• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Najbliższe imprezy

Pierwsi wykonawcy Soundrive Fest 2014

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano mar 4, 2014
Udostępnij

     Z pewnością ‘Glow & Behold’ – kojąca, nieskazitelna i ekstatyczna suita o zmiennych tremolach, niezwykłej trąbce, wesołych i smutnych melodiach, śpiewnej gitarze, kunsztownie napisanych melancholijnych piosenkach – oznacza zakończenie niesfornej niewinności związanej z debiutancką płytą Yuck ‘Yuck’ wydaną w 2011r. i przejście do czegoś bardziej ambitnego, dojrzałego i dużo silniej uderzającego. Pierwszy krążek był jak ręcznie stworzony album, do którego piosenki skompilowali muzycy, wtedy jeszcze kwartetu, i nagrali w domowym studiu Blooma. Tyle, że nie miała to być „płyta”, a było to raczej przedsięwzięcie, w którym chodziło o radość z samego tworzenia muzyki – Bloom porównywał to do układanki, w której poszczególne części pasują do siebie tylko dzięki temu, że zespół tak chciał.

    Dla odmiany, ‘Glow & Behold’ jest płytą, w której wszystkie utwory zostały skomponowane po to, aby tworzyć cały album, będący spójną i zwięzłą wizją. Bloom stwierdził że: „to nie jest album koncepcyjny. To raczej płyta, na której napisałem kawałek otwierający, zamykający, i kolejny, który określiłem jako numer 2 itd. Płyty powinno się słuchać od początku do końca, wraz ze wszystkimi jej zwrotami i zakrętami jak w labiryncie – albumu skomponowanego jako całość”.

     Bloom zaczął pisać drugi album niemal od razu, gdy tylko grupa skończyła pracę nad debiutancką płytą. Muzyk ujął to w ten sposób – „nie uważałem, że należy teraz marnować czas”. Większość materiału była skończona, kiedy zespół opuścił gitarzysta, Daniel Blumberg – wydarzenie, które Bloom określił jako „coś, czego od dawna należało oczekiwać” – który postanowił się skoncentrować na karierze solowej. Nowy materiał wzmógł determinację zespołu do dalszej pracy po odejściu kolegi. Bloom wspomina, że: „czułem, że piosenki są naprawdę dobre, i chciałem, żeby ludzie mogli je usłyszeć. Tak bardzo mi na nich zależało, nie było takiej możliwości, żeby zespół się rozpadł”.

     Aby nagrać te utwory na taśmę Bloom, basista Mariko Doi i perkusista Jonny Rogoff przenieśli się na północ stanu Nowy Jork, gdzie kontynuowali pracę w studiu Dreamland z producentem Chrisem Coadym, znanym ze współpracy z Yeah Yeah Yeahs, TV on the Radio i Beach House. Bloom opowiada, że: „Chris wymienił parę studiów nagraniowych, w których lubił pracować. Były to Sonic Ranch na meksykańskiej pustyni i właśnie Dreamland, ulokowane w lesie. Postanowiłem więc, że nasz album bardziej pasuje do lasu niż pustyni”.

    To nie zmienia faktu, że Dreamland był tylko pozornie położony bliżej cywilizacji niż pustynia. Bloom chciał nagrywać w izolacji, aby odciąć się od wpływów miasta. I to właśnie dostał. W Dreamland, mieszczącym się w 19-wiecznym kościele na rzeką Hudson, jedynym „miejskim” obiektem był oddalony o dobry kawałek drogi bar z bilardem, i położony niedaleko studia parking dla przyczep, których niepochodzący z elit mieszkańcy w nocy zajmowali się głośnym rozwiązywaniem swoich spraw.

      Jako dawny kościół Dreamland ma wspaniały naturalny pogłos, dzięki któremu piosenki nagrane na ‘Glow & Behold’ brzmią wręcz majestatycznie. Co więcej, to miejsce dało muzykom możliwość pracy przez 3 tygodnie w odosobnieniu, pozwalając im skoncentrować się wyłącznie na muzyce. Bloom przyznał, że było to mocne przeżycie, ale też pozwoliło bardziej się otworzyć, no i było dość zabawne. Jak stwierdził : „to na pewno było doświadczenie odciskające piętno na całe życie. Na pierwszym albumie, który nagrywaliśmy u mnie w domu, ograniczyliśmy się do basu, gitary, bębnów i wokalu. Takie ograniczenie może być świetne, kreatywne. Ale tym razem chciałem być w sytuacji, w której nie będzie żadnych ograniczeń. Nie byłem w swojej sypialni, gdzie wiem co mogę zrobić, a czego nie. Tym razem mogłem dowolnie eksperymentować i można dodać, że jeśli w Dreamland były jakieś ograniczenia, to ja naprawdę nie wiem gdzie”.

     Tę swobodę z Dreamland słychać na piosenkach z ‘Glow & Behold’, gdzie kompozycje są cudownie melodyjne, wręcz czasem dokuczliwe z ogromnymi zwrotami, pełne świeżego powietrza i bez ograniczeń przestrzenią: gwałtowny romans z Middle Sea (Bloom mówi, że ten utwór ma tempo, jakie planował dla całego albumu); malowniczy ból z Out of Time; połyskujące tajemnice z Rebirth; mądre, optymistyczne zakończenie tytułowym kawałkiem, z niebiańskimi trąbkami i hymnowymi gitarami.

      Max stwierdził: „jestem w stanie zrozumieć, że niektórzy ludzie myślą, że płyta brzmi jak nasz rozwód. Myślę, że to był smutny i nieco frustrujący czas”. Jednak ‘Glow & Behold’ rozbrzmiewa także pewnością siebie zrodzoną w miejscu bez początku i końca; jest to brzmienie grupy dojrzewającej od pierwszego przebłysku inwencji, przez nieuniknione paroksyzmy bólu, aż do miejsca, w którym są oni dużo pewniejsi co do swojej wizji, muzyki, przyjaźni i wzajemnego zaufania. Jeśli doświadczenie związane z nagrywaniem tego albumu wyrwało Yuck z ich strefy bezpieczeństwa, to muzyka, którą komponowali dała im ważną lekcję – nie ma niczego takiego, czego nie mogliby dokonać.

Poprzednia strona1234567Następna strona
TAGI: b90, Blaenavon, Fiction, Islet, Planet Of Zeus, soundrive festival, Vuvuvultures, Yuck
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

ImprezyNajbliższe imprezy

Metallica wraca do korzeni i zagra na Stadionie Śląskim w Chorzowie!

Maciej Warda | TopGuitar maj 22, 2025
Matt Bellamy / Muse (fot. Christian Bertrand / Shutterstock.com)
ImprezyNajbliższe imprezy

Muse ponownie zagrają na Open’er Festival

Redakcja | TopGuitar maj 12, 2025
ImprezyNajbliższe imprezy

Audio Plus zaprasza na Electro-Voice & ChauvetDJ Demo Day

Redakcja | TopGuitar maj 12, 2025
ImprezyNajbliższe imprezy

Commercial Audio – warsztaty z produkcji muzycznej w Poznaniu

Redakcja | TopGuitar kwi 11, 2025
ImprezyNajbliższe imprezy

Commercial Audio zaprasza do Łodzi na warsztaty z produkcji muzycznej

Redakcja | TopGuitar mar 10, 2025
ImprezyNajbliższe imprezy

Colours of Ostrava 2025 – wiele odsłon gitarowych brzmień

Maciej Warda | TopGuitar mar 5, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?