Z okazji 30. rocznicy wydania przez Panterę drugiego albumu „Vulgar Display Of Power”, wearethepit.com opublikował niedawno wywiad z wokalistą zespołu, Philem Anselmo. Wspomina on m.in. nieodżałowanego gitarzystę grupy Dimebaga Darrella, ale także utwór otwierający album oraz to, że… nie miał żadnych oczekiwań wobec tej płyty.
Mówiąc o utworze otwierającym album, „Mouth For War”, Philip Anselmo powiedział (spisał blabbermouth.net): „Kiedy pisaliśmy 'Mouth For War’, ja napisałem główny riff, który spodobał się Dimebagowi. I brzmiało to tysiąc razy lepiej, kiedy on to zagrał. I uczynił go swoim własnym. I wszyscy – Boże – oni złożyli tę piosenkę do kupy, my złożyliśmy ją do kupy. Myślę, że wiedzieliśmy, że napisaliśmy całkiem dobry kawałek. I myślę, że teledysk jak na swoje czasy był wyjątkowy, przełomowy, w pewnym sensie pełen akcji i tego typu rzeczy – tak bardzo w stylu lat 90-tych.”
Kiedy pisaliśmy 'Mouth For War’, ja napisałem główny riff, który spodobał się Dimebagowi. I brzmiało to tysiąc razy lepiej, kiedy on to zagrał. I uczynił go swoim własnym
Anselmo opowiedział także o swoich oczekiwaniach względem „Vulgar Display Of Power” w momencie wydania: „Kiedy 'Vulgar Display Of Power’ ukazało się po raz pierwszy, moje oczekiwania co do tego, jak sobie poradzi, były żadne. Nigdy nie miałem żadnych oczekiwań co do jakiejkolwiek płyty, którą kiedykolwiek wydaliśmy. Zawsze czułem, że jeśli będę miał jakieś oczekiwania, to zawsze się zawiodę. Więc po prostu pozwalałem rzeczom dziać się tak, jak się działy.”
Kiedy 'Vulgar Display Of Power’ ukazało się po raz pierwszy, moje oczekiwania co do tego, jak sobie poradzi, były żadne. Nigdy nie miałem żadnych oczekiwań co do jakiejkolwiek płyty, którą kiedykolwiek wydaliśmy. Zawsze czułem, że jeśli będę miał jakieś oczekiwania, to zawsze się zawiodę
Anselmo kontynuował: „Teraz odbiór płyty i – Boże – trasy, trasy. Różnica w publiczności od cyklu tras koncertowych 'Cowboys From Hell’ do 'Vulgar Display’ była jak noc i dzień – naprawdę. Byłem zaskoczony tym, jak pozytywny był odbiór, jak ogromne gromadziły się tłumy i fani. To było wtedy, kiedy ludzie zaczęli przychodzić na koncerty – tak jakby musieli zobaczyć Panterę.”