• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
SprzętZestawienia sprzętu

Efekty T-Rex – przypominamy o czterech świetnych kostkach

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano cze 17, 2020
Udostępnij

Na stronie dystrybutora efektów T-Rex, firmy Arcade Audio, pojawiły się ciekawe opisy dotyczące tych kostek i tego, jak sprawdzają się w boju. Z przyjemnością prezentujemy te krótkie recenzje, poprzedzając je przypomnieniem marki i jej dorobku.

 

Spis treści
T-Rex Diva DriveT-Rex Vulture DistortionT-Rex NeoCompT-Rex TuneMaster

T-Rex to stosunkowo młoda i niewielka firma, która za cel stawia sobie produkcję wysokiej jakości sprzętu za rozsądną cenę. Marka dużą uwagę przywiązuje do opinii muzyków, dzięki czemu jej urządzenia trafiają w ręce nawet profesjonalnych artystów, oczywiście głównie gitarzystów. Ta duńska firma powstała w 1996 roku. Gitarzyści i zarazem inżynierowie, Lars Dahl i Sebastian Jensen znaleźli rozwiązania techniczne ulepszające istniejące efekty gitarowe w postaci zupełnie nowych kostek i to jest idee fixe marki. Oprócz tego Lars wraz Sebastianem opracowują także wysokiej jakości zasilacze, kable i płytki drukowane PCB dla gitarzystów na całym świecie. Oto kilka kostek, którym warto przyjrzeć bliżej.

Wszystkie cztery efekty zamknięte są w solidnych, metalowych obudowach, które wykończone są w miłych dla oka i dopracowanych wizualnie kompozycjach. W pudełku możemy znaleźć krótką instrukcję obsługi, woreczek zawierający klucz do odkręcania specjalnych śrubek, cztery zapasowe śrubki oraz opcjonalne samo-przylepne „stópki”. Jak deklaruje producent, wszystkie części są najwyższej jakości, a same potencjometry potrafią wytrzymać więcej cykli obrotu (do 100 tys.) niż te stosowane w rozwiązaniach militarnych (do 40 tys. obrotów).

Przy okazji należy wspomnieć, że w efektach nie zastosowano technologii true-bypass, lecz specjalnie zaprojektowany przez firmę układ oparty na tranzystorach FET. Trzeba przyznać, że po podłączeniu do zasilania kostki dość zauważalnie wzmacniają sygnał płynący z gitary, ale w absolutnie dobrym tego słowa znaczeniu – bez jakichkolwiek szumów czy trzasków przy przełączaniu.

 

T-Rex Diva Drive

Jak można wywnioskować z nazwy mamy tutaj do czynienia z efektem typu overdrive. Jest to klasyczna konstrukcja oparta na popularnym układzie JRC4558, który stosowany jest do dziś w kultowym już Tube-Screamerze. To, co odróżnia go od większości, to gałka MIX oraz przełącznik VOICING. Ta pierwsza pozwala na płynne miksowanie sygnału płynącego z gitary z tym przesterowanym. Można uzyskać dla przykładu bardzo transparentne brzmienie, które pięknie komponuje się z singlami w stratocasterze, a także używać jako efekt typu ciągle-włączony, który będzie nam nasycał brzmienie gitary. Z kolei przełącznik VOICING posiada trzy pozycje – NORMAL – nie wywiera żadnego wpływu na dźwięk, MID – podbija środkowe częstotliwości i delikatnie, lecz wyczuwalnie zwiększa ilość przesterowania oraz FAT – wyraźnie pogrubia i zaokrągla brzmienie. Poza tym jest to klasyczny, ciepło i klarownie brzmiący overdrive, który z powodzeniem może służyć jako samodzielny przester lub dopałka do wzmacniaczy lampowych.

T-Rex Diva Drive

T-Rex Vulture Distortion

Czas przejść do ostrzejszych klimatów, bo i taki efekt tutaj znajdziemy – mianowicie Vulture Distortion. Podczas pierwszych chwil z tym efektem zostałem nadzwyczaj zaskoczony jak dużą rangę przesterowania ten oferuje. Można „ukręcić” dosłownie każde klimaty – od subtelnego clean boostu, po crunch aż do soczystego przesteru. Dzięki trzem, podstawowym potencjometrom „GAIN” – ilość przesterowania, „TONE” – barwy oraz „LEVEL” – głośności efektu, możemy szybko i w łatwy sposób znaleźć interesujące nas brzmienie. Oprócz tego na pokładzie znajdziemy także dwa mini-potencjometry „LOW BOOST” – który zwiększa ilość tonów niskich, generując wrażenie stania przed dużą, 4×12 paczką gitarową oraz „FAT BOOST” – skutecznie zaokrągla brzmienie dodając mu znacznego „kopa” w średnich częstotliwościach, co uwydatnia dźwięki tłumione i wymuszone flażolety.

