• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Mick Thomson (fot. ESP Guitars)
NewsyNewsy sprzętowe

Poznajcie gitary ESP, na których gra Mick Thomson

NewsyNewsy artystyczne

Joe Perry ogłasza trasę koncertową Joe Perry Project z gwiazdami w składzie

ImprezyNajbliższe imprezy

Audio Plus na Electro-Voice & ChauvetDJ Demo Day

Artykuły o artystachArtyści

Joe Satriani o najważniejszej lekcji do odrobienia: „Zajmie to może trzy tygodnie, a potem już nigdy o tym nie pomyślicie”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Testy

Test: multiefekt basowy Zoom B2

Dariusz Domanski | TopGuitar
Dariusz Domanski | TopGuitar Opublikowano sty 4, 2011
Udostępnij

Od jego premiery minęło już parę lat, ale dzięki swojej bezawaryjności i rewelacyjnemu brzmieniu multiefekt basowy Zoom  B2 jest wciąż bardzo popularny w segmencie małych, podłogowych multiefektów basowych.

Spis treści
Specyfikacja efektu Zoom B2Ocena końcowa multiefektu basowego Zoom B2

 

Ze względów praktycznych wszelakie multiefekty mają przewagę nad pedalboardami i plątaniną kabli. Oferują bowiem często dziesiątki kostek w jednej kompaktowej obudowie. Zazwyczaj jedynym problemem, który wówczas może wystąpić jest jakość brzmienia. Podstawa to by taki multiprocesor nie spłaszczał dźwięków i nie ciął wybiórczo pasm. Biorąc się za tytułowego Zooma B2 miałem właśnie to na względzie, ale nie obawiałem się, ponieważ efekty tej firmy znane są z wysokiej jakości oferowanych modulacji. Kwestią gustu pozostaje jego wygląd, który jest jaki jest, ale obiecuję, że z bliska przy oględzinach organoleptycznych wygląda on kilka razy lepiej niż na jakimkolwiek zdjęciu. Posiada on dwa footswitche do nawigacji między presetami, cztery potencjometry do wyboru trybów i banków oraz cztery schowane (nieco za głęboko moim zdaniem) przyciski, pozwalające nadspodziewanie szybko ustalić pożądane brzmienie. Ekran jest mały i pokazuje jedynie najważniejsze informacje potrzebne do ustalenia naszej pozycji.

Specyfikacja efektu Zoom B2

32-bitowa jakość dźwięku i próbkowanie 96 kHz odpowiadają najwyższym wymogom scenicznej i studyjnej jakości dźwięku. Sercem układu jest procesor DSP ZFX-3, dzięki któremu efekt pracuje na najwyższych obrotach. Zero latencji i niezauważalny czas załączania poszczególnych efektów to tylko dwa z wielu zalet tego chipa. W tej „oczokłujnej” czerwonej obudowie kryje się 6-pasmowy korektor barwy (70 Hz, 150 Hz, 450 Hz, 1 kHz, 3 kHz i 6 kHz) i 47 efektów przesterowujących, modulacyjnych i dynamicznych. Znajdziemy tu wiele rodzajów echa, pogłosu, chorusów, phaserów, tremolo, kompresorów i overdrive’ów, swoimi parametrami dopasowanych do właściwości basówek. Zakres przetwarzanych częstotliwości to 20 Hz–40 kHz, a więc działamy już poza słyszalną częścią widma! Na pokładzie efektu Zoom B2 mamy również naprawdę stylowy w brzmieniu syntezator basowy, kilkanaście udanych symulacji topowych headów, paczek oraz kostek (m.in. Ampeg SVT + 810E, Marshall 1992 Super Bass, SWR SM-900, Acoustic 360, Trace Elliot AH-500, czy SansAmp Bass Driver, Boss ODB-3, MXR Bass DI+). Jeśli dodamy do tego tuner (wyświetlacz pokazuje strojenie w dziwny sposób, który nie wzbudził mojego zaufania – można się do tego przyzwyczaić) i maszynę perkusyjną oferującą 40 patternów, mamy pełen obraz multifunkcjonalnego Zooma B2.

Ocena końcowa multiefektu basowego Zoom B2

Brzmienie? Nie odbiega ono wiele od emulowanych oryginałów i jak dla mnie jest ono najmocniejszym punktem tego urządzenia.

Podsumowując: zero szumów, absolutnie transparentny bypass i doskonałe brzmienie z charakterem za niespotykanie niską cenę to powody, dla których warto mieć Zoom B2 w swoich zasobach.

Dystrybutor: http://www.soundservice.de/

Producent: www.zoom.co.jp

 

- Advertisement -
www.zoom.co.jpSound Service
TAGI: basowy, multiefekt, ZOOM – Testy sprzętu i newsy
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Testy

Markbass CMD 151 GOG „Godfather of Gospel” – test combo klasy premium

Maciej Warda | TopGuitar kwi 30, 2025
Testy

Markbass Gloxy Passive – test instrumentu genialnego w swojej prostocie

Maciej Warda | TopGuitar mar 30, 2025
Testy

Markbass GV5 Gloxy Metallic Yellow – test ultrawygodnego basu

Maciej Warda | TopGuitar mar 19, 2025
Testy

Test najnowszych, kompaktowych przedwzmacniaczy Baroni R-1970, V-1530, M-1959, F-1968 oraz HW-103

Maciej Warda | TopGuitar mar 1, 2025
Testy

ESP LTD XJ-1 Hard Tail w wykończeniu Black Blast – test

Maciej Warda | TopGuitar lut 1, 2025
Testy

Orange Super Crush 100 – test

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?