• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Newsy

Raport TopGuitar. Youtuberzy i influencerzy przejmują rynek gitarowy

Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

Klawiszowiec Rainbow, Tony Corey wspomina: „Ten zespół był w pewnym sensie „Amerykanami przeciwko Brytyjczykom”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sie 9, 2023
Rainbow-fot.-Bartosz-Wojcik3
Udostępnij

Były klawiszowiec Rainbow, Tony Carey, powspominał ostatnio swój czas spędzony z legendarnym zespołem Ritchiego Blackmore’a, tarcia wewnętrzne pomiędzy „obozem” amerykańskim i brytyjskim w kapeli, a także jego ostateczne odejście w 1977 roku. Fani Blackmore’a wiedzą wszystko o Rainbow, ale młodsi Czytelnicy TopGuitar będą pewnie zdziwieni opowieścią o klimatach panujących w tym zespole.

 

Ponieważ zarówno Ritchie Blackmore, jak i ówczesny wokalista Rainbow, Ronie James Dio są znani ze swoich silnych osobowości, klawiszowiec został poproszony w niedawnym wywiadzie dla „Vintage Rock Pod” o skomentowanie układów panujących między członkami zespołu na początku jego działalności. Tony Carey powiedział (spisane przez Ultimate Guitar): „Dopóki graliśmy, wszystko było w porządku. Jeśli nie graliśmy, tak naprawdę nie miałem się do kogo odezwać, z wyjątkiem Jimmy’ego. Jimmy i ja byliśmy kumplami. I Ronnie. Ronnie i ja naprawdę się dogadywaliśmy. Ale my byliśmy Amerykanami, a ten zespół był w pewnym sensie „Amerykanami przeciwko Brytyjczykom”, a Cozy i Ritchie byli ultra-Brytyjczykami. Ronnie pochodził z północnej części stanu Nowy Jork i słyszałem o nim, zanim go spotkałem. Był starszy ode mnie, ale był dla mnie jak wujek, więc dobrze się dogadywaliśmy. A zespół… po prostu wykonał swoją pracę. Ja zostałem zwolniony kilka razy, a potem byłem ponownie zatrudniany. I za trzecim razem miałem po prostu dość tego nonsensu. Opuściłem kapelę w środku nagrań albumu 'Long Live Rock 'N’ Roll’. Było trochę szaleństwa… Po prostu wyszedłem stamtąd i ruszyłem w drogę w środku nocy.”

Ten zespół był w pewnym sensie „Amerykanami przeciwko Brytyjczykom”, a Cozy i Ritchie byli ultra-Brytyjczykami

Zapytany o jego ostateczne odejście z zespołu i czy żałował tej decyzji, Carey powiedział: „Z ich strony? Myślę, że tak. Musieli przeszukać całą okolicę, aby znaleźć zastępstwo. Z mojej strony? Do diabła, nie, byłem szczęśliwy, że się stamtąd wydostałem. Było trochę szalonych zachowań – Ritchie był w sekcie. Odbywał seanse z tabliczkami Ouija i zrobiło się niebezpiecznie, przerażająco i trochę brutalnie. Pomyślałem, że nadszedł czas, abym odszedł. Nie chcę mówić o tym wiele więcej. Nazwij to poważnym starciem osobowości… Myślę, że na przestrzeni lat w Rainbow doszło do wielu poważnych starć osobowości, ale nie chcę w to wchodzić. A ten facet jest świetnym gitarzystą ”.

Ritchie był w sekcie. Odbywał seanse z tabliczkami Ouija i zrobiło się niebezpiecznie, przerażająco i trochę brutalnie

TAGI: rainbow, ritchie blackmore, Ronnie James Dio, Tony Carey
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

ArtyściWywiady

Phil Demmel o skali trudności grania w Slayerze: „To jest jak język mandaryński. Półtonowe szaleństwo”

Maciej Warda | TopGuitar lip 5, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Scott Ian o próbach uzyskania brzmienia Tony’ego Iommiego: „Próbowałem grać lewą ręką… ale to się nie udało”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
ArtyściWywiady

Sophie Lloyd: „Tak naprawdę to Synyster Gates jest dla wielu ludzi ojcem shreddingu”

Maciej Warda | TopGuitar lip 4, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Daryl Stuermer: „Nie wiedziałem, że gram w złym miejscu” – kulisy nagrania „In the Air Tonight”

Maciej Warda | TopGuitar lip 2, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Brent Hinds ostro o Mastodon: „Nie będę tęsknił za byciem w gównianym zespole z okropnymi ludźmi”

Maciej Warda | TopGuitar lip 1, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Rob Trujillo o ostrzeżeniach, które dostawał przed pierwszymi koncertami z Ozzym: „Może zejdziesz ze sceny z podrapaniami. Może cię też ugryźć”

Maciej Warda | TopGuitar cze 30, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?