• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Wywiady

Phil Demmel – Machine Head (wywiad)

Mikołaj Służewski | TopGuitar
Mikołaj Służewski | TopGuitar Opublikowano sty 5, 2014
Phil Demmel - Machine Head
Phil Demmel - Machine Head
Udostępnij

Phil Demmel - Machine Head

    TopGuitar: W Internecie krążą opinie, że to krytyka stylu obranego na „The Burning Red” oraz „Supercharger” mogła wpłynąć na zmianę kierunku…

  Phil Demmel: Nie sądzę. Wydaje mi się, że oni zawsze nagrywali to, co chcieli. „The Burning Red” to zresztą świetna i doskonale brzmiąca płyta, uwielbiam ten album! Być może chłopaki chcieli wtedy wykorzystać bardziej ścieżki dotarcia do szerszej grupy odbiorców oferowane przez stacje radiowe, ale tak naprawdę myślę, że oni zawsze byli skupieni na pisaniu muzyki dla siebie.

   TopGuitar: W takim razie jaki jest twój wkład w całokształt materiału Machine Head?

   Phil Demmel: Myślę, że całkiem spory. Nawet zaraz po moim przyjściu, kiedy zaczynałem na „Ashes…”, przyniosłem już kilka fragmentów, włączając w to początek do „In the Presence of My Enemies”. Wstęp do „Seasons Wither” [utwór bonusowy na amerykańskiej wersji „Through the Ashes of Empires” – przyp. red.] również był moim pomysłem. Kiedy nagrywaliśmy „The Blackening”, jedna ósma muzyki była mojego autorstwa, podczas gdy na „Unto the Locust” jest to już około jednej czwartej zarówno muzyki, jak i tekstów. Większość ludzi myśli, że to Rob pisze wszystko od początku do końca, ale to nie jest tak.

     TopGuitar: Czy w studiu nagrywasz również partie gitary rytmicznej czy tylko swoje solówki, zostawiając riffy dla Roba?

   Phil Demmel: Raczej tak, większość partii rytmicznych na „The Blackening” i „Unto the Locust” zagrał Rob. On po prostu lepiej sobie radzi z riffami, ma lepszy timing, dlatego zdecydowaliśmy, że lepiej będzie kiedy jedna osoba zagra wszystko. Ale zdarza się, że ja gram miejscami co innego – wtedy dogrywam swoje wersje riffów oraz pozostałe partie i solówki.

     TopGuitar: To dosyć popularna praktyka wśród zespołów metalowych: Metallica tak robiła, podobnie robi Bullet For My Valentine…

   Phil Demmel: Tak, wiele kapel nagrywa w ten sposób. Chyba Lamb Of God też tak robią. Wydaje mi się, że kiedy u nich Willie napisze riff, on go też nagrywa, a Mark nagrywa swoje. Każdy rejestruje to, co napisał, bo po prostu lepiej to brzmi.

- Advertisement -

    TopGuitar: Czy maczałeś również palce w partiach gitary akustycznej i klasycznej, jakie pojawiają się często w waszych utworach?

   Phil Demmel: Większość z nich tworzy Rob, na przykład „This is the End” albo „I Am Hell”. Ja napisałem zwrotkę do „Darkness Within” [podśpiewuje melodię] oraz intro do „A Farewell to Arms” [z albumu „The Blackening” – przyp. red.], więc zdarza mi się również komponować akustyczne motywy.

Poprzednia strona1234Następna strona
TAGI: machine head, phil demmel
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Maciej Warda | TopGuitar cze 2, 2025
ArtyściWywiady

Kerry King: „Granie z przyjaciółmi jest ważniejsze, niż mi się wydawało”

Maciej Warda | TopGuitar maj 17, 2025
ArtyściWywiady

Tommy Emmanuel: „Nie potrafię czytać nut”

Maciej Warda | TopGuitar maj 14, 2025
ArtyściWywiady

Dominik Cynar z Yellow Horse: „Nie zdarzyło mi się, żeby jakakolwiek symulacja zabrzmiała lepiej niż realny piec”

Maciej Warda | TopGuitar maj 13, 2025
ArtyściWywiady

Kerry King o tym, dlaczego nie gra w jednym zespole z Mustainem: „Ja i Dave bez przerwy skakalibyśmy sobie do gardeł”

Maciej Warda | TopGuitar maj 8, 2025
ArtyściNewsyWywiady

Adrian Vandenberg wspomina, że nie spodziewał się takiej muzycznej „Sodomy i Gomory” w Los Angeles

Maciej Warda | TopGuitar maj 6, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?