• Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Kontakt
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
      Trzy nowe gitarzystki w gronie artystów PRS Guitars

      Trzy nowe gitarzystki w gronie artystów PRS Guitars

      Tim Henson i interfejs Apogee Jam X

      Tim Henson i interfejs Apogee Jam X

      Al Di Meola miał na scenie zawał serca

      Al Di Meola miał na scenie zawał serca

      Nowa płyta Black Radio - prawdziwie rock’n’rollowa rozróba

      Nowa płyta Black Radio - prawdziwie rock’n’rollowa rozróba

    • Newsy sprzętowe
      Mark Tremonti: "Zakładam firmę produkującą efekty"

      Mark Tremonti: "Zakładam firmę produkującą efekty"

      PRS Guitars pamięta o leworęcznych muzykach

      PRS Guitars pamięta o leworęcznych muzykach

      Apogee Symphony I/O – zamień „jedynkę” na „dwójkę”

      Apogee Symphony I/O – zamień „jedynkę” na „dwójkę”

      RCF NX 945-A i NX 932-A – aktywne zestawy głośnikowe

      RCF NX 945-A i NX 932-A – aktywne zestawy głośnikowe

    • TopVideo
      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Fan - intruz wbiegł na scenę i odebrał Bryanowi Adamsowi mikrofon

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Tylko Rober Fripp tak potrafi - widowiskowo wykonać utwór... siedząc bez ruchu

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Ron Sword skonstruował niesamowitą gitarę mikrotonową i robi z niej dobry użytek

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

      Guitar playthrough Szczepana Inglota z ESP w roli głównej

  • Artyści
    • Wywiady
      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Steve Hackett: "Czymkolwiek stawał się Genesis, było to zawsze ponowne rozpalenie ognia w zespole"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Tomasz Imienowski: "Słuchacz musi czuć, że jest blisko zespołu"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

      Eric Clapton: "Zawsze chciałem anonimowości, chciałem być w sekcji rytmicznej"

    • Artykuły
      Queens of the Stone Age i ich najgorszy koncert

      Queens of the Stone Age i ich najgorszy koncert

      Al Di Meola: "Leżałem na podłodze za kulisami, krzycząc i jęcząc"

      Al Di Meola: "Leżałem na podłodze za kulisami, krzycząc i jęcząc"

      Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

      Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

      Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

      Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

    • Garaż
      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Folya – „W nieskończoność” (2018)

      Revival – „Revival” (2019)

      Revival – „Revival” (2019)

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż - Monasterium i Baṣnia

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

      Garaż 2/2019: Here On Earth, Lady Killer

    • Recenzje
      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Proletaryat "Ząb za ząb" – recenzja

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      Rafał Sarnecki "A View From The Treetop" - recenzja płyty

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      UKĆ „Przemijanie” - recenzja EPki

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

      Marek Napiórkowski "String Theory" - suita na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę smyczkową

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Vinnie Moore ponownie zagra w Bochni

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Dave Matthews Band powraca do Polski! 

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

      Wielkie zakończenie wielkiej kariery - Mr. Big zagra pierwszy i zarazem ostatni koncert w Polsce

    • Kup bilety
      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      Białołęckie Wieczory Jazzowe: Wojtek Mazolewski Quintet, 6.11.2022, Warszawa

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      The Australian Pink Floyd Show na Festiwalu Legend Rocka

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Symphonica – Rock of Poland, czyli „Wolność, kocham i rozumiem”

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

      Billy Idol w Dolinie Charlotty! Bilety już w sprzedaży

    • Reportaże i relacje
      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Krushfest 2023 – fotorelacja

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Kolejna Rockowa Noc za nami – fotorelacja z festiwalu 

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Biohazard + Terror, Dog Eat Dog, Schizma, Get The Shot / 9 VIII 2023 / Kraków

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

      Colours Of Ostrava 2023 za nami - fotorelacja z festiwalu

    • Patronat TopGuitar
      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Warsaw Fingerstyle Festival 2023 - ważne informacje dotyczące konkursu!

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      Doogie White w Polsce z mini trasą koncertową

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      II Czary Gitary Świdwin 2023: harmonogram konkursu i goście specjalni

      Jesse Cook we Wrocławiu!

      Jesse Cook we Wrocławiu!

