• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Newsy

Ted Nugent: „Jeśli wybrałbyś Drake’a zamiast prawdziwego rocka, to chyba już nie jesteś facetem – i przy okazji sprawdź sobie słuch”

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
MuzykaRecenzje

Szczerbiec/Osenkowski/Madajski – „The Last Scavenger”

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano maj 4, 2020
Michał Szczerbiec
Udostępnij

W pierwotnym zamyśle, ta płyta miała być nagrana na gitarę akustyczną solo. Na szczęście, jak opowiada Michał, naturalną koleją rzeczy dochodziły do niej kolejne instrumenty i skończyło się na kameralnym, ale jednak zespołowym graniu.

 

 

Realizacja tych kilku instrumentów nie mogła być lepsza. To majstersztyk godny najlepszych światowych produkcji. Nie wiem, na ile jest to wynik wykonawczej perfekcji Michała Szczerbca i kolegów (cóż za idealna intonacja bezprogowego basu na całej płycie!), ale brzmi to imponująco i spójnie – trudno o bardziej sugestywny muzyczny obraz intymności, refleksji, czy melancholii. Gdy dodamy jeszcze do tego subtelne, acz trafione w „dziesiątkę” elementy produkcji (sample, klawisze itp.), które budują nastrój płyty, wymienimy najważniejsze elementy, którymi artyści mogą się śmiało chwalić. Teraz moja subiektywna łyżka dziegciu. Same melodie mogłyby być mniej przewidywalne, może mogłyby wprowadzić trochę niepokoju, zafrapować czasem skalą czy niebanalnym interwałem, ale to już bardziej sprawa mojego gustu niż wartości artystycznej płyty.

 

Realizacja tych kilku instrumentów nie mogła być lepsza. To majstersztyk godny najlepszych światowych produkcji

Podróż zaczynamy od spokojnego, lunarno – folkowego „Sleepless”, z pojawiającymi się wysmakowanymi wokalizami, ujmująca harmoniczną osnową, na której zbudowano prostą, uroczo brzmiącą melodię. Dalej będzie podobnie, „The Odyssey” to taki folk – rock bez wokalu, bębnów i przesterów, w „Raindrops & Snowflakes” flet snuje opowieść podczas burzy, a w tytułowym „The last Scavenger” pojawiają się jakieś elementy perkusyjne, ale szybko zamierają (szkoda!) – bez nich utwór staje się fingerstylowym przeciętniakiem. „The Chance” ma nawet potencjał „przeboju”, dzięki pierwszoplanowej roli altowego saxofonu i fajnemu drive, który wygenerował Michał. „Waves” moim zdaniem powinien być pierwszym kawałkiem na płycie, bo pięknie wprowadza w klimat – zaczyna się wprowadzając nas w błąd (!), bo mając w pamięci pierwszy kawałek z płyty Dave Matthews Band „Big Whiskey and the GrooGrux King” („Grux”), spodziewałem się w pewnym momencie mocniejszego wejścia, a tu oczywiście zrobiono to po swojemu, spokojniej, inaczej, ale na szczęście nie mniej fajnie. Nie chcę tu przywoływać Jethro Tull, bo to jednak zbyt duża różnica stylu i środków wyrazu, ale myślę, że Ian Anderson spokojnie mógłby puścić tę płytę w swoim odtwarzaczu i wysłuchać do końca. Czego mi brakuje na tym albumie? Choć jednej solówki gitarowej, bo choć akustyk Michała pozostaje cały czas pierwszoplanowym instrumentem harmonicznym (i czasami melodycznym) i wywiązuje się z tej roli wzorowo, to fajnie by było, gdyby dał odsapnąć fleciście i zagrał czasem jakieś solo.

Aha, „scavenger” to po polsku „padlinożerca”. Naprawdę? Taki tytuł do tak nastrojowej muzyki…?

Szczerbiec

TAGI: Michał Szczerbiec, The Last Scavenger
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Fot. Sylwia Makris i Christian Martin Weiss, mat. prasowe Nuclearblast
Muzyka

Nowy klip Behemoth to cios prosto z otchłani – zobacz „Lvciferaeon”!

Redakcja | TopGuitar kwi 8, 2025
MuzykaRecenzje

Fate Mystified „Dark Thoughts”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 7, 2025
MuzykaRecenzje

Snowblind „Słaby” – recenzja płyty

Maciej Warda | TopGuitar gru 16, 2024
Grafika: Dawid Duszka
Muzyka

Premiera płyty Sound Idolo „Droga do Marzeń” – już 16 listopada!

Redakcja | TopGuitar lis 12, 2024
Muzyka

Szykuje się aukcja nigdy nie publikowanych nagrań Jimiego Hendrixa

Maciej Warda | TopGuitar paź 14, 2024
MuzykaRecenzje

David Gilmour „Luck And Strange” – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar lis 2, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?