20CR

Po otwarciu pięknego, twardego futerału dołączonego do gitary oczom naszym ukazuje się instrument, który nie pozostawi nas obojętnymi. Tę Panią albo pokochamy, albo znienawidzimy, ale na pewno zapamiętamy! Funkcjonalność, charakter i oszałamiający styl to określenia nasuwające się przy pierwszym kontakcie. Potwierdza to kolorystyka i faktura zastosowanych materiałów – piękno w surowości.

Wszystkie elementy łączą się idealnie, a nawet najmniejsze szczegóły dopieszczone są pod względem estetycznym. Binding, lakier, zamocowanie siodełka, wykończenie krawędzi progów – słowem: wszystko spełnia najwyższe wymogi. Gitara jest świetnie przygotowana i nadaje się do gry bezpośrednio po wyjęciu z futerału.

Wierzch mahoniowego korpusu z nakładką z klonu wykończony jest szarym, ręcznie zmatowionym lakierem. Jego powierzchnię przełamują dwa połyskujące w świetle pasy, przebiegające w osi gitary. Mały miedziany pickguard świetnie koresponduje z matowymi puszkami dwóch humbuckerów, w które wyposażono instrument (VH5n+ i VH5b+ Humbucker/Alnico V). Mostek TonePros AVT-II oraz gałki potencjometrów głośności i tonu w kolorze matowego srebra idealnie współgrają z czarnymi ramkami pickupów oraz główką trójpozycyjnego przełącznika znajdującego się u dołu korpusu.


Na palisandrową podstrunnicę o promieniu 350 mm nabito 22 progi jumbo według skali 24,75 cala. Główkę, na której zamontowano klucze Die-Cast w układzie 3+3, pokryto czarnym, matowym lakierem. Jej kształt świetnie dopełnia całości. Okala ją, tak samo jak płytę wierzchnią korpusu i podstrunnicę, biały binding z tworzywa sztucznego. Wznosi to instrument na jeszcze wyższy poziom estetyczny i tworzy subtelną granicę między surowością frontu gitary a pokrytym lśniącym, ciemnowiśniowym lakierem tyłem. Grubość mahoniowego, wklejonego w korpus gryfu znajduje się w przedziale 21,1 i 25,2 mm, jego szerokość wynosi 43 mm na siodełku oraz 52,5 mm na wysokości dwunastego progu.

Wrażenia

Gitara Yamaha Revstar RSP20CR przykuwa naszą uwagę bezkompromisowym wykonaniem. Yamaha przyzwyczaiła nas już do takiego podejścia, a zważywszy na fakt, że testowany instrument wykonano w Japonii, byłbym wielce rozczarowany innym stanem rzeczy. Wszystkie elementy łączą się idealnie, a nawet najmniejsze szczegóły dopieszczone są pod względem estetycznym. Binding, lakier, zamocowanie siodełka, wykończenie krawędzi progów – słowem: wszystko spełnia najwyższe wymogi. Gitara jest świetnie przygotowana i nadaje się do gry bezpośrednio po wyjęciu z futerału. Akcja strun zachęca do śmiałych poczynań w wyższych pozycjach. Maszynki działają bezbłędnie i dobrze spełniają swoje zadanie. Ciekawym rozwiązaniem jest mostek zintegrowany ze strunociągiem. Zapewnia duży zakres regulacji menzury, dzięki czemu ustawienie precyzyjnej intonacji dla różnych zestawów strun nie będzie problemem.

Po otwarciu pięknego, twardego futerału dołączonego do gitary oczom naszym ukazuje się instrument, który nie pozostawi nas obojętnymi. Tę Panią albo pokochamy, albo znienawidzimy, ale na pewno zapamiętamy! Funkcjonalność, charakter i oszałamiający styl to określenia nasuwające się przy pierwszym kontakcie. Potwierdza to kolorystyka i faktura zastosowanych materiałów – piękno w surowości.

Miłośnicy LP, SG i Telecasterów przesiądą się na Revstara od ręki. Stratomaniacy będą potrzebować chwili na przyzwyczajenie się. Miejsce zaczepu paska ponad siedemnastym progiem sprawia, że gryf naturalnie układa się raczej horyzontalnie. Nie wszystkim będzie to odpowiadało. W zamian za to „japonka” oferuje bajeczny wręcz dostęp do wysokich pozycji. Na dzień dobry mamy pod ręka bluesowe licki w E, a nic (oprócz liczby progów) nie ogranicza nas przed dalszym podążaniem w górę gryfu. Profil gryfu „C” należy do tych, które raczej czuć w dłoni. Nie uniemożliwia to w prawdzie shredderskich popisów, ale sprawia, że trzeba się zastanowić, lepiej przygotować, zanim zaserwujemy słuchaczom jakieś szybkie przebiegi.

Yamaha Revstar RSP20CR miło zaskakuje przy grze w pozycji siedzącej. Ułożenie gryfu względem grającego jest bardzo naturalne, a wyprofilowany odpowiednio korpus (zaokrąglenia od wewnątrz) nie daje się we znaki przy dłuższej grze.

Brzmienie Yamaha Revstar RSP20CR

Najwyższy z modeli Revstar już na sucho potwierdza wysoką jakość użytych materiałów. Brzmi donośnie i tłusto. Instrument rezonuje w całości, od zaczepu paska aż po koniec główki, tak że czujemy akordy i na lewej ręce, i na brzuchu. Na wszystkich, którzy spodziewają się po podłączeniu tylko brzmienia w stylu les paula, czeka mała niespodzianka. Gitara oferuje znacznie więcej. Potencjometr tone ma funkcję push-pull. I nie jest to rozłączanie cewek, jakby się mogło wydawać. Dry switch to włącznik aktywujący specjalnie dobrany filtr, obcinający dolne pasmo oraz dodający klarowności i prezencji. Brzmi to trochę jak P90 na sterydach. W praktyce opcja ta daje nam dużo więcej możliwości i otwiera nowe przestrzenie zastosowania Revstara. Na kanale czystym gitara brzmi mocno i donośnie. Dobrze dobrane pickupy zapewniają znakomity balans między ostrością i klarownością.

- Advertisement -

Gitara jest wrażliwa na artykulację i pozwala operować wieloma odcieniami. Aktywacja funkcji dry w jednej chwili przenosi nas w świat funkowych brzmień. Odchudzając lekko tembr, zapewnia nam lepsze przebicie w zespole. W pozycji middle i bridge pojawia się typowy nosowy charakter, który w połączeniu z opcją dry może przypaść do gustu miłośnikom zagrywek techniką chicken picking.

Miło zaskoczyło mnie brzmienie przetwornika przy gryfie. Ma on bardzo ciepły i miękki ton, akordy są czytelne i równe. Gitara jest wrażliwa na artykulację i pozwala operować wieloma odcieniami. Aktywacja funkcji dry w jednej chwili przenosi nas w świat funkowych brzmień. Odchudzając lekko tembr, zapewnia nam lepsze przebicie w zespole. W pozycji middle i bridge pojawia się typowy nosowy charakter, który w połączeniu z opcją dry może przypaść do gustu miłośnikom zagrywek techniką chicken picking.


Ani lekkie przestery, ani hi-gainowe brzmienia nie odstraszają Revstara. Bluesowe frazy czy hardrockowe riffy – wszystko brzmi klarownie i wyraźnie. Po raz kolejny dużą dozę zabawy oferuje funkcja dry, na przesterach dodatkowo uplastyczniając nasze brzmienie. Dzięki niej na przestrzeni jednego sola można szybować pomiędzy tłustymi, lejącymi się brzmieniami humbuckera przy gryfie, a quasi-singlowym brzmieniem z lekkim dzwonkiem. Jako miłośnik przetworników dwucewkowych złapałem się na tym, że po kilku chwilach spędzonych z tą gitarą używałem głównie funkcji dry. Korekcja filtra dobrana jest bardzo dobrze i pomimo subtelności działania przy niektórych ustawieniach wzmacniacza, grający wyraźnie wyczuwa jego wpływ. Dodatkową zaletą użycia funkcji dry zamiast opcji rozłączania cewek jest mniejszy poziom szumów w stosunku do singli, co przy zachowaniu w brzmieniu ich charakteru jest dobrym kompromisem.

Podsumowanie testu Yamaha Revstar RSP20CR

Yamaha Revstar RSP20CR to gitara stworzona do ciężkiej pracy – gitarowy koń roboczy. Nie ma w niej niepotrzebnych elementów, wszystko jest przemyślane pod kątem niezawodności, prostoty i łatwości obsługi. Zastosowane materiały i wysoki poziom wykończenia zasługują na pochwałę. Z dodatkową okrasą w postaci niebanalnego designu Yamaha serwuje nam smakowite danie w dobrej, jak na jakość otrzymanego produktu, cenie. Oczywiście sprawa wyglądu to rzecz indywidualna. Jednym się spodoba, innym nie. Na pewno nie przejdziemy obok tej gitary obojętnie. Jeżeli poszukujecie oryginalnie brzmiącego i świetnie wykonanego instrumentu, powinniście poznać bliżej Revstara.

- Advertisement -

OPIS
• Na palisandrową podstrunnicę o promieniu 350 mm nabito 22 progi jumbo według skali 24,75 cala.
• Mały miedziany pickguard świetnie koresponduje z matowymi puszkami dwóch humbuckerów.
• Na czarnej, matowo lakierowanej główce zamontowano klucze Die-Cast w układzie 3+3.
• Główkę, płytę wierzchnią korpusu i podstrunnicę okala biały binding z tworzywa sztucznego.
• Grubość mahoniowego, wklejonego w korpus gryfu plasuje się w przedziale 21,1 i 25,2 mm.
• Dry switch to włącznik aktywujący specjalnie dobrany filtr, obcinający dolne pasmo oraz dodający klarowności i prezencji.

Polska strona firmy Yamaha: https://pl.yamaha.com/pl/products/musical_instruments/guitars_basses/index.html

TAGI: Revstar RSP20CR, Yamaha Revstar RSP20CR, YAMAHA – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Chris Buck i Yamaha Revstar (fot. YouTube / Cardinal Black)
NewsyNewsy sprzętowe

Chris Buck ze swoją gitarą Yamaha Revstar w najnowszym klipie Cardinal Black

Redakcja | TopGuitar maj 27, 2025
Yamaha TAG3 C (fot. Yamaha)
NewsyNewsy sprzętowe

Julia Lange demonstruje looper w gitarze Yamaha TAG3 C

Redakcja | TopGuitar maj 19, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Yamaha BB734A i BB735A (fot. Yamaha)
NewsyNewsy sprzętowe

Basy BB734A i BB735A firmy Yamaha w nowych kolorach

Redakcja | TopGuitar kwi 24, 2025
Yamaha PAC612VIIX Mist Green i Vintage White (fot. Yamaha)
NewsyNewsy sprzętowe

Gitara elektryczna Yamaha PAC612VIIX w nowych kolorach

Redakcja | TopGuitar kwi 18, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?