  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Electro-Harmonix 1440 Stereo Looper - pomoże przetrwać pandemię

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: KHDK No. 1 Overdrive & No. 2 Clean Boost z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: Mooer Little Monster AC z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

      Test: DV Mark DVC Guitar Friend 12

    • Testy
      Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

      Markbass Little Marcus 58R - mały krok dla człowieka, ale wielki dla basowej społeczności

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Test Bose S1 Pro+. Idealne nagłośnienie dla duetu lub formatu one-man band

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Foxgear Baroni AFK150 - test włoskiego wzmacniacza

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

      Yamaha LL16M: dobry wybór w dobrej cenie

    • Zestawienia sprzętu
      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Efekty T-Rex - przypominamy o czterech świetnych kostkach

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: Zestawienie z marca 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie z lutego 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

      Bestsellery Rock’N’Rolla: zestawienie ze stycznia 2019

    • Zabrzmij jak…
      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      John Mayer - instrumenty, efekty, wzmacniacze

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak: Björn Gelotte

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Tony Iommi! Jaki wybrać sprzęt?

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

      Zabrzmij jak Joe Bonamassa

    • Sprzęt Mistrzów
      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Gitara Kramer Eddiego Van Halena z teledysku "Hot For Teacher" sprzedana za prawie 4 miliony dolarów!

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Kirk Hammett zdradza jaka "tajna broń" zrobiła mu brzmienie na płycie "72 Seasons"

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Nuno Bettencourt wskazał najważniejszą kostkę w swoim pedalboardzie

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

      Gratka dla fanów i kolekcjonerów - gitara Eddiego Van Halena na aukcji!

  • Porady
    • Doktor Amp
      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Attenuator - ograniczanie mocy wzmacniacza.

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.2

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr Amp: Nutube. Lampowa technologia przyszłości?

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

      Dr AMP: Invisible Killswitch - projekt autorski

    • Doktor G
      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Geneza brzmienia: gdzie rodzi się dźwięk?

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Renowacja starych sprzętów: prace tapicerskie

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Końcowy montaż efektu overdrive - poradnik

      Jak czytać proste schematy?

      Jak czytać proste schematy?

    • DIY, czyli zrób to sam
      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Zbuduj sam mały wzmacniacz cz.1

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Luźne gniazdo jack w gitarze akustycznej i klasycznej? Prosta naprawa (wideo)

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Dr Amp - Gdy brak starych części cz. 2

      Jak wymieniać struny w akustyku?

      Jak wymieniać struny w akustyku?

    • Jak promować zespół
      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Music Export Poland - program promocji polskiej muzyki za granicą

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Jak nazwać kapelę metalową?

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Wrześniowa edycja DBZ Promuje Zespoły - jest zwycięzca!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

      Weź udział w akcji GARAŻ!

    • Porady sprzętowe
      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Torpedo Captor X – przegląd możliwości i funkcji

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Kupujemy pierwszą gitarę basową - poradnik

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Plexsound - skondensowana energia

      Plexsound - skondensowana energia

    • Porady muzyczne
      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Tommy Emmanuel ma kilka cennych wskazówek dla gitarzystów

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      Pięć porad od Ronniego Wooda dla młodych muzyków

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      11 kroków do lepszego brzmienia gitary - poradnik

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

      Gitarowe riffy, które musi poznać każdy początkujący gitarzysta - Top 15

  • Nauka gry
    • Warsztaty
      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Kiko Loureiro pokazuje jak zagrać solówkę z utworu "We'll Be Back" z ostatniego albumu Megadeth

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Zakk Wylde połączył siły z firmą Riffhard, aby zaoferować kompleksowy kurs gry na gitarze

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Maciej Mąka poprowadzi klasę gitary na warsztatach podczas festiwalu Soundela 2022

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

      Gitarzysta Megadeth Kiko Loureiro pokazuje jak stworzyć gitarową solówkę

    • Chwyty gitarowe
      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      Wirtualny symulator gitary akustycznej

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      G-dur - podstawowy akord gitarowy. Jak go zagrać?

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - bas

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

      Zagraj z Pilichowskim: "Waiting For" - gitara

  • TopSpecial
    • Felietony
      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Przypominamy wszystkim to, co dla nas jest oczywiste - granie na gitarze niesie ze sobą same korzyści!

