Podczas gdy cierpliwie czekamy na nowy album Ozzy’ego, z utworami gitarowymi Wylde’a, sprawdźmy, co Zakk ma do powiedzenia o swoim podejściu do pisania muzyki i od czego zaczyna robiąc nowy kawałek. Przy okazji sprawdzimy jakie były pierwsze myśli gitarzysty po nagraniach ostatniej, jeszcze nie wydanej płyty z Ozzym i jak widzi dalsze losy zespołu Księcia Ciemności
Zacznijmy od tego, że Zakk Wylde bardzo jasno i konkretnie określił w wywiadzie dla Metal Hammer, które riffy mają największy wpływ na pisanie kawałków dla Black Label Society: „Zupa zwana Black Label Society zaczyna się od riffu, który jest podstawą utworu. Azymutem są dla mnie zawsze Black Sabbath, Led Zeppelin, Cream i Deep Purple. 'Smoke on The Water’ lub 'Paranoid’ – to pierwsza rzecz, którą słyszysz i to one napędzają piosenkę. Potem jest 'Sunshine Of Your Love’ – ten riff jest prawdopodobnie pierwszym heavy metalowym riffem w historii. To dla mnie Mount Riffmore”.
„Zupa zwana Black Label Society zaczyna się od riffu, który jest podstawą utworu. Azymutem są dla mnie zawsze Black Sabbath, Led Zeppelin, Cream i Deep Purple. 'Smoke on The Water’ lub 'Paranoid – to pierwsza rzecz, którą słyszysz i to one napędzają piosenkę. Potem jest 'Sunshine Of Your Love’ – ten riff jest prawdopodobnie pierwszym heavy metalowym riffem w historii. To dla mnie Mount Riffmore
Zakk wyjaśnił także, skąd wie, czy piosenka jest przeznaczona dla Ozzy’ego, czy Black Label Society: „Ramy tego, co robi Ozzy, zostały ustalone przez Randy’ego Rhoadsa na dwóch pierwszych albumach. To szablon dla tego, jak powstaje samochód zwany Ozzy, ale możesz wprowadzić poprawki w tym projekcie, aby zrobić coś innego – na przykład to, co Jake [E. Lee , były gitarzysta Ozzy’ego] zrobił z 'Bark At The Moon’ [trzeci album Ozzy’ego z 1983 roku]. Kiedy pracuję nad tymi rzeczami, wiem, co stanie się rzeczą Ozzy’ego, a co pójdzie gdzie indziej. Ale kiedy robiłem 'No More Tears’, nie było Pride & Glory ani Black Label Society, więc wówczas nie myślałem kategoriami 'ten pomysł jest dla Ozzy’ego, a ten nie jest’.
Ramy tego, co robi Ozzy, zostały ustalone przez Randy’ego Rhoadsa na dwóch pierwszych albumach. To szablon dla tego, jak powstaje samochód zwany Ozzy, ale możesz wprowadzić poprawki w tym projekcie, aby zrobić coś innego
Wylde opowiedział także o swojej radość, że najnowszy album Ozzy’eo przyszło mu nagrywać ze swoimi idolami: „W przypadku Ozzy’ego wszystko jest zbudowane od podstaw – ogarniamy bębny, gitary, a następnie zaczynamy overdubbingi i wszystko inne, aby doprowadzić to do końca (…) Granie na płycie z Jeffem Beckiem, Lordem Iommi i Erickiem Claptonem… gdybyś powiedział mi, gdy miałem 15 lat, że zagram na płycie z trzema moimi bohaterami, powiedziałbym 'zapomnij o tym!’ Oz także świetnie śpiewa, więc miejmy nadzieję, że po ostatniej operacji będziemy mogli go z powrotem posklejać i zabrać w trasę, czyli robić to, co kocha. Taki jest teraz plan gry.”
Miejmy nadzieję, że po ostatniej operacji będziemy mogli go z powrotem posklejać i zabrać w trasę, czyli robić to, co kocha. Taki jest teraz plan gry
Te wypowiedzi Zakka Wylde’a idą w parze z tym co mówi sam Książę Ciemności. W wywiadzie dla serwisu Classicrock.com zadano mu bowiem pytanie ’Czy myślisz o śmiertelności?’, na co Osbourne odpowiedział: „W pieprzonym siedemdziesiątym trzecim roku życia poszło mi całkiem nieźle. Nie wybieram się nigdzie, ale mój czas nadejdzie.”
W pieprzonym siedemdziesiątym trzecim roku życia poszło mi całkiem nieźle. Nie wybieram się nigdzie, ale mój czas nadejdzie