• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
TopSpecial

Helix Floor – co oferuje flagowy procesor gitarowy Line 6?

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano cze 14, 2021
Line 6 Helix Floor (fot. Line 6)
Line 6 Helix Floor (fot. Line 6)
Udostępnij

W tym roku minie sześć lat od czasu pojawienia się w ofercie firmy Line 6 pierwszych przedstawicieli rodziny procesorów gitarowych Helix. Za sprawą regularnych aktualizacji, urządzenia te zyskują nowe możliwości, a ich biblioteka symulacji i efektów powiększa się o kolejne pozycje. Dzięki temu mimo upływu lat użytkownicy multiefektów wchodzących w skład tej rodziny są cały czas na bieżąco. Jednym z przedstawicieli tej serii stworzonym z myślą o wykorzystywaniu go zarówno w studiu jak i na scenie jest flagowy Helix Floor.

CO MAMY DO DYSPOZYCJI?

Jego solidna, aluminiowa obudowa została zaprojektowana aby przetrwać trudy „życia w trasie”, chroniąc jednocześnie cyfrowe „serce” w postaci dwóch procesorów SHARC ADSP-21469s oraz „silnika” opartego na technologii modelowania HX. Aktualnie podłogowy Helix Floor udostępnia 86 symulacje wzmacniaczy (71 gitarowych i 14 basowych oraz 1 preamp mikrofonowy), 41 emulacji zestawów głośnikowych i 16 modeli mikrofonów oraz 226 efektów (52 × Distortion, 17 × Dynamics, 8 × EQ, 47 × Modulation, 37 × Delay, 17 × Reverb, 18 × Pitch, 15 × Filter , 10 × Wah, 5 × Volume/Pan). Zdecydowana większość tej kolekcji to modele wzorowane na konkretnych urządzeniach pochodzących z różnych dekad i ofert różnych producentów – wzmacniaczach, zestawach głośnikowych, mikrofonach, efektach studyjnych oraz gitarowych „kostkach”. Resztę stanowią własne pomysły firmy Line 6. Poza symulacjami zestawów głośnikowych do dyspozycji mamy też możliwość sięgnięcia po odpowiedzi impulsowe, a na pliki IR przeznaczono 128 komórek pamięci.

Spis treści
CO MAMY DO DYSPOZYCJI?OBSŁUGA MULTIEFEKTUKOMUNIKACJA Z INNYMI URZĄDZENIAMIPREZENTACJE WIDEO

Urządzenie pozwala tworzyć łańcuchy efektowe złożone maks. z 32 bloków oferując przy tym rozbudowane możliwości konfiguracji i edycji. Do dyspozycji mamy dwa tory sygnałowe składające się z bloku wejściowego i wyjściowego oraz rozmieszczonych między nimi bloków przetwarzających sygnał. W przypadku wszystkich z nich mamy do wyboru różne opcje. Co więcej, każdy tor może pracować szeregowo lub równolegle. Dostępność łącznie czterech stereofonicznych torów sygnałowych na każdy preset daje możliwość tworzenia różnych konfiguracji połączeń.

Jak widać, możliwości budowania własnych łańcuchów sygnałowych zawierających zarówno emulacje wzmacniaczy i zestawów głośnikowych jak również rozmaite kombinacje efektów, są naprawdę spore. Do tego dochodzi oczywiście jakość proponowanych symulacji uzyskanych dzięki technologii modelowania HX oraz łatwość budowania własnych konfiguracji. Dzięki możliwościom oferowanym przez ten flagowy multiefekt możemy tworzyć – w zależności od potrzeb – zarówno proste jak i bardzo złożone tory sygnałowe, a proces ten nie powinien nikomu przysporzyć problemów niezależnie od stopnia zaawansowania, nieważne czy będzie to robić bezpośrednio z panelu czy poprzez aplikację komputerową. Niezależnie od tego jaką muzykę tworzymy i w jakich klimatach się obracamy, na pokładzie Helix Floor znajdziemy wszystko co nam potrzebne by nagrać w studiu czy zaprezentować na scenie dokładnie takie brzmienie, jakie chcielibyśmy uzyskać.

