• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
TopSpecial

Przenośne systemy nagłośnieniowe JBL Professional ONE – przegląd

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano maj 31, 2024
fot. ESS Audio
Udostępnij

Obszerna i zróżnicowana oferta firmy JBL Professional obejmuje szeroką gamę produktów nagłośnieniowych – od przenośne systemy PA po zestawy głośnikowe, z których konfigurować można niezwykle rozbudowane systemy koncertowe. W pierwszej grupie znajdziemy m.in. cztery wyjątkowo kompaktowe systemy pochodzące z różnych serii, mające wszystkie w oznaczeniu człon ONE. Wszystkie one są tak mobilne, że z łatwością możemy przenosić je jedną ręką. Na ową czwórkę składają się modele EON ONE COMPACT, EON ONE MK2, IRX ONE i PRX ONE, a każdy z nich oferuje nieco inny zestaw cech i możliwości. Za sprawą swej konstrukcji i oferowanych funkcji, te przenośne systemy PA mogą być wykorzystywane w różnych sytuacjach zapewniając nagłośnienie kameralnych występów muzycznych, spotkań i wydarzeń o rozmaitym charakterze. Każdy z nich obsługuje różne źródła dźwięku pozwalając podłączać mikrofony, instrumenty i inne urządzenia. Przyjrzyjmy im się bliżej…

Najmniejszym modelem jest EON ONE COMPACT, czyli aktywny, dwudrożny zestaw głośnikowy wyposażony w 8-calowy woofer i jednocalowy tweeter. Moc szczytowa wbudowanego wzmacniacza wynosi 150 W. Oferuje on 4-kanałowy mikser, a do dyspozycji mamy 2 wejścia MIC/LINE typu combo [XLR/jack], jedno wejście instrumentalne HI-Z oraz stereofoniczne wejście AUX. Mikser oferuje regulację głośności i 2-pasmowy korektor oraz wbudowany pogłos. Do dyspozycji mamy też włącznik zasilania Phantom i ducker oraz obsługę sygnałów audio przesyłanych bezprzewodowo (Bluetooth). Model ten wyposażono również w wyjście PASS THRU i słuchawkowe oraz dwa porty USB typu A służące do zasilania zewnętrznych urządzeń. Kompaktowy system PA może być zasilany z sieci lub dedykowaną baterią zapewniającą do 12 godzin pracy. Przenoszenie zestawu ułatwia zintegrowany uchwyt, a w górnej części obudowy ulokowano szczelinę pozwalającą osadzić w nim tablet. Od spodu umieszczono z kolei otwór pozwalający osadzić zestaw na statywie. EON ONE COMPACT może współpracować z aplikacją JBL Compact Connect przeznaczoną dla urządzeń mobilnych, dającą możliwość zdalnego sterowania i udostępniająca dodatkowe funkcje.

Trzy pozostałe modele to „kolumnowe” systemy PA, których podstawę stanowi subwoofer mieszczący jednocześnie całą elektronikę. Tego typu konstrukcją jest m.in. EON ONE MK2, w którego przypadku mamy do czynienia z zestawem niskotonowym wyposażonym w głośnik o średnicy 10 cali oraz modułem średnio-wysokotonowym z ośmioma 2-calowymi przetwornikami umieszczonymi jeden pod drugim. Zostały one rozmieszczone na łuku co skutkuje szerszą dyspersję pionową. Moduł MF/HF może być montowany na subwooferze z wykorzystaniem jednej lub dwóch przedłużek. Moc tego systemu aktywnego wynosi 400 W RMS (1000 W Peak). EON ONE MK2 udostępnia 5-kanałowy mikser dający m.in. możliwość regulacji głośności i skorzystania z 3-pasmowego korektora. Do dyspozycji mamy ponadto efekty (m.in. Reverb, Chorus i Delay) oraz rozmaite dodatkowe funkcje i rozwiązania (m.in. dbx DriveRack Inside, Soundcraft Easy Ducking, Variable Power Performance). W trzech kanałach dostępne są wejścia MIC/LINE typu combo, w czwartym liniowe jack 1/4”, a w piątym stereofoniczne AUX typu jack 1/8”. Dostępna jest też obsługa technologii Bluetooth w zakresie streamingu audio ze sparowanych urządzeń, a do dyspozycji mamy też wyjście PASS THRU i dwa porty USB typu A. Wbudowana bateria zapewnia do 6 godzin pracy, a do dyspozycji mamy też tradycyjne gniazdo IEC. EON ONE MK2 może współpracować z aplikacją JBL Pro Connect (iOS, Android).