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Teraz rock nie jest już muzyką wyrzutków społecznych

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Gibson czy Fender - którą markę wybrało młode pokolenie

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

      Mężczyźni grają ekstremalny metal, aby zaimponować innym mężczyznom

    • TopLegendy
      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Larry DiMarzio: 50 lat Super-Distortion. Rozmowa z legendą gitarowych przetworników

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      Założyciel magazynu Rolling Stone i instytucji Rock and Roll Hall of Fame, Jann Wenner, stwierdził, że artystki i czarni muzycy nie są wystarczająco "intelektualni"

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      The Egde w „Sunday Bloody Sunday” musiał poddać się "de-Edge'ingowi"...

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

      Noel Redding: w cieniu Hendrixa, ale z własnym blaskiem. 7 faktów, o których mogłeś nie wiedzieć.

    • TopSpecial-Zestawienia
      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      A Perfect Circle: przegląd ich najlepszych utworów

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar akustycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      MarkStrings – przegląd strun do gitar elektrycznych

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

      20 najlepszych gitarowych albumów 2022 roku!

    • TopVintage
      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Gibson Jimi Hendrix Signature Stratocaster - najdziwniejszy pomysł w historii gitary?

      Fender Bassman - żywa legenda

      Fender Bassman - żywa legenda

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Fender Stratocaster i Yngwie Malmsteen

      TopVintage: Ibanez JS1000

      TopVintage: Ibanez JS1000

  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Joe Satriani – What happens next?
Home
Artyści
Wywiady

Joe Satriani – What happens next?

28 lutego 2018 Maciej Warda | TopGuitar Artyści, Wywiady

Przeczytaj również

Tygodnik 34/2023 (266)
Tygodnik 34/2023 (266)
Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”
Joe Satriani o powrocie do pierwszego składu G3: "To jest dla mnie spełnienie marzeń”

Trzeba przyznać, że Joe Satriani dba o to, by nie osiąść na laurach, cały czas aktywnie działa na wielu polach, koncertuje, nagrywa, bierze udział w klinikach, warsztatach i udziela indywidualnych lekcji. Nie dziwi więc fakt, że początek roku 2018 upływa nam pod znakiem Satrianiego. Oprócz tego, że poprzez Sony Music Polska wydaje swoją szesnastą płytę, to jeszcze przybywa do Polski z projektem G3 na koncert organizowany przez agencję Go-Ahead. A wszystko to dodatkowo zbiega się z trzydziestą rocznicą wydania doskonałego, kultowego albumu „Surfing with The Alien”. Zapytaliśmy Joe o jego polskie show G3, a także płytę „What Happens Next”, która naszym zdaniem jest świetnym, najlepszym jego albumem od wielu lat i ma szansę stać się sporym wydarzeniem w na świecie i w Polsce.

Joe Satriani, fot. Joseph Cultice

Joe Satriani, fot. Joseph Cultice


Maciej Warda: Powiedziałeś kiedyś, że nie za bardzo lubisz prowadzić kliniki czy grupowe warsztaty, ponieważ preferujesz format spotkań jeden na jednego. Czy masz na myśli również masterklasy? Jak się domyślam, chodzi ci o naukę grania, a nie na przykład prezentacje sprzętu?

Joe Satriani: Tak, cały czas wierzę w format spotkań jeden na jednego. Z perspektywy czasu widzę, że jest to najlepszy model i sposób nauczania. Jeszcze lepszą rzeczą i kolejnym wciągającym doświadczeniem byłyby spotkania dużej grupy zmieniających się nauczycieli i uczniów.

Okej. Dwadzieścia jeden lat temu, w 1996 roku po raz pierwszy odpaliłeś projekt G3. Jak to wspominasz? Czy było to wówczas dla ciebie zupełnie nowe doświadczenie?

Instynktownie wiedziałem i czułem, że to będzie mocny strzał, jeśli weźmie się pod uwagę gitarowych fanów i muzyków w to zaangażowanych. Było to niesamowicie ekscytujące obserwować, jak to wszystko się naturalnie rozwija, wieczór za wieczorem, noc za nocą, przed publicznością praktycznie w każdym wieku i o zróżnicowanych zainteresowaniach muzycznych.

Skąd wziął się pomysł na skrzyknięcie po latach zespołu z czasów płyty „Surfing with The Alien” i skompletowania z niego obecnego składu G3, z którym właśnie koncertujesz?

