skład:
Michał Kamionowski – wokal, gitara akustyczna
Łukasz Młynarczyk – gitara solowa, chórki
Dominik Skwarczyński – pianino
Andrzej Jószkiewicz – bas
Adam Młynarczyk – perkusja
strona internetowa: www.thealley.pl
The Alley to zespół z Ostrołęki, który powstał w roku 2012, a w 2014 wydał debiutancką płytę. Zawiera ona siedem nagrań, po których przesłuchaniu rysuje się niejednoznaczny wizerunek zespołu. Krążek otwiera polskojęzyczny „Zasilacz”, któremu bardzo blisko do blues-rockowego kanonu reprezentowanego przez Dżem i inne polskie zespoły podążające śladem legendy, próbujące ugryźć kawałek tortu rosnącego na sentymentach miłośników klasycznych rockandrollowych brzmień. Pozostałe utwory zaśpiewane są już po angielsku, a wśród nich tytułowy „I Want To See It” utrzymany w podobnym nurcie do tego pierwszego. Kolejne utwory są już jednak diametralnie inne, brzmiąc trochę pop-rockowo, trochę balladowo i niosąc ze sobą duży potencjał przebojowości, ale czasem i patosu. Płytę zamyka bardzo zresztą sprawnie przygotowany cover piosenki „Save Tonight”, którą zabłysnął niegdyś niejaki Eagle-Eye Cherry.
Na „I Want To See It” niby wszystko się zgadza: jest bardzo dobry warsztat kompozytorski i wykonawczy, w tym znakomity, przykuwający uwagę wokal o miłej dla ucha barwie (lepiej brzmiący nawet w języku angielskim niż polskim, a i sama muzyka The Alley miałaby chyba szansę lepiej sprzedać się w Ameryce niż u nas – podobnie jak Nickelback bardziej przyjął się w USA niż Kanadzie), jest świadomie kreowane brzmienie oraz zawodowa realizacja, utwory są bardzo różnorodne… może to i dobrze, ale jednak zespołowi trochę brakuje jasno wytyczonego stylu, w obrębie którego mógłby on kreować swój wizerunek. Odnalezienia tego ostatniego właśnie życzę muzykom The Alley, bo potencjał zaprezentowany na recenzowanej płycie wykracza moim zdaniem poza jej zawartość.
Mikołaj Służewski