Kolejnym systemem „kolumnowym” jest IRX ONE, wykorzystujący subwoofer z 8-calowym głośnikiem niskotonowym, zamknięty w obudowie bass-reflex oraz moduł HF/MF zawierający sześć tweeterów o średnicy 2 cali. Zapewnia to szeroki sweet spot oraz płynne pokrycie od przodu do tyłu. Podobnie jak w innych tego typu systemach, ów moduł możemy montować bezpośrednio na subwooferze lub wyżej, wykorzystując do tego odpowiednie przedłużki. System ten udostępnia 3-kanałowy mikser z obsługą najpopularniejszych typów połączeń, a także zintegrowaną funkcję automatycznego tłumienia sprzężeń dbx (AFS) i system DUCKING. W dwóch pierwszych kanałach umieszczono gniazda wejściowe MIC/LINE typu combo [XLR/jack]. W trzecim kanale dostępne jest wejście liniowe jack 1/4”, a ponadto system daje możliwość obsługi sygnałów audio przesyłanych bezprzewodowo ze sparowanego urządzenia, wykorzystując technologię Bluetooth 5.0. W każdym z trzech kanałów wejściowych dostępna jest regulacja czułości i głośności oraz 2-pasmowy korektor. Do dyspozycji mamy ponadto sekcję EQ z różnymi gotowymi nastawami korekcji, a także ogólną regulację głośności. Symetryczne wyjście MIX typu jack 1/4” pozwala rozbudować system podłączając do niego drugi egzemplarz IRX ONE. Ergonomicznie zoptymalizowany uchwyt do przenoszenia minimalizuje obciążenie nadgarstka.

Ostatnią propozycją tego typu jest system PRX ONE, którego podstawą i „sercem” jest subwoofer z 12-calowym głośnikiem niskotonowym. W tym przypadku do dyspozycji mamy dwa moduły MF/HF, z których jeden zawiera cztery przetworniki o średnicy 2.5 cala, a drugi – montowany na nim – aż osiem. W modelu tym zastosowano technologię A.I.M. (Array Inumbration Mechanics), a pole pokrycia wynosi 130° × 30°. Całościowa moc systemu wynosi 1000 W RMS (2000 W Peak). PRX ONE udostępnia 7-kanałowy mikser obsługujący różne źródła dźwięku. W kanałach 1-4 dostępne są wejścia MIC/LINE typu combo, a w dwóch kolejnych umieszczono wejścia liniowe/instrumentalne. W ostatnim torze znajdziemy stereofoniczne wejście jack 1/8”, a system ten obsługuje także sygnały wprowadzane bezprzewodowo (Bluetooth). Poza podstawowymi parametrami regulowanymi przy pomocy pokręteł (Gain, 3-pasmowy korektor, Reverb, Delay, Chorus), do dyspozycji mamy też szereg dodatkowych funkcji, w tym dbx DriveRack Inside, Ducking, efekt Subsynth, bramkę szumów, kompresor i inne. Mamy też możliwość zapisywania własnych presetów. Poza wejściami, system PRX ONE oferuje też wyjście PASS THRU typu XLR oraz dwa porty USB typu A służące do zasilania smartfona lub innych urządzeń zewnętrznych. System ten może współpracować z aplikacją JBL Pro Connect dla urządzeń mobilnych.

PRODUCENT: jblpro.com

DYSTRYBUTOR: essaudio.pl

TAGI: EON ONE COMPACT, EON ONE MK2, IRX ONE, JBL Professional, PRX ONE
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

TopSpecial

Gdzie jest gitara z filmu „Powrót do przyszłości”?

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
TopLegendyTopSpecial

Ian Gillan o płycie „Born Again” Black Sabbath: „Poziom basu był tak wysoki, że nie mogli tego puszczać w radiu”

Maciej Warda | TopGuitar maj 22, 2025
TopSpecial

Pięć obiecujących gitarzystek, o których będzie głośno!

Maciej Warda | TopGuitar kwi 28, 2025
TopLegendyTopSpecial

Kirk Hammett o swojej ulubionej solówce w Metallice: „Każda nuta ma w niej znaczenie i pasuje idealnie”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 13, 2025
TopLegendyTopSpecial

Craig Ross, gitarzysta Lenny’ego Kravitza, opowiada o powstaniu hitu „Are You Gonna Go My Way”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 1, 2025
TopDesignTopSpecial

„The Tree” – najsłynniejsze drzewo wśród lutników

Maciej Warda | TopGuitar lut 9, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?