Było tak. Stuart Hamm [wieloletni basista Joe – przyp. MW], Jeff Campitelli [perkusista grający z Joe jeszcze przed „Surfing with The Alien” – przyp. MW] i ja przesłuchiwaliśmy perkusistów, kiedy mieliśmy akurat chwilę wolnego podczas pracy w studiu. Poprosiłem wówczas Jeffa, by odłożył na chwilę gitarę, na której akurat grał, i zasiadł za zestawem perkusyjnym. W ten sposób zrobiliśmy sobie eksperyment jako trio podczas oczekiwania na kolejnego w kolejce perkusistę. Pojamowaliśmy tak bez żadnych większych oczekiwań i zaskakująco okazało się, że zabrzmiało to świeżo i po nowemu! Powiedziałem im o tym, zgodziliśmy się, że to by miało sens, gdybyśmy ruszyli dalej jako trio. Ani Jeff, ani Stu nie grali w ten sposób ze sobą w ten sposób…

A jak skompletowałeś dalszą obsadę trasy G3, szczególnie jej polski etap? Od czego to zależało – liczył się przede wszystkim grafik muzyków i ich dostępność czy może brałeś pod uwagę styl gry poszczególnych muzyków?

Nowy polski lineup G3 będzie zawierał dwóch gitarzystów, którzy po czasie wracają na scenę do G3. Są nimi John Petrucci i Uli Jon Roth. Co ciekawe, oni nigdy razem nie dzielili sceny ze sobą, ale obydwaj koncertowali ze mną wcześniej. To było moim marzeniem zebrać ich razem na tegoroczną trasę G3! Myślę, że ich indywidualne podejście do gry i oryginalny styl stworzą podczas tego koncertu wspaniałą muzyczną magię na scenie!

Biorąc pod uwagę rocznicę wydania „Surfing with the Alien”, domyślam się, że w setliście koncertu znajdą się kawałki zarówno z tej płyty, jak i z twojej najnowszej, zatytułowanej „What Happens Next”?

Tak, zmieszamy materiał nowy ze starym. Takie coś zawsze wywołuje moją radość, kiedy mam możliwość odważnie posunąć się naprzód i zanurzyć w przeszłość, a wszystko to podczas jednego wieczornego show.

Pomówmy zatem o twoim najnowszym albumie „What Happens Next”. Zdążyłeś już go nazwać swoim „wewnętrznym artystycznym odrodzeniem”. Możesz wytłumaczyć tę myśl?

Jasne, to proste – jest to materiał, który pokazuje mnie jako powracającego do moich najwcześniejszych korzeni, które wywodzą się hard rocka, muzyki funk i soul. Żadne inne nagrania nie dały mi tyle radości i zabawy co płyta „What Happens Next” – naprawdę cały zespół miał świetny czas w studiu!

Jeśli miałbym podać moje dwa ulubione kawałki z tej płyty, to jednym z nich byłby „Smooth Soul”. Powiedz, co sprawiło, że osiągnąłeś tak dobre brzmienie gitary, która gra taką chwytliwą melodię?

To mój Ibanez JS ART #47 wpięty do starego heada Peavey 5150. Podciąłem po prostu trochę treble w tym wzmacniaczu, by uzyskać łagodniejszy i miękki ton. Ten utwór dla mnie ma coś z zakrzywienia czasoprzestrzeni… On brzmi tak, że mógłby w zasadzie być nagrany w 1968, czyli zanim w ogóle zacząłem grać na gitarze! Uwielbiam ten okres w muzyce i to chyba dlatego „Smooth Soul” celebruje tę muzyczną epokę.

Joe Satriani, fot. Joseph Cultice

Joe Satriani, fot. Joseph Cultice

Drugim utworem, który z innych przyczyn zwrócił moją uwagę, jest tytułowy „What Happens Next”. Ma on wszystko, co powinien mieć najlepszy instrumentalny utwór – klarowną formę, atrakcyjny aranż, wspaniały temat, melodię, zmienną dynamikę… Czy zgodnie z tytułem oznacza to dokładnie to, co wydarzy się w twojej twórczości w najbliższej przyszłości?
Dzięki za miłe słowo. Ta piosenka to, jakbym pytał się samego siebie: co jest prawdopodobne, że stanie się w mojej najbliższej przyszłości? I jednocześnie od razu w tym samym czasie odpowiadał sobie, grając ten kawałek na gitarze. Kluczem do tej kompozycji była taka swoista niewinność w grze na gitarze oraz to, by odnaleźć balans w warstwie rytmicznej, melodii i brzmieniu. Wszystko, by ostatecznie stworzyć głęboki sens tęsknoty, rozpaczy, ale i nadziei, a wszystko to w jednym utworze.

