Według badań Spotify, prawie dwie trzecie osób (61%) słucha muzyki w pracy. Ponad jedna trzecia (36%) pracuje efektywniej przy muzyce. Jedna dziesiąta pracowników przyznaje, że ocenia innych na podstawie ich gustu muzycznego, a 16% używa muzyki do odizolowania się od współpracowników. Spotify prowadzi badania wspólnie z dr Anneli Haake, światową specjalistką w dziedzinie muzyki w miejscu pracy.
Z badania przeprowadzonego na zamówienie popularnego serwisu streamingowego Spotify, wynika, że słuchanie muzyki w miejscu pracy poprawia nastrój, nastawienie i kreatywność pracowników.
Prawie dwie trzecie respondentów (61%) przyznało, że słucha w pracy muzyki. Największą popularnością cieszą się piosenki Adele (16%), Arctic Monkeys (14%) i folkowego kwartetu Mumford & Sons (13%).
Badanie zostało zrealizowane przy współpracy dr Anneli Haake, specjalistki ds. muzyki w miejscu pracy. Przeprowadziła ona własne badania w setkach biur, z których wynika, że muzyka odstresowuje i sprzyja koncentracji. Jest to zgodne z danymi Spotify, z których wynika, że ponad jednej trzeciej (36%) pracowników muzyka pomaga przebrnąć przez kolejny dzień pracy, a co piąty respondent (20%) uważa, że muzyka urozmaica jego nudną pracę.
Uczestnicy ankiety zdecydowanie uważają, że muzyka sprzyja ich efektywności, ale 16% przyznaje, że słucha muzyki po to, by odizolować się od współpracowników. Co więcej, warto uważać na dobór słuchanej muzyki, ponieważ co dziesiąty respondent (10%) ocenia koleżanki i kolegów na podstawie ich muzycznego gustu.
Z badań Spotify wynika też, że najpopularniejszym gatunkiem muzyki słuchanej w pracy jest pop i piosenki z list przebojów — jest to preferowany wybór ponad jednej trzeciej respondentów (34%), a zaraz za nim uplasował się rock (29%).
Na playlistach przygotowanych przez Spotify i dr Haake do słuchania w pracy znalazły się następujące utwory: