• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
ArtyściWywiady

Dominik Cynar z Yellow Horse: „Nie zdarzyło mi się, żeby jakakolwiek symulacja zabrzmiała lepiej niż realny piec”

ImprezyPatronat TopGuitar

Ruszają zapisy na warsztaty i festiwal Soundela 2025. Wśród wykładowców – Guthrie Govan

NewsyNewsy artystyczne

„Jazz & Rock Standards” – nowa płyta Krzysztofa „Pumy” Piaseckiego

Newsy

Garba Touré z zespołu Songhoy Blues – tak brzmi pustynny blues z Mali

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
MuzykaRecenzje

Snowblind „Słaby” – recenzja płyty

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano gru 16, 2024
Udostępnij

Pierwsza długogrająca płyta tego zespołu. Nagrana „po przejściach” w nowym składzie i po decyzji „nowego otwarcia”.

Zaczyna się od lekkiej zmyłki, bo przez pierwsze sekundy słychać niby Belę Fleck z jego ikonicznym banjo, i może byłoby ciekawej, gdyby chłopaki poszli dalej w tę konwencję, ale nie poszli. Mamy za to zapowiedź „o czym” muzycznie będzie ta płyta. Zacznijmy może od tego, że sound gitary basowej w utworze „Czarny świt” to potężny cios, emanuje on dołem o gruzem jakiego nie powstydziłby się Fieldy z Korna. Okazuje się, że tak jest na całym albumie i to jest duża zaleta jego warstwy realizacyjnej.

Co jeszcze na plus? Wokale, które zazwyczaj są piętą achillesowoą polskich kapel rockowych, owszem, mają tutaj słabsze momenty (szczególnie podczas spokojniejszych fragmentów), ale gdy Bartek Płaszewski śpiewa prosto z trzewi, słychać emisję niczym u Ivana Moody’ego z Five Finger Death Punch. Generalnie ten wokalny scream i growl zawsze ratują sytuację, choćby zespół udawał się w kierunku emocjonalnych mielizn.

„Uciekaj” przypomina nieco Oberschlesien, co należy czytać jako pochwałę, bo chłopaki bezkompromisowo narzucają nam swoje prawdziwe oblicze, czyli konkretną gitarową jazdę i niezmiennie dokładającą do pieca sekcję rytmiczną. Świetne aranże gitar, całkiem dobrze skrojona kompozycja wyróżniają ten utwór w pierwszej części płyty. 

„Srebrne ekrany” to z kolei dalekie echa Sweet Noise, czyli polskiej rap-core’owej klasyki. I ponownie, gdy dynamika ma swój „oddech”, słychać selektywnie bas z elementami perkusji, to brzmi to doskonale. Byłoby bardziej „światowo” gdyby refren zaniósł nas w bardziej nieoczywiste rejony melodii i harmonii…

Tytułowy „Słaby” zaczyna się riffem a’la Pantera w „Cowboys From Hell”, no i w sumie dobrze, bo cały kawałek jest na plus – niepretensjonalny tekst zręcznie wpisany w ciekawą zwrotkowo – refrenową formę.

W „Szadzi” natomiast po raz pierwszy dotarły do mojej percepcji dźwięki klawiszy, kulturalnie wklejonych w tło i łagodzących nieco potężny, ponury sound gitar (tu akurat nie wiem, czy to dobrze). Elektronika jest chyba obecna w każdym kawałku, ale bardzo dobry miks płyty powoduje, że niezauważalnie wtapia się ona w muzyczną strukturę. 

Pod koniec płyty nastąpiło u mnie lekkie „zmęczenie materiału”. Niby na poziomie energii i napięcia wszystko się tu zgadza, zespół nie łapie zadyszki, muzycznie cały czas gniecie, ale jednostajność brzmieniowa i w sumie podobne do siebie formy kolejnych utworów sprawiają, że przemijają one nie zapadając w pamięci. Zaskoczeniem jest nagle pojawiający się damski wokal w „Jeszcze raz”, no i te gitary w refrenie, które pięknie „śpiewają” ponad ścianą dźwięku riffowych dropów. Płytę kończy ciekawy remix w duchu Bring Me The Horizon, choć z mniejszym ciosem. Generalnie – płyta ciekawa, wartościowa, acz nie wybitna.

TAGI: Snowblind, słaby
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Fot. Sylwia Makris i Christian Martin Weiss, mat. prasowe Nuclearblast
Muzyka

Nowy klip Behemoth to cios prosto z otchłani – zobacz „Lvciferaeon”!

Redakcja | TopGuitar kwi 8, 2025
MuzykaRecenzje

Fate Mystified „Dark Thoughts”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 7, 2025
Tygodnik

Tygodnik 50/2024 (330)

Redakcja | TopGuitar gru 17, 2024
ArtyściWywiady

Adrian Klimasz: „Nie staramy się podobać wszystkim, bo nie tędy droga”. Wywiad z gitarzystą Snowblind

Maciej Warda | TopGuitar gru 2, 2024
Tygodnik

Tygodnik 47/2024 (327)

Redakcja | TopGuitar lis 26, 2024
NewsyNewsy artystyczne

Snowblind debiutuje płytą „Słaby”. Bez upiększeń. Szczerze do bólu

Maciej Warda | TopGuitar lis 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?