• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Artykuły o artystachArtyści

Neil Young nazwał go Jimim Hendrixem gitary akustycznej

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Morley Mini Wah – test efektu

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano lip 27, 2013
Udostępnij

     Już trzy lata temu marka Morley poszła po rozum do głowy i stworzyła nowa serię pedałów, które różnią się jednym zasadniczym elementem od swoich poprzedników: gabarytami. Kto miał do czynienia z morleyami, ten wie, że przynajmniej ich podstawa zajmuje zawsze sporo miejsca w podłodze, zmuszając do rewizji jej zawartości, co czasami bywa frustrujące.

     Teraz żegnamy się z tym problemem, bo Morley Mini Wah to chyba najmniejszy pedał występujący osobno, jaki widziałem. W zasadzie, oprócz stworzenia kompaktowej i przyjaznej wszelakim pedalboardom budowy, nie nastąpiły tu żadne zmiany. Obudowę wykonano z solidnej blachy, pomalowanej na czarno, a element ruchomy, czyli właściwy pedał, pokryty został specjalną gumą, by trzymał się buta idealnie niczym piłka Leo Messiego. Cały czas mamy też do czynienia z klasycznym morleyowskim charakterem brzmienia, które ma wielu fanów, również wśród znanych postaci świata muzyki. Wszystko, jak zawsze, opiera się na układzie optoelektrycznym, z rezystorem optycznym, który się po prostu nie zużywa i jest praktycznie bezawaryjny. Pamiętajmy też o znikomym poziomie szumów, który umożliwia pracę z tym urządzeniem w studiu. Urządzenie ma po jednym gnieździe in oraz out (jack 0,25 cala), a także okrojoną do minimum kontrolę: na pokładzie jest jeden potencjometr volume i footswitch aktywujący efekt lub umożliwiający przejście do trybu by-pass nazwanego przez morleyowskich speców od marketingu True Tone. Oznacza to ni mniej, ni więcej true by-pass, czyli przełącznik mechaniczny, który w sposób rzeczywisty pomija obwód efektu – tak jakby go w ogóle nie było. W przeciwieństwie do tego, używane również do tych celów tranzystory zawężają pasmo, dlatego efekty je zawierające delikatnie przekłamują brzmienie naszej gitary. Jasna dioda LED informuje o trybie pracy efektu, a sam pedał ma delikatny zaskok, ustawiający go w pozycji idealnie poziomej dla naszej orientacji. Nie ma tu oczywiście żadnych sprężyn odbijających, a ruch odbywa się z odpowiednim oporem, byśmy mogli go delikatnie poczuć pod butem.

      Zasilanie można zapewnić dzięki baterii 9 V, łatwo i szybko montowanej w specjalnym slocie, lub też dzięki zasilaczowi, nie dołączonemu do zestawu. Wydaje się jednak, że każda poważna podłoga powinna mieć odpowiednią liczbę przewodów zasilających z odpowiednim napięciem…

morley mini wah

TAGI: efekt, Morley - testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Morley Rex Brown Old Blue Wah (fot. Morley)
NewsyNewsy sprzętowe

Rex Brown Old Blue Wah firmy Morley i jego najważniejsze cechy

Redakcja | TopGuitar maj 15, 2025
Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Morley 20/20 Bad Horsie Wah (fot. Morley)
NewsyNewsy sprzętowe

20/20 Bad Horsie Wah firmy Morley i jego najważniejsze cechy

Redakcja | TopGuitar mar 31, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?