Czy to prawda, że nigdy nie używałeś looperów – ani na scenie, ani w studiu? Tym razem jeden z kawałków ma właśnie tytuł „Looper”…

Faktycznie, użyłem zapętlonej frazy w utworze „Looper”, ale to oczywiste, jak sądzę… Jeśli chodzi o kliniki czy prezentacje sprzętu, to po prostu zamiast looperów używam wcześniej przygotowanych podkładów.

Domyślam się, że na „What Happens Next” znalazło się kilka rzeczy, których wcześniej nigdy nie wykonywałeś, choćby rola gitary we wspomnianym kawałku „Looper”. Mając na uwadze twój gigantyczny gitarowy dorobek, zastanawia mnie, czy jest w ogóle coś, czego jeszcze nie grałeś?

Odpowiedź jest prosta – w graniu jest jeszcze tyle do zrobienie, do osiągnięcia, do eksperymentowania… Ta artystyczna podróż nigdy się nie skończy.

Czy mógłbyś opisać ścieżkę sygnału twojej gitary, jaką najczęściej stosowałeś podczas nagrywania „What Happens Next”? Mam na myśli urządzenia, jakie napotykał sygnał startujący z twojej gitary i lądujący gdzieś w okolicach platformy DAW…

Jeśli chodzi o nagrywanie demo do płyty, od którego cały proces się zaczął, to najpierw otwierałem sesję w ProToolsie, zapiąłem pluginy Native Instruments oraz dopasowałem odpowiednie loopy perkusyjne, by stworzyć szablon utworu. Rejestracji gitar dokonywałem zawsze przez preamp Millennia Media HV-37, a brzmienie monitorowałem dzięki pluginowi Sans-Amp. Gdy już wraz z całym zespołem przenieśliśmy się do studia, analizowaliśmy moje ślady z demo, konfrontując je ponownie z żywą gitarą, którą nagrywam w studiu, zazwyczaj przepuszczając ją mniej więcej przez mój koncertowy zestaw efektów, wzmacniaczy i kolumn. Po nagraniu wszystkich moich podstawowych śladów na czysto zabieramy się za… ponowną robotę z gitarami. Niektóre partie nagrywam jeszcze raz, niektóre pobieram nawet z demo, jeśli uznamy, że pasują najlepiej, poddając je jeszcze wcześniej re-ampingowi. Czasami te tracki robią naprawdę najlepszą robotę!

Kontynuując wątek sprzętu… Wszyscy znamy twoje graty, jak sygnowane gitary Ibanez, wzmacniacze Marshalla, modulacje z Fractala Axe FX II lub z Voxa, ale może byłeś ostatnio na jakichś zakupach? Jeśli tak, to co nabyłeś?

Tak się składa, że ostatnio kupiłem kilka kostek ColorSound Tone Bender, a także combo Fender Concert z 1961 roku.

Ciągle jesteś zainteresowany nowymi efektami i brzmieniami?

Tak, można powiedzieć, że zawsze szukam kolejnego fajnego brzmienia!

Ostatnio pojawiły się informacje o reaktywacji Chickenfoot. Czy powinniśmy już cieszyć się na nowe nagrania tego składu?

Tak, mogę potwierdzić, że mamy nadzieję nagrać nowy materiał w tym roku. Nie jestem pewien, kiedy dokładnie to się stanie, ale być może wejdziemy do studia w letnich miesiącach.

Byłoby cudownie! Za zakończenie powiedz, proszę, o twoim synu Zachariaszu Satrianim. Wiem, że jest młodym filmowcem, ale czy widzisz może u niego jakieś większe zainteresowanie gitarą?

Mój syn ZZ Satriani faktycznie jest dobrze rokującym filmowcem z Los Angeles, którego pierwszy film dokumentalny „Beyond The Supernova” będzie puszczany w tym roku przez telewizje kablowe na całym świecie, a także przez Internet. To film, który skupia się na mojej artystycznej drodze, czasowo umiejscawiając się pod koniec „Surfing to Shockwave Tour”. Poza tym mój syn jest multitalentem muzycznym, twórcą i edytorem filmowym, który właśnie zaczyna swoją karierę.

