• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Marshall DSL-1

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano lut 14, 2018
Udostępnij

Mamy właśnie przed oczami piękny przykład ewolucji, której poddano całą rodzinę DSL, czyniąc z niej kolejną atrakcyjną i użyteczną generację wzmacniaczy. 

Kilka lat temu Marshall zaprezentował nam modele jednowatowch piecyków, odwzorowujące brzmienia znanych i lubianych dużych headów. Wygląda na to, że ponownie mamy z nimi do czynienia, ale tym razem poddane one zostały solidnym udoskonaleniom. Mała moc umożliwia swobodne korzystanie ze sprzętu w domowym studiu nagraniowym. Wszystkie imponderabilia, jakie miał DSL-1 w swojej pierwszej odsłonie, zostały zachowane. Nadal jest to piecyk nawiązujący do złotej ery metalu, czyli głównie lat dziewięćdziesiątych. Nadal emuluje on brzmienie Marshalla JCM2000 DSL100 – najbardziej rockowego wzmacniacza dekady, i dalej zachowuje w pełni lampową budowę, opierając swoje brzmienie nie na cyfrowych algorytmach, ale na analogowych układach i dwóch lampowych stopniach wzmocnienia. Sygnał w sekcji preampu wzmacniają dwie lampy ECC82 (podwójna trioda niewielkiej mocy), a w układzie końcówki zastosowano dwie ECC83 (podwójna trioda o dużym wzmocnieniu). Sygnał podawany jest do ośmiocalowego głośnika Celestion, który z kolei oddaje moc akustyczną najskuteczniej, jak tylko można było to zaprojektować.

Pora przyjrzeć się wreszcie tym udoskonaleniom. Po pierwsze, przerobiono kontrolę głośności, która jeszcze bardziej odpowiada potrzebom w pełni lampowego brzmienia przy niewielkich głośnościach. Po drugie, zmieniono korekcję dołu pasma, tak aby bardziej naturalnie oddawała charakter brzmienia, nie dominując go. Po trzecie, dodano cyfrowy reverb, jak też emulację Softube na wyjściu, symulującą kultową paczkę Marshalla – 1960. Jeśli wspomnimy o głośniku Celestion Eight-15 oraz trybie Silent Recording (ciche nagrywanie bez udziału głośnika), będziemy mieli całą różnorodność i funkcjonalność jak na złotej tacy. Powiedzmy sobie jeszcze w ekspresowym skrócie jak brzmi nowy DSL-1. Na „spokojniejszym” kanale są to bliskie, dźwięczne, tonalne dźwięki, których naturalnością można się zachwycić. Kanał ultra gain to z kolei precyzja i klarowność brzmienia zachowana, nawet na tym lekko nadsterownym kanale. Brzmienie hi-gain jest elastyczne i zaczyna się nawet wcześniej, niż skończył się classic gain, a z każdym stopniem odkręcania potencjometru gain ogarnia nas coraz większa euforia.

Autor: Maciek Warda
Strona dystrybutora: www.lauda-audio.pl
Strona producenta: www.marshallamps.com

 

TAGI: DSL-1, Marshall DSL-1, MARSHALL – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Marshall Studio 900 & Danny Dela Cruz (fot. YouTube / Marshall)
NewsyNewsy sprzętowe

Danny Dela Cruz demonstruje wzmacniacz Marshall Studio 900

Redakcja | TopGuitar cze 3, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Marshall Overdrive Pedals (fot. Marshall)
NewsyNewsy sprzętowe

Marshall Overdrive Pedals – gitarowe przestery inspirowane wzmacniaczami

Redakcja | TopGuitar mar 4, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?