• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

NewsyNewsy artystyczne

Dlaczego Judas Priest nie zagra na pożegnalnym koncercie Ozzy’ego? Rob Halford: „Byłem absolutnie załamany”

Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

NewsyNewsy artystyczne

Joe Perry ogłasza trasę koncertową Joe Perry Project z gwiazdami w składzie

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
ArtyściWywiady

Eugenio Mirti – dziesięć lat pracy nad płytą nagraną w dwa dni

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano gru 22, 2021
Eugenio Mirti, fot. Leonardo Schiavone
Udostępnij

Na Twoim albumie „Zen#4 – Music for Meditation & Celebration” uzyskałeś specyficzne brzmienie gitary (zdradźmy czytelnikom, którzy jeszcze nie mieli okazji go posłuchać, że jest to album nagrany solo!) – czy możesz powiedzieć nam jakich efektów użyłeś?
Używałem mniej więcej klasycznych efektów gitarowych: distortion, chorus, tremolo, delay. W „Up Jumped Spring” wykorzystałem tremolo dla zaakcentowania sygnatury czasowej ¾ (to trochę tak jakby skorzystać z perkusji, nie mając jej fizycznie), natomiast w „Naima” dla uzyskania podobnego efektu użyłem delay i reverse delay (delay utrzymuje puls podczas gdy ja gram melodię). W utworze „Spring 2018” wykorzystałem sitarowy efekt Electro Harmonix. Prawdę mówiąc, bardzo chciałem zakupić sitar Danelectro, ale nie udało mi się go znaleźć przed wejściem do studia. Myślę, że efekty są naprawdę sporą częścią tej płyty, w której produkcji bardzo pomógł mi w tym Matteo Pellizzola – początkowo, Matteo miał być inżynierem dźwięku, a skończyło się tym, że wraz ze mną jest jej współproducentem.

Oprócz gitary, grasz również na ukulele i rogu tybetańskim. Czy było to Twoim zamysłem od początku, czy w trakcie nagrań, w poszukiwaniu odpowiedniego wyrazu emocji, postanowiłeś sięgnąć po dodatkowe instrumenty?
Żyjąc w czasach, w których bardzo często pojawiają się plastikowe dźwięki, staram się korzystać z prawdziwych, kiedy tylko się da. Mam więc ogromną kolekcję instrumentów, na których mogę grać: gitary, ale też kilka basów, lap steel, mandolina, theremin, różne perkusje, – to naprawdę świetna zabawa! Ukulele jest interesujące, ale chciałem użyć go jako instrumentu solowego, ponieważ wydaje mi się, że raczej nikt nie używa go do głównych partii. A róg tybetański jest pięknym instrumentem, naprawdę trudnym do zagrania, więc dodał (jak sądzę) egzotyczne intro do ostatniego utworu. Jest jeszcze jeden outtake (moja wersja „Can’t Find My Wy Home” Blind Faith), w którym grałem na 12 strunach, ale wydawało się, że nikomu nie spodobał się ten utwór, więc nie użyłem go na płycie i wypuściłem jako specjalny utwór na moją stronę Soundcloud.
Można posłuchać go znaleźć tutaj:

eugenio mirti · Can’t Find My Way Home (winwood)

 

Eugenio Mirti, fot. mat pras.

Zdaję sobie sprawę, że 12 strunowa gitara nie jest najwdzięczniejszym instrumentem do grania, jednak – zwłaszcza po odsłuchaniu tego utworu, odczuwam lekki żal, że nie pojawił się na płycie. Uwielbiam jej brzmienie i w takim razie – możesz mnie uznać za pierwszą osobę, której ten utwór się bardzo spodobał! Wracając jednak do meritum – wymieniłeś całą artylerię sprzętu muzycznego, jakim dysponujesz. A jak wygląda Twoja kolekcja gitar? Masz pośród nich jakąś ulubioną?
Nie jestem jakimś bogaczem, więc nie posiadam dziesiątek gitar! Najpiękniejsza, jaką mam, to Gibson 175, ta, na której najczęściej gram – to Epiphone Casino, natomiast Jim Reed Teelcaster z przetwornikami P58 to prawdziwy badass! Nadal mam też swojego pierwszego elektryka, Strata z 1983 roku, a kiedy chcę skopać tyłki, mam bardzo ładną Manne (model Semiacustica). Dodałbym jeszcze gitarę klasyczną i lap steel, i to mniej więcej wszystko!

Zdradź nam w takim razie jeszcze, kim są Twoi muzyczni influencerzy?
W zasadzie – wszyscy, od minimalistów po Beatlesów, od balijskiego gamelanu po Bacha.

Poprzednia strona123Następna strona
TAGI: Eugenio Mirti, jazz, JazzEspresso, Musora
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Kulisy niezwykłej historii, kiedy Black Sabbath supportował… Ozziego, a Rob Halford musiał zastąpić Ronniego Dio

Maciej Warda | TopGuitar maj 10, 2025
ArtyściWywiady

Kerry King o tym, dlaczego nie gra w jednym zespole z Mustainem: „Ja i Dave bez przerwy skakalibyśmy sobie do gardeł”

Maciej Warda | TopGuitar maj 8, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Yngwie Malmsteen wspomina dziwną reakcję Eddiego Van Halena: „Zobaczył mnie i… zaczął uciekać. Dosłownie uciekł!”

Maciej Warda | TopGuitar maj 7, 2025
ArtyściNewsyWywiady

Adrian Vandenberg wspomina, że nie spodziewał się takiej muzycznej „Sodomy i Gomory” w Los Angeles

Maciej Warda | TopGuitar maj 6, 2025
ArtyściWywiady

Kirk Hammett przyznał, że gdy widzi w internecie młodych, zdolnych gitarzystów, myśli: „Gdzie popełniłem błąd?”

Maciej Warda | TopGuitar maj 6, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Kerry King o doborze muzyków do swojego zespołu: „Żadnych diw, żadnych dramatów za kulisami”

Maciej Warda | TopGuitar maj 5, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?