Życzymy mu w takim razie sukcesów co najmniej takich, jakie były twoim udziałem. Dzięki za tę rozmowę!

Dziękuję i pozdrawiam czytelników TopGuitar!

Kup magazyn z wywiadem tutaj.

  • Tags
  • IBANEZ - Testy sprzętu i newsy
  • Joe Satriani
  • what happens next

Udostępnij:

Facebook Twitter LinkedIn Pinterest
Next article Konkurs 30/30 na najlepszą okładkę płytową 2017
Previous article Przecieki na temat „stratopodobnej” sygnatury Johna Mayera od PRS Guitars

Maciej Warda | TopGuitar

INNE

Queens of the Stone Age i ich najgorszy koncert Artykuły o artystach
4 października 2023

Queens of the Stone Age i ich najgorszy koncert

Al Di Meola: "Leżałem na podłodze za kulisami, krzycząc i jęcząc" Artykuły o artystach
4 października 2023

Al Di Meola: "Leżałem na podłodze za kulisami, krzycząc i jęcząc"

Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego Artykuły o artystach
2 października 2023

Tony Iommi grał kiedyś regularnie "Smoke on the Water" - przypominamy dlaczego

Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę" Artykuły o artystach
30 września 2023

Joe Bonamassa twierdzi, że w dzisiejszych czasach, jeśli nie jesteś Taylor Swift, kontrakt płytowy z dużą wytwórnią to "przepis na katastrofę"

Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki" Artykuły o artystach
28 września 2023

Gary Holt: "Kostkowanie prawą ręką to forma sztuki"

Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły" Artykuły o artystach
27 września 2023

Carlos Santana: "Jeśli dostaję komplementy od Milesa Davisa, Erica Claptona, Jimiego Hendrixa i B.B. Kinga, to muszę być całkiem niezły"

Marty Friedman: "Sytuacja w przypadku gitarzystów na Instagramie wpadła w tryb sterydowy" Artykuły o artystach
27 września 2023

Marty Friedman: "Sytuacja w przypadku gitarzystów na Instagramie wpadła w tryb sterydowy"

Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae Artyści
26 września 2023

Maurycy „Mauser” Stefanowicz: „Koncerty są dla mnie nowym rozdziałem, nowym życiem” - rozmowa z gitarzystą zespołów Vader, Unsun i Dies Irae

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa Artykuły o artystach
25 września 2023

Temat reaktywacji Acid Drinkers w składzie z Litzą powraca jak bumerang. Wszystko w rękach Titusa

Facebook Comments

Bądź z nami w kontakcie
Najnowsze artykuły
4 października 10:54
Artyści

Queens of the Stone Age i ich najgorszy koncert

4 października 9:18
Artyści

Al Di Meola: „Leżałem na podłodze za kulisami, krzycząc i jęcząc”

3 października 13:10
Newsy

Trzy nowe gitarzystki w gronie artystów PRS Guitars

3 października 11:25
Newsy

Producent Andrew Watt o pracy z The Rolling Stones: „To dla mnie największy zaszczyt”

3 października 10:35
Newsy

Co wspólnego mają ze sobą Meshuggah i Rush? Trochę mają!

2 października 18:49
Artyści

Tony Iommi grał kiedyś regularnie „Smoke on the Water” – przypominamy dlaczego

Losowe artykuły
Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

Steve Lukather – wywiad z gitarzystą Toto

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

School of Metal Clinic Tour 2015 – relacja

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Albert Kokoszewski – wywiad z gitarzystą Riffertone

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Robert Brylewski i Tomasz Świtalski – wywiad z muzykami Kryzysu

Paweł Pańta – wywiad

Paweł Pańta – wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Włodzimierz Pawlik (Włodek Pawlik) - wywiad

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej  z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Warwick Streamer LX 4 Nirvana Black OFC – test gitary basowej z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tanglewood TUJ5 – test ukulele

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

Tech 21 VT Bass 500 & B112 VT – test wzmacniacza basowego z wyróżnieniem „Sprzęt na Topie”

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

RockTuner CT20 – mini-test stroika gitarowego

  • Kontakt
  • Redakcja
  • Polityka prywatności
  • Back to top
© TopGuitar - Magazyn Muzyków 2005-2023. All rights reserved.
Wydawca International MUSIC Press