Flagowy multiefekt oferuje 1024 presety (8 setlist × 32 banki po 4 presety). Wśród dodatkowych funkcji oferowanych przez Helix Floor znajdziemy m.in. looper mogący pracować w dwóch trybach prędkości (Full: 60 s mono/30 s stereo; 1/2 Speed: 120 s mono/60 s stereo), możliwość zapisywania ustawień Snapshot (maks. 8 na preset), tuner czy globalny korektor.

fot. Line 6

OBSŁUGA MULTIEFEKTU

Obsługę presetów, symulacji i efektów, konfiguracji torów sygnałowych oraz dodatkowych funkcji umożliwiają kontrolery rozmieszczone na panelu Helix Floor – enkodery, przyciski i przełączniki nożne. Tych ostatnich mamy aż dwanaście, a każdy z nich pochwalić się może nie tylko podświetlaną w różnych kolorach obwódką LED, ale także dedykowanym mini-wyświetlaczem. Sekcja przełączników nożnych może być wykorzystywana do różnych celów, a do dyspozycji mamy pięć trybów – Stomp, Preset, Snapshot, Looper i Pedal Edit.

W prosty sposób możemy zatem dostosować panel multiefektu do konkretnego działania, a dzięki informacjom wyświetlanym na mini-ekranach oraz oznaczeniom przełączników nożnych różnymi kolorami szybko zorientujemy się nawet na ciemnej scenie, jakie funkcje lub parametry możemy przy ich pomocy kontrolować. To nie tylko ułatwia ale i przyspiesza pracę, co podczas występu jest niezwykle ważne. W zależności od aktualnych potrzeb możemy przełączać presety lub snapshoty, obsługiwać looper lub edytować ustawienia. Możemy też „przekształcić” panel Helix Floor w swoisty pedalboard, na którym 10 przełączników pozwala włączać i wyłączać konkretne efekty – zupełnie jakbyśmy mieli przed sobą dziesięć kompaktowych „kostek”.

Na panelu znajdziemy również duży kolorowy wyświetlacz 6.2” (800 × 480 punktów) z sekcją sześciu enkoderów. Do dyspozycji mamy również wbudowany pedał ekspresji (podwójny EXP1/EXP2) pozwalający kontrolować różne parametry.

KOMUNIKACJA Z INNYMI URZĄDZENIAMI

Tylna ścianka Helix Floor jest „wypełniona po brzegi” różnego typu wejściami i wyjściami, co oznacza że procesor ten oferuje bardzo duże możliwości komunikacji z innymi urządzeniami. Poza wejściem gitarowym do dyspozycji mamy także inne gniazda pozwalające wprowadzać do multiefektu sygnały z zewnątrz. Jest to wejście mikrofonowe XLR z zasilaniem Phantom +48V (pozwala podłączyć także mikrofony pojemnościowe), wejście Aux pozwalające podpiąć drugi instrument (z aktywną elektroniką) oraz charakterystyczny port cyfrowy umożliwiający bezpośrednie podłączenie gitary z serii Variax. Jakby nie dość było wbudowanych efektów, Helix Floor daje też możliwość podłączenia zewnętrznych, a do dyspozycji mamy aż cztery pary gniazd pętli efektów, które możemy wykorzystać także do podłączenia instrumentów czy innych urządzeń. Do wyprowadzania sygnału z multiefektu na zewnątrz służą pary wyjść typu XLR i jack 1/4”, a do oddzielnego gniazda możemy podpiąć słuchawki. Oprócz gniazd analogowych, do dyspozycji mamy również cyfrowe – koaksjalne wejście i wyjście S/PDIF oraz wyjście AES/EBU [XLR], które może być również wykorzystywane jako gniazdo L6 LINK umożliwiające połączenie z zestawami głośnikowymi StageSource lub wzmacniaczami z serii DT.

