• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
NewsyNewsy artystyczne

Trzej synowie Beatlesów połączyli siły w nowym utworze „Rip Off”!

ArtyściWywiady

Zamiast terapii – koncerty? James Hetfield szczerze o przebywaniu na scenie: „Tam mogę być naprawdę sobą”

Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

Sprzęt

Twórca Klona Centaura pozywa firmę Behringer za wytanianie jego kultowego efektu

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Artykuły o artystachArtyści

John Petrucci o sytuacji na rynku muzycznym: „Robienie tego na jakimkolwiek poziomie jest bardzo drogie dla młodych zespołów”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sty 30, 2023
Fot. A.PAES/Shutterstock
Udostępnij

Gitarzysta Dream Theater wypowiedział się o tym, jak młode zespoły powinny podchodzić do budowania swojej kariery. Zauważył, że wielu artystów musi weryfikować swoje oczekiwania wobec kariery, biorąc pod uwagę, jak obecnie trudna może być praca muzyka. 

 

Dream Theater zdobył w końcu pierwszą nagrodę Grammy w kategorii „Najlepszy metalowy występ” za epicki utwór „The Alien” pochodzący z albumu „A View from the Top of the World” z 2021 roku. W dzisiejszych czasach (to nie prawda, że ich nie ma…). Nie często się zdarza, że taka ambitna kompozycja wygrywa Grammy ale dorobek zespołu i jego bezkompromisowość na pewno tutaj pomogły.

W dzisiejszych czasach chyba jednak trudniej jest rozwijać stabilną karierę opartą na własnej twórczości, niż miało to miejsce kiedyś. Nie ma wątpliwości, że branża bardzo się zmieniła (szczególnie w ciągu ostatnich dwóch dekad), a dodatkowo pandemiczne realia wprowadził jeszcze kilka zaskakujących zwrotów akcji. Nawet takie asy jak Devin Townsend i Dino Cazares z Fear Factory, argumentowały niedawno, że ograniczenie miejscówek do grania, braki w personelu koncertowym, a także zwiększone koszty logistyczne sprawiły, że… koncertowanie stało się mało opłacalne. Tak, dobrze słyszycie – nie dość, że płyty się słabo sprzedają, serwisy takie jak Spotify i YouTube płacą grosze, to jeszcze (wg. Townsenda) koncertowanie zaczyna tego nie rekompensować. Przypomnijmy sobie co ostatnio o obfitości artystów w erze cyfrowej powiedział Nergal, a będziemy mieli szkic obrazu obecnej sytuacji na rockowym rynku muzycznym.

I w takiej właśnie sytuacji, w nowym wywiadzie z „The Heavy Hooks Show”, John Petrucci przekonywał, że początkujący naprawdę muszą być świadomi realiów ekonomicznych, zanim poważnie zaczną myśleć o karierze muzycznej (spisane przez Ultimate Guitar): „Cóż, teraz jest to naprawdę, naprawdę trudne. Wyjście i robienie tego na jakimkolwiek poziomie jest bardzo drogie dla młodych zespołów. A moja rada jest taka: musisz być gotów włożyć ciężką pracę i dokonać naprawdę dużych poświęceń, jeśli chcesz to robić.”

Moja rada jest taka: musisz być gotów włożyć ciężką pracę i dokonać naprawdę dużych poświęceń, jeśli chcesz to robić

Petrucci wspominał: „Pamiętam, że też to robiłem, kiedyś, podczas naszej pierwszej trasy. Mieliśmy furgonetkę i jeździliśmy sami, nie spaliśmy i nie dostawaliśmy żadnych pieniędzy za występ. I w końcu, wiesz, sprawiliśmy, że coś się wydarzyło. Myślę, że młode kapele muszą zweryfikować  rzeczywistość. To trudne, ciężkie życie na takim wczesnym etapie. Ale wiesz, my robimy to z tego samego powodu – z miłości do muzyki, grania i bycia w tej sytuacji – zawsze tak mówię, zapewniając rozrywkę na wieczór. Uwielbiamy to”.

Robimy to z tego samego powodu – z miłości do muzyki, grania i bycia w tej sytuacji

TAGI: DREAM THEATER, John Petrucci, nowe zespoły, prog rock
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Artykuły o artystachArtyści

Paul McCartney: Pete Townshend to sceniczny potwór

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Steve Hackett: „Kiedy kupiłem pierwszy album Sex Pistols, wielu uznało to za zdradę”

Maciej Warda | TopGuitar cze 22, 2025
ArtyściWywiady

Lider Sodom, Tom Angelripper, twierdzi, że słuchanie muzyki na smartfonach zabija jej prawdziwe brzmienie

Maciej Warda | TopGuitar cze 20, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Kirk Hammett: „Nie wierzę, że muzykom wolno przechodzić na emeryturę!”

Maciej Warda | TopGuitar cze 18, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Basista Rudy Sarzo twierdzi, że Randy Rhoads u Ozzy’ego nie był w szczycie swoich możliwości, ale dopiero się rozkręcał…

Maciej Warda | TopGuitar cze 16, 2025
Artykuły o artystachArtyści

Michael Anthony wspomina jak David Lee Roth mówił Eddiemu „Odwróć się tyłem”, bo inni gitarzyści podglądali jego tapping

Maciej Warda | TopGuitar cze 16, 2025

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?