• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Marshall 1958x 18W

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano wrz 17, 2014
Udostępnij

Na stronie czasopisma gitarowego Premier Guitar opublikowano test wzmacniacza Marshall 1958x 18W. Informując o historii powstania tego urządzenia, pismo podkreśla, że pierwotne wersje tego 18-wattowego modelu Marshall’a z serii Handwired były produkowane przez kilkadziesiąt miesięcy w latach sześćdziesiątych i nie zdobyły wówczas zasłużonej popularności. Według Premier Guitar, współczesny Marshall 1958x jest wierny oryginałowi sprzed lat nie tylko pod względem projektu zewnętrznego stylizowanego na vintage, ale również dzięki ręcznie lutowanej, choć uwspółcześnionej elektronice. Zmodernizowano tu m.in. komponenty pasywne jak oporniki i kondensatory.

Spis treści
Marshall 1958x 18W – brzmienieMarshall 1958x 18W – podsumowanie testu

Marshall 1958x 18W – brzmienie

Premier Guitar wymienia liczne zalety Marshall’a 1958x. Pierwszą jest oparcie konstrukcji o parę typowo brytyjskich lamp mocy EL-84 o chropowatym brzmieniu i pojedynczej ECC83. Masywną całość o wadze 19,5 kg można mocno odkręcić, by usłyszeć mięsiste, pełne brzmienie przesterowanych EL-84. Według Premier Guitar znakiem rozpoznawczym tego Marshall’a jest doskonały, poddany naturalnej kompresji distortion, idealny na potrzeby klasycznego rocka, oraz towarzysząca mu krystalicznie czysta, ciepła barwa brzmienia. Kolejnym walorem jest precyzja i wysoka jakość wykonania. Do słabych stron wzmacniacza należy ilość dołów. Premier Guitar ostrzega, że „nie jest to sprzęt dla tych, którzy wymagają dużego natężenia niskich tonów. (…) W porównaniu z Marshallem 4×12 ten model posiada słabiej wyeksponowane niskie pasmo brzmienia.“

Marshall 1958x 18W – podsumowanie testu

Premier Guitar podkreśla, że podwójne „dziesięciocalowe głośniki Celestion G10F-15 brzmią jak rozegrane Greenbacki, gdzie słychać ten stylizowany na stary sound“, dzięki któremu można z powrotem posmakować szorstkiego i ciepłego zarazem brzmienia epoki. Marshall 1958x 18W został wyposażony w dwa kanały. Nie posiada kontroli master volume ani regulacji stopnia wzmocnienia przedwzmacniacza. Wbudowany efekt tremolo jest w pełni lampowy. W kombie Marshall 1958x 18W nie występuje ujemne sprzężenie zwrotne na schyłkowym stopniu mocy.

Cena wzmacniacza Marshall 1958x 18W to ok. 7890 zł.

Link do testu: http://www.premierguitar.com/articles/21351-marshall-1958x-18-watt-review

Strona producenta: Marshall

TAGI: 1958x 18W, Marshall 1958x 18W, MARSHALL – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Marshall Studio 900 & Danny Dela Cruz (fot. YouTube / Marshall)
NewsyNewsy sprzętowe

Danny Dela Cruz demonstruje wzmacniacz Marshall Studio 900

Redakcja | TopGuitar cze 3, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Marshall Overdrive Pedals (fot. Marshall)
NewsyNewsy sprzętowe

Marshall Overdrive Pedals – gitarowe przestery inspirowane wzmacniaczami

Redakcja | TopGuitar mar 4, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?