• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
MuzykaRecenzje

Dream Theater „Distance Over Time”

Jakub Milszewski | TopGuitar
Jakub Milszewski | TopGuitar Opublikowano cze 26, 2019
Dream Theater – „Distance Over Time”
Dream Theater – „Distance Over Time”
Udostępnij

Nigdy nie imponowała mi specjalnie twórczość Dream Theater – przeszkadzało mi to, że techniczna biegłość muzyków przesłania im często muzykalność.

 

Zasłyszałem jednak, że nowy album „Distance Over Time” ma być przystępniejszy, czyli równoważyć formę i treść. Skłoniło mnie to do dania mu szansy. Udało mi się kilkakrotnie przesłuchać go bez znudzenia muzyczną masturbacją i szukania sensu pośród rozbuchanych form. One dalej są złożone, ale w poszczególnych utworach pojawia się jakaś narracja, większość bardziej skomplikowanych zagrywek służy na „Distance Over Time” czemuś więcej niż czczym popisom (wystarczy zestawić bardzo udany „S2N” z pełnym pokazówek „Pale Blue Dot”). Błyszczy oczywiście Petrucci – w końcu pokazał, że potrafi także w riffy – ale cichym bohaterem tego albumu jest Mike Mangini, który bije w bębny gęsto, ale trzyma też własne lejce ściągnięte i kiedy trzeba gra relatywnie oszczędnie, przez co całe utwory zyskują na ciężarze, formie i… sensie. Najsłabszym punktem zespołu i płyty jest James LaBrie. Podczas kiedy reszta muzyków od lat kombinowała, rozwijała się na wszelkie możliwe sposoby, on pozostał przeciętnym heavy metalowym śpiewakiem, ograniczającym się do w gruncie rzeczy prostych partii (często dublujących się z partiami Rudessa).

Najsłabszym punktem zespołu i płyty jest James LaBrie. Podczas kiedy reszta muzyków od lat kombinowała, rozwijała się na wszelkie możliwe sposoby, on pozostał przeciętnym heavy metalowym śpiewakiem

Nie ma wątpliwości, że instrumentaliści w Dream Theater są genialni techniczne – złożyły się na to personalne, fizyczne i intelektualne uwarunkowania oraz lata ciężkiej pracy. LaBrie brzmi, jakby poprzestał na korzystaniu z warunków, jakimi obdarzyła go natura. Dream Theater na „Distance Over Time” nie pozbywają się do końca charakterystycznej dla nich przeginki – o ile robią krok w tył jeśli chodzi o przesadę formalną, to wciąż potrafią być do porzygu cukierkowi, kiedy przychodzi do ballady „Out of Reach” (znów LaBrie…). No i trochę drażni mnie przywiązanie Dream Theater, a szczególnie Petrucciego, do przeczyszczonego brzmienia gitary, która jest aż tak wypolerowana, że momentami (szczególnie w solówkach) nie wiadomo, czy to jeszcze gitara, czy już klawisze. Zwyczajnie brakuje mi w nim charakteru.
Parę zalet, parę wad. W moim odczuciu jest to krok w dobrą stronę – jeszcze trochę i Dream Theater przestaną być bohaterami memów. Nie jest to jednak płyta przełomowa czy w jakiś sposób genialna – grupa cały czas zmaga się z przerostem talentu w jednej sali. Niemniej jednak jest to album jak najbardziej słuchalny.

 

wyd. Inside Out/Sony

 

Dream Theater – „Distance Over Time”
Dream Theater – „Distance Over Time”
TAGI: Distance Over Time, DREAM THEATER, John Petrucci
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Fot. Sylwia Makris i Christian Martin Weiss, mat. prasowe Nuclearblast
Muzyka

Nowy klip Behemoth to cios prosto z otchłani – zobacz „Lvciferaeon”!

Redakcja | TopGuitar kwi 8, 2025
MuzykaRecenzje

Fate Mystified „Dark Thoughts”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 7, 2025
Tygodnik

Tygodnik 04/2025 (336)

Redakcja | TopGuitar sty 31, 2025
NewsyNewsy artystyczne

Nowy singiel Dream Theater „Midnight Messiah”, zapowiadający płytę „Parasomnia”

Maciej Warda | TopGuitar sty 23, 2025
MuzykaRecenzje

Snowblind „Słaby” – recenzja płyty

Maciej Warda | TopGuitar gru 16, 2024
Grafika: Dawid Duszka
Muzyka

Premiera płyty Sound Idolo „Droga do Marzeń” – już 16 listopada!

Redakcja | TopGuitar lis 12, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?