Blaenavon
„Poruszenie wywołane przez Bleanavon związane jest z ich świeżością i brakiem cynizmu charakterystycznymi dla młodych kapel” – NME
„Słuchanie tej niezwykłej młodej grupy stanowi miłą odmianę” – Crack in the Road
„Mocno relaksujący, przystępny alt-pop, który narasta kiedy trzeba” – The Line of Best Fit
„Dodający otuchy, z pewnym cieniem zjadliwości, narastający chór to coś, co większość kapel musi doskonalić przez całą karierę” – Clash
„Jeśli chcecie dobrej, twardej, melodyjnej, niepoddającej się konwencjom muzyki, to nie musicie dalej szukać” – Abeano
„Nie można ich jeszcze określić jako wzór precyzji i dojrzałości. Jednak ich debiutancki ‘Into the night’ wskazuje właśnie na to” – Wonderland
‘Into the Night’ i ‘Denim Patches’ – to debiutanckie single grupy z Hampshire- Blaenavon, których nakład został bardzo szybko sprzedany. Krążki, wydane za sprawą brytyjskiej wytwórni Trangressive, wyróżniają młodzieńcze trio jako grupę, na którą należy zwracać baczną uwagę. Pełne sale koncertowe, wsparcie ze strony brytyjskich stacji radiowych i ciepłe słowa tuzów krytyki muzycznej tj. NME, Abeano, Line of Best Fit, Wonderland, The Fly, czy Clash – wszystko to pojawia się w czasie, gdy muzycy są jeszcze zbyt młodzi, żeby legalnie kupić alkohol.
We wrześniu wytwórnia Transgressive wyda ich kolejną płytę – epkę ‘KOSO`. Otwierająca album piosenka ‘Gods’ pierwotnie była 10-minutowym kawałkiem, w którym pierwszy plan zajmowały rytmy wygrywane na bandżo, jednak podczas nagrań muzycy postanowili zmienić go w 5-minutową kompozycję z silnym wokalem i przytłaczającymi gitarami. ‘Wunderkind’ z kolei przynosi nieco ukojenia, nadając epce nieco cieplejsze i wolniejsze brzmienie. Słowa tego utworu mówią o trudach związanych z młodzieńczymi miłościami, a gitary są wykorzystywane w taki sposób, aby budować marzycielską atmosferę całej kompozycji. ‘Prague’, który będzie także singlem promującym cały album, z początku daje fałszywe poczucie spokoju i bezpieczeństwa, łudząc delikatnie dobranymi strofami i łagodnym wokalem, narastając tak, aby w końcu zmienić się w prawdziwe muzyczne tornado. ‘Lost in Paris’ wprowadza romantyczny nastrój – jak stwierdził lider zespołu, Ben, „jest to kawałek dla matek”. Z jednej strony można tu wręcz odnieść wrażenie, że tradycyjny walc stanowi tło całego utworu, z drugiej muzycy pokazują, jak umiejętnie można wykorzystywać gitary klasyczne, przewijające się przez kompozycję, wspaniale łącząc różne tradycje muzyczne.
Skład Blaenavon to: Ben Gregory (wokal, 17 lat), Frank Wright (gitara basowa, 17 lat) i Harris McMilan (bębny, 17 lat). Piosenki Blaenavon są przesiąknięte wrażliwością poczuciem bezbronności. Muzyka grupy jest jak otwarty skarbiec, który zaprasza, żeby z niego czerpać, a piękno samych utworów jest bezpośrednio związane z ich subtelnością i delikatnością.