Helix Floor udostępnia również dwa wejścia dla zewnętrznych pedałów ekspresji, gniazdo dla footswitcha pozwalającego np. zmieniać kanały we wzmacniaczu, a także wyjście pozwalające komunikować się z urządzeniami lub instrumentami sterowanymi napięciem (CV). Do dyspozycji mamy ponadto złącza MIDI (IN, OUT/THRU) obsługujące m.in. komunikaty Program Change i Control Change, jak również port USB typu B. Ten ostatni pozwala m.in. na wykorzystywanie multiefektu jako wielokanałowego interfejsu audio 24-bit/96 kHz, obsługującego po 8 wejść i wyjść. Dzięki temu możliwa jest współpraca z programami DAW i nagrywanie materiału dźwiękowego, jak również odtwarzanie śladów z komputera i używanie ich jako podkładów czy muzyki towarzyszącej granym przez nas partiom. Przez port USB możemy łączyć się nie tylko z komputerem, ale także z tabletem lub smartfonem marki Apple (wymaga to odpowiedniej przejściówki). Połączenie USB można wykorzystywać także do reampingu oraz transmisji komunikatów MIDI.

- Advertisement -
fot. Line 6

Jak widać, możliwości komunikacji flagowego procesora gitarowego firmy Line 6 z innymi urządzeniami są bardzo duże, a mnogość opcji pozwala przyjąć, że sprawdzi się on we wszystkich naszych scenariuszach. Niezależnie od tego, czy będziemy wykorzystywali ten multiefekt w studiu nagraniowym czy na scenie, możliwości wprowadzania i wyprowadzania sygnałów i budowania całego setupu wokół tego urządzenia są wręcz imponujące.

W przypadku podłączenia Helix Floor do komputera możemy skorzystać też z dedykowanego edytora programowego HX Edit dostępnego dla środowiska Windows (7/8/10) i macOS (od OS X 10 po Big Sur). Chociaż sam procesor oferuje duży kolorowy wyświetlacz i kontrolery umożliwiające regulację ustawień z poziomu panelu, to aplikacja ta pozwala na edycję presetów, parametrów i funkcji wykorzystując przejrzysty i intuicyjny interfejs graficzny – większy i wygodniejszy w obsłudze. Program ten daje też możliwość zarządzania presetami.

PREZENTACJE WIDEO

Poniżej prezentujemy kilka filmów poświęconych temu procesorowi gitarowemu oraz jego funkcjom i możliwościom:

- Advertisement -

 

Poza modelem Helix Floor (określanym też po prostu jako Helix), w skład tej rodziny procesorów gitarowych wchodzi także jego rackowa odmiana Helix Rack i przeznaczony do współpracy z nim kontroler Helix Control, a także podłogowy multiefekt Helix LT. Do tego dochodzą jeszcze „kuzyni” charakteryzujący się nieco mniejszymi możliwościami – HX Stomp XL, HX Stomp i HX Effects. Do rodziny tej zalicza się także aplikacja Helix Native.

PRODUCENT: line6.com

DYSRTYBUTOR: pl.yamaha.com

TAGI: Helix, Helix Floor, Line 6 Helix, Line 6 Helix Floor, LINE 6 – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

TopSpecial

Gdzie jest gitara z filmu „Powrót do przyszłości”?

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
Line 6 Helix (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Line 6 zaprasza na świętowanie 10-lecia serii Helix

Redakcja | TopGuitar cze 4, 2025
Line 6 Catalyst CX (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Wzmacniacze Catalyst CX firmy Line 6 – przypomnienie najważniejszych cech

Redakcja | TopGuitar maj 31, 2025
TopLegendyTopSpecial

Ian Gillan o płycie „Born Again” Black Sabbath: „Poziom basu był tak wysoki, że nie mogli tego puszczać w radiu”

Maciej Warda | TopGuitar maj 22, 2025
Tygodnik

Tygodnik 20/2025 (352)

Redakcja | TopGuitar maj 20, 2025
Line 6 Helix Floor (fot. Line 6)
NewsyNewsy sprzętowe

Kulisy powstawania emulacji wzmacniaczy dla procesorów Line 6 Helix

Redakcja | TopGuitar maj 13, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?