• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
NewsyNewsy artystyczne

Scott Henderson o solówkach: „Czasami zostawiamy błędy, bo są fajne”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lut 14, 2024
Fot. Dziurek / Shutterstock.com
Udostępnij

Scott Henderson wyjaśnił ostatnio, dlaczego jest przeciwny dogrywaniu solówek, które nie mają nic wspólnego z wersją nagraną razem z zespołem, na przykład na „setkę”. Wiadomo, że dogrywki, czyli overdubbing jest standardową praktyką już od kilkudziesięciu lat, ale Scott nie chce przekraczać pewnego progu, jeśli chodzi o dogrywanie w studiu.

Jak wyjaśnia Henderson, próg ten to spójność dogrywanych rzeczy z tym, co zostało już nagrane przez zespół, włącznie z wyczuwalną atmosferą i emocjami nagrań na żywo (spisane przez Killer Guitar Rigs): „Zawsze gram solo 'live’, bo jeśli tego nie zrobię, chłopaki nie reagują na moją solówkę. Więc nawet jeśli nie podoba mi się solówka, którą zagrałem na żywo, jeśli będę musiał ją poprawić lub nawet zagrać inną, zachowam pierwszy utwór jako plan, ponieważ muszę zagrać coś bardzo podobnego do tego, co grałem w studiu. W przeciwnym razie nie będzie to miało żadnego sensu w połączeniu z tym, co zagrali chłopaki.”

Słyszałem kilka dziwnych albumów – nie wiem, czy nazwałbym je albumami jazzowymi czy albumami fusion – ale czuję, jakby ktoś wszedł, dograł solówkę i tak naprawdę nie obchodziło go, że po prostu zagrał zupełnie nowe solo a bas i perkusja nie pasują do tego

„Dlatego zawsze jestem bardzo ostrożny, czy aby na pewno muszę zagrać kolejną solówkę, czy poprawić solo, które zagrałem. Rytmicznie musi to być prawie identyczne, ponieważ w przeciwnym razie chłopaki zabrzmią tak, jakby grali nie wiadomo co, ponieważ reagowali na coś zupełnie innego. Ale oczywiście są też inne piosenki, których cechą nie jest żadne wzajemne oddziaływanie muzyków. Wówczas chcę tylko żeby w kółko grano statyczny rytm, co bardziej przypomina popową mentalność”.

Co ciekawe Scott Henderson twierdzi, że błędy niekoniecznie trzeba od razu usuwać z nagrań – najważniejsze powinno być świadome trzymanie się idei czy tematu danego utworu: „W studiu też ryzykujemy. Czasem jednak zostawiamy błędy, bo są fajne. Lubimy je. Czasem nie chodzi o to, czy to pomyłka, czy nie. Chodzi tylko o to, czy jest modne, czy nie. Czasami złe nuty są świetne, czasami błędy są świetne. Ale czasami nawet rzeczy, których ludzie nie uznaliby za błędy, sprawiają złe wrażenie lub po prostu nie wydają ci się czymś, co chciałbyś zachować”.

Wiem, że na albumie McLaughlina jest jedno solo, to jego solo – nie jestem pewien, jak nazywa się piosenka, może to być 'Hymn to Him’ z 'Apocalypse’. Jest to miejsce, w którym struna wyskakuje mu spod palca, kiedy robi bending. To moja ulubiona część solówki.

TAGI: Scott Henderson, solówki
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

KV2 Audio ESD312 (fot. KV2 Audio)v
NewsyNewsy sprzętowe

KV2 Audio prezentuje zestaw głośnikowy ESD312

Redakcja | TopGuitar cze 6, 2025
NewsyNewsy artystyczne

Nowe życie „Psycho Killer” – Talking Heads prezentują teledysk do swojego największego hitu

Maciej Warda | TopGuitar cze 6, 2025
Harrison Audio LiveTrax 2 (fot. Harrison Audio)
NewsyNewsy sprzętowe

Harrison Audio prezentuje LiveTrax 2

Redakcja | TopGuitar cze 5, 2025
Line 6 Helix (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Line 6 zaprasza na świętowanie 10-lecia serii Helix

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
Marshall Studio 900 & Danny Dela Cruz (fot. YouTube / Marshall)
NewsyNewsy sprzętowe

Danny Dela Cruz demonstruje wzmacniacz Marshall Studio 900

Redakcja | TopGuitar cze 3, 2025
Newsy

Kirk Hammett: „Był okres, w którym myślałem, że moja gra jest cholernie idealna”

Maciej Warda | TopGuitar cze 3, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?