• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Xvive Chorus Vibrato

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano maj 7, 2018
XVive Chorus Vibrato
Udostępnij

XVive V8 Chorus Vibrato to zaprojektowany w USA, w pełni analogowy układ, dający płynne tekstury, a w razie potrzeby bardziej kosmiczne brzmienia.

 

Mam coraz lepsze zdanie o tej marce – jej nazwa może nie jest zbytnio wyszukana, lecz to, co kryje w sobie, zaskakuje jakością i pomysłowością. Co prawda Duet Looper od Xvive to było mistrzostwo świata, ale tym razem po tytułowej kostce nie spodziewałem się usłyszeć aż tak naturalnych i pięknych modulacji. Nie tylko nie wykoślawiają one naszej gry, ale dodają jej tajemnicy… Efekt wygląda jak wszystkie pozostałe małe pudełka, od mooerów począwszy, czyli pozwala intuicyjnie korzystać ze swoich możliwości i daje znacznie więcej przyjemnych wrażeń, niż zapowiada to jego wygląd.

Co nowego można wymyślić w temacie chorusa/vibrato? Niewiele, ale zawsze można nadać tym modulacjom własny, niepowtarzalny charakter, ten brzmieniowy sznyt, który odróżnia setki pozornie takich samych efektów. Xvive ma go bez wątpienia i choć w ślepym teście pewnie nie da się go rozpoznać i nazwać po marce, to na pewno gra na nim daje unikalne odczucia. Mam wrażenie, że on sam ze swojej natury działa bardzo organicznie, łagodnie, delikatnie, choć można oczywiście napędzić jego parametry, podkręcając je dostępnymi regulatorami. Na pewno ma oryginalne, ciepłe, miękkie brzmienie, które nie zatraca czytelności granych przez nas nut. Jeśli ktoś umie grać ciszą, lubi czegoś nie dopowiedzieć, zamiast przegadać, lepiej odnajduje się w onirycznych, nieco melancholijnych, oldschoolowych klimatach, to będzie to zdecydowanie efekt dla niego. Cudów jednak nie oczekujmy, bo nie wymyśli on za nas pięknych linii ani nie dogra tego, czego nie zagramy, natomiast pięknie wzbogaci brzmienie, pozwoli na jeszcze większą swobodę muzycznej wypowiedzi, zwłaszcza jeśli nigdzie nam się w utworze nie spieszy. Oczywiście jest on czuły na naszą dynamikę gry oraz sposób artykulacji, dlatego bardziej żwawe partie gitary także obsłuży bez problemu. Regulacja funkcji jest banalnie prosta i nawet nie wiem, czy jej opis nie będzie obrażał inteligencji czytelników „TopGuitar”. Z redakcyjnej powinności zwrócę tylko uwagę na jeden główny i największy regulator służący do wyboru typu efektu – od flangera (lewa część skali) do vibrata (prawa część skali). Pozwala on na płynne przechodzenie pomiędzy efektami, przy czym intensywność działania modulacji na sygnał maleje od skrajów skali właśnie po to, by płynnie, niezauważalnie przejść z jednego efektu w drugi. Pozostałe dwa małe regulatory to speed (prędkość przemiatania wybranej modulacji) i depth (jej głębokość). Wymiary (D × S × W) 94 × 46 × 50 mm, waga 250 g, urządzenie zaprojektowano w USA.

XVive Chorus Vibrato

 

TAGI: XVive Chorus, XVive V8 Chorus Vibrato
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?