• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachWywiady

John Frusciante wspomina pierwsze przesłuchania i przyjęcie do Red Hot Chili Peppers

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano kwi 6, 2022
John Frusciante, fot. YouTube
Udostępnij

Podczas niedawnego wywiadu z Rickiem Rubinem w podcaście Broken Record, John Frusciante wspominał, jak Flea „podstępem” namówił go na przesłuchanie do Red Hot Chili Peppers i jak zaczęła się jego przygoda w tym zespole.

 

Płyta wydana, zatem dokręcamy z Red Hotami. Ostatnio przytaczaliśmy słowa Anthony’ego Kiedisa, a teraz proponujemy obszerniejsze fragmenty wywiadu z Johnem Frusciante, którą przeprowadził nie kto inny, tylko producent ostatniego albumu Red Hot Chili Peppers, słynny producent Rick Rubin.

Jeśli chodzi o historię Johna i RHCP, to zaczęło się to mniej więcej tak, że w 1988 roku Frusciante został przedstawiony Balzary’emu przez D.H. Peligro z Dead Kennedys, który w tym czasie grał jako perkusista Chili Peppers. Jako fan RHCP, Frusciante od razu zaprzyjaźnił się z Flea, a w końcu zagrał z nim i Peligro kilka prób. Nieco wcześniej, po przedwczesnej śmierci Hillela Slovaka, Kiedis i Flea szukali nowego gitarzysty do składu, a ich wybór wstępnie padł na DeWayne’a „Blackbyrda” McKnighta, który dołączył do zespołu wraz z Peligro.

Jednak wspólne próby z Frusciante sprawiły, że Flea zorganizował „przesłuchanie”, którego celem było porównanie gry Johna z grą Blackbyrda, o czym Frusciante nic nie wiedział. Właśnie to wspominał w rozmowie z Rickiem Rubinem (spisane przez Ultimate Guitar): „Kiedy trwało przesłuchanie, nie wiedziałem, że to było to. Flea wpadł na ten pomysł więc pewnego dnia zadzwonił do mnie. Wiesz, przyjaźniliśmy się w tym czasie, widywaliśmy się na imprezach, przychodził na urodziny mojej dziewczyny, czy coś w tym stylu. I pewnego dnia po prostu do mnie zadzwonił i powiedział: 'Hej, stary, robię takie czterośladowe nagrania. Mam automat perkusyjny i tę kasetę magnetofonową. Masz ochotę wpaść i pograć na gitarze?’ Oczywiście zgodziłem się. I poszedłem do jego mieszkania.”

„Kiedy trwało przesłuchanie, nie wiedziałem, że to było to. Flea wpadł na ten pomysł więc pewnego dnia zadzwonił do mnie i powiedział: 'Hej, stary, robię takie czterośladowe nagrania. Mam automat perkusyjny i tę kasetę magnetofonową. Masz ochotę wpaść i pograć na gitarze?’ Oczywiście zgodziłem się. I poszedłem do jego mieszkania

„Mieliśmy trzy utwory, w których on grał na basie do automatu perkusyjnego. A ja na bieżąco wymyślałem partie gitarowe, podłączałem się bezpośrednio do czterośladu i grałem te partie, które na miejscu wymyślałem. Przez jakiś czas świetnie się przy tym bawiliśmy. Potem posiedzieliśmy trochę, chyba oglądaliśmy jakieś teledyski Funkadelic i spędzaliśmy czas z jego żoną Loeshą.”

„I okazało się – dopiero po fakcie dowiedziałem się, że Flea to zrobił – że nagrał Blackbyrd’a grającego, wymyślającego swoje partie gitarowe i nagrywającego je na tę samą czterościeżkową taśmę. A potem wymazał te partie i nagrał mnie na tej samej taśmie. Miał więc miksy obu i mógł porównać, czyje partie gitar są lepsze. Nie wiedziałem, że po moim wyjściu Loesha powiedziała: 'To jest gitarzysta Red Hot Chili Peppers. On musi być twoim gitarzystą’.

Okazało się, że nagrał Blackbyrd’a grającego, wymyślającego swoje partie gitarowe i nagrywającego je na tę samą czterościeżkową taśmę. A potem wymazał te partie i nagrał mnie na tej samej taśmie. Miał więc miksy obu i mógł porównać, czyje partie gitar są lepsze

Frusciante opowiedział też, że Flea miał rozterki związane z odejściem z Blackbyrda ze względu na ich wcześniejszą znajomość: „Flea czuł się zdecydowanie winny, gdy myślał o pozbyciu się Blackbyrda. Mimo, iż wygrałem ten konkurs, minęło kilka tygodni i nic więcej się nie wydarzyło. Aż pewnego dnia Flea zadzwonił do mnie i mówi, że 'Bob Forrest z Thelonious Monster (punkowy zespół z LA) szuka gitarzysty, a z Blackbyrdem nie dzieje się najlepiej’. Flea powiedział też Bobowi, że to on ma pierwszeństwo w wyborze gitarzysty. Jeśli więc zdecyduje, że chce kogoś w Chili Peppers, to ma pierwszeństwo”.

Frusciante kontynuował: „Więc porozmawiałem z Bobem, poszedłem na próbę Thelonious Monster, przesłuchali mnie i od razu zatrudnili. Ale na tej próbie był też Anthony Kiedis, który wcześniej musiał rozmawiać z Flea. Anthony obserwował mnie przez cały czas. Więc poszedłem na to przesłuchanie, a oni zatrudnili mnie od razu. Potem Anthony wyszedł stamtąd i poszedł do Flea. I później obaj zadzwonili do mnie o szóstej wieczorem, mówiąc: 'Dużo o tym rozmawialiśmy i zdecydowaliśmy, że chcielibyśmy, żebyś został gitarzystą Chili Peppers. Czy tego właśnie chcesz?’. A ja odpowiedziałem: 'Tak, chcę tego bardziej niż czegokolwiek na świecie'”.

Potem Anthony wyszedł stamtąd i poszedł do Flea. I później obaj zadzwonili do mnie o szóstej wieczorem, mówiąc: 'Dużo o tym rozmawialiśmy i zdecydowaliśmy, że chcielibyśmy, żebyś został gitarzystą Chili Peppers. Czy tego właśnie chcesz?’. A ja odpowiedziałem: 'Tak, chcę tego bardziej niż czegokolwiek na świecie’

- Advertisement -
TAGI: Flea, John Frusciante, Red Hot Chili Peppers, RHCP
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett anonimowo pozbywa się gitar na eBay i Reverb: „Po prostu je wystawiam. Nie piszę, że są moje”

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Maciej Warda | TopGuitar cze 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Wolfgang Van Halen: „Nie interesuje mnie granie 'Panama’ dla wszystkich każdej nocy. Chcę być sobą”

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Maciej Warda | TopGuitar cze 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?