• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
GarażMuzyka

Hellvoid – Gloomy Wizard

Jakub Milszewski | TopGuitar
Jakub Milszewski | TopGuitar Opublikowano sty 4, 2016
fot. Piotr Bardo
Udostępnij

Skład:
Mateo
Bardo
Szwemin
Iron

www.facebook.com/hellvoidband

Ciekawy pomysł – dwa basy, perkusja, wokal. Wszystko w estetycznej otoczce pozwalającej spodziewać się jakiegoś doomowo-stonerowo-sludge’owo-psychodelicznego odjazdu, ciężaru przebijającego sufity i podłogi i wysyłającego nieprzyzwyczajonych na oddział intensywnej terapii. Takich rzeczy spodziewałem się po Hellvoid. Z częścią trafiłem, z częścią nie.

Pięcioutworowa epka „Gloomy Wizard” potrzebowała u mnie kilku szans, żebym załapał, o co tu chodzi. Na początku byłem zawiedziony – dwa basy nie zagwarantowały mi sludge’owego ciosu, jakiego się spodziewałem. Hellvoid potrafi przytłoczyć, ale najwyraźniej nie jest to jego jedynym zadaniem. Więcej tu stonera i rockowej psychodelii. Kiedy sobie to uświadomiłem, nagle wszystko zaczęło mi pasować. Powolne, stosunkowo proste rytmy retro (choć z drugiej strony w rozpoczynającym album „Decapitated” grupa potrafi się też rozpędzić z gracją parowozu), bujające riffy i solówki czasami skręcające w stronę bluesa. Wszystko to ma sens i wystarczy odpalić „Broken Glass”, żeby zrozumieć i – mam nadzieję – polubić. Ten numer to dla mnie to najlepszy reprezentant całej płyty. Pokazuje, że wystarczy bas i perkusja, żeby zagrać naprawdę przydymione riffy. Niedowiarkowie, którzy w życiu nie mieli w ręku gitary basowej, będą zdziwieni, jak wielką gamę dźwięków można z niej wyciągnąć.

Trochę przeszkadzają mi w Hellvoid wokale – ja wiem, że ma być syfiaście, że Electric Wizard czy Weedeater też nie mają super czyściutkich wokaliz, ale warto by się było trzymać jednego klucza. Najlepiej pod tym względem wypada utwór tytułowy i w tym kierunku radziłbym zespołowi iść (ale jeszcze goręcej zachęcam do tego, żeby nie przejmować się tym, co twierdzą pismaki i robić tak, jak się podoba zespołowi). Nie jest jednak tak, że wokale w jakiś sposób uprzykrzają mi życie podczas słuchania Hellvoid. Po prostu uważam, że można je bardziej przemyśleć i lepiej wykonać. Niemniej gdybym z tego czy jakiegokolwiek innego powodu nie był w stanie słuchać z przyjemnością danych nagrań, to nie opisywałbym ich tutaj. A wspomniany „Gloomy Wizard” to ciężki walec, który w połowie nabiera jeszcze groove. Może być lepiej?

Podsumowując – ciekawy pomysł na muzę, nieszablonowe podejście i naprawdę świetny, świeży efekt. Kibicuję i trzymam kciuki, a jednocześnie polecam fanom Sleep, Electric Wizard czy Ufomammut.

TAGI: Gloomy Wizard, Hellvoid
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Fot. Sylwia Makris i Christian Martin Weiss, mat. prasowe Nuclearblast
Muzyka

Nowy klip Behemoth to cios prosto z otchłani – zobacz „Lvciferaeon”!

Redakcja | TopGuitar kwi 8, 2025
MuzykaRecenzje

Fate Mystified „Dark Thoughts”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 7, 2025
MuzykaRecenzje

Snowblind „Słaby” – recenzja płyty

Maciej Warda | TopGuitar gru 16, 2024
Grafika: Dawid Duszka
Muzyka

Premiera płyty Sound Idolo „Droga do Marzeń” – już 16 listopada!

Redakcja | TopGuitar lis 12, 2024
Muzyka

Szykuje się aukcja nigdy nie publikowanych nagrań Jimiego Hendrixa

Maciej Warda | TopGuitar paź 14, 2024
MuzykaRecenzje

David Gilmour „Luck And Strange” – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar lis 2, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?