T-Rex Vulture Distortion

- Advertisement -

T-Rex NeoComp

Dziś wielu gitarzystów nie wyobraża sobie życia bez kompresora, który często używany jako „ciągle włączony” skutecznie wyrównuje głośność sygnału wychodzącego z gitary. Jako jeden z niewielu NeoComp modelowany jest na podstawie legendarnych układów Blackmer VCA, używanych w najlepszych studiach nagraniowych na świecie. Gałki „COMP” oraz „GAIN” odpowiadają w kolejności za ilość kompresji oraz głośność sygnału wychodzącego z efektu. Trzeba przyznać, że kostka posiada bardzo duży możliwy zakres kompresji, od subtelnego wyrównania sygnału aż do ostrego, zgniatania wręcz sygnału. Zauważalny jest wtedy wyraźny spadek głośności, który można bezproblemowo skompensować przy pomocy gałki „GAIN”, która w wysokich pozycjach zapewnia odpowiednią ilość wzmocnienia potrzebną do dopalenia wzmacniacza, przy minimalnej ilości szumów własnych. Potencjometr „ATTACK” – odpowiada za szybkość reakcji kompresora, a „RELEASE” za czas jego „odpuszczenia”. Dzięki wielu możliwościom kształtowania brzmienia NeoComp w przeciwieństwie do innych kompresorów pozwala na jego bardzo dokładne dostosowanie do indywidualnych potrzeb, a oprócz gitary, można go także stosować do basu oraz wokali.

T-Rex NeoComp

T-Rex TuneMaster

Ostatni w kolejce ustawił się TuneMaster – najzwyklejszy na świecie stroik chromatyczny z funkcją bufora sygnału. Co do samego strojenia… Kostka bez problemu wyłapuje dźwięki gitary w wielu strojach – w standardowym, jak i tak niskich, jak Drop C czy B. Nie jest wyzwaniem dla niej także gitara basowa. Duży, czytelny wyświetlacz pozwala łatwo odnaleźć się w sytuacji oraz jest bardzo jasny, widoczny nawet w dużym świetle. Drugą funkcją jest bufor sygnału, z pokrętłem „BEEF” – działający w trybie ciągłym. Umożliwia podbicie sygnału o nawet 10 dB, przy bardzo małym poziomie szumów własnych. TuneMaster to takie dwa-w-jednym… Jednocześnie otrzymujemy dobrej klasy stroik i bufor, dzięki czemu nasz sygnał zawsze będzie dobrej jakości. Jak najbardziej ciekawa propozycja.

- Advertisement -

T-Rex TuneMaster

 

TAGI: efekty modulacyjne, kostki, T-REX – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Sprzęt

Czy drewno podstrunnicy ma wpływ na brzmienie gitary?

Maciej Warda | TopGuitar kwi 22, 2025
Fot. Jens Koch
Artykuły o artystachArtyściSprzęt

Richard Z. Kruspe: „to jak ostra, rockowa miłość” – o nowej gitarze LTD RZK-III

Dariusz Domanski | TopGuitar kwi 10, 2025
Electro-Voice ND46 (fot. Electro-Voice)
SprzętZestawienia sprzętu

Przegląd mikrofonów instrumentalnych Electro-Voice dla gitarzystów

Redakcja | TopGuitar mar 28, 2025
Sprzęt

„Telecaster Rib” – dolegliwość użytkowników Fendera Telecastera

Maciej Warda | TopGuitar mar 11, 2025
Sprzęt

Yvette Young o skutkach używania kiepskich wzmacniaczy: „To jak zmasakrowanie naprawdę dobrego pliku audio”

Maciej Warda | TopGuitar mar 6, 2025
Sprzęt

Kirk Hammett: „Mój styl gry to pół jaskiniowiec, pół Lord Byron”

Maciej Warda | TopGuitar lut 2, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?