• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Nuno Bettencourt o swoich komentarzach wobec Guns N’ Roses: „To było trochę aroganckie, teraz to rozumiem”

Artykuły o artystachArtyści

Alexi Laiho miał niesamowity słuch i… był bardzo nieśmiały

Artykuły o artystachArtyści

Marty Friedman: „Kiedy słyszysz muzykę i masz wizję kogoś siedzącego przed metronomem, to nie jest zbyt sexy”

Artykuły o artystachArtyści

Jared James Nichols radzi, by zwrócić uwagę na groove naszych riffów

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
MuzykaRecenzje

Rafał Sarnecki „A View From The Treetop” – recenzja płyty

Maciej Warda | TopGuitar
Maciej Warda | TopGuitar Opublikowano sty 12, 2023
Udostępnij

Po trzynastu latach na nowojorskiej scenie jazzowej gitarzysta Rafał Sarnecki powrócił do kraju, by nagrać swój piąty album, pierwszy, który w całości powstał w Polsce. Muzyczną dojrzałość Rafała słychać w każdym momencie płyty, ale trzeba do niej podejść z otwartym umysłem.

 

Na początek kilka informacji o składzie i produkcji. Album „A View From The Treetop” został nagrany w pięcioosobowym składzie: Rafał Sarnecki (gitara, kompozycje), Łukasz Poprawski (saksofon altowy, klarnet), Piotr Wyleżoł (fortepian, pianino elektryczne, syntezator), Wojciech Pulcyn (kontrabas, gitara basowa), Patryk Dobosz (perkusja). Materiał zarejestrowano w Studiu Tokarnia w Nieporęcie. Za realizację, miks i mastering odpowiadał Jan Smoczyński, a w realizacji wspierał go również Paweł Lipski.

Nawiązując do tytułu płyty można powiedzieć, że przed jej nagraniem Rafał wdrapał się na czubek drzewa, skąd miał świetny widok na nurty muzyki płynące poniżej. Postanowił powyławiać z nich pomysły (jak złote rybki) i poprzerabiać je twórczo, jednocześnie porozumiewawczo mrugając jednym okiem do słuchaczy. Jak sam mówił, nie wszystkie z tych prób były udane, ale nie poddawał się i skompletował w końcu zestaw 9 utworów.

Ponieważ Rafał oprócz bycia muzykiem, jest także wykształconym fizykiem, nie mogło się to skończyć na jakichś banalnych progresjach akordowych. Kawałki z płyty „A View From The Treetop” momentami są naprawdę pokomplikowane, co daje nam do myślenia, ale także otwiera pole do szerokiej interpretacji. Melodie, harmonie i rytmy są tu, frapujące a czasami wręcz oszałamiające, zwłaszcza, że muzycy nie stronią również od „fryty”. Z drugiej strony mamy utwór przekornie zaczynający się od najbardziej na świecie wyświechtanej progresji akordów („Is this a Country Song”)… Muzycznie album opiera się na wspaniałych brzmieniach instrumentów (mistrzowska realizacja!), motorycznych ostinatach, fenomenalnych rozwiązaniach dynamiki, zaskakująco oszczędnej grze Rafała i przeplatających się z tematami czy unisonami solach muzyków.

Bogactwo tego albumu jest tym większe, bo utwory dobrano z bardzo szerokiego klucza – praktycznie każda kompozycja jest zupełnie inna, unikalna. Dalekie echa country, shuffle, czy boogie woogie oddalają się w miarę, jak formy tudzież aranżacje utworów zaskakują odwagą i fantazją. Dlatego też moim zdaniem nie są to nagrania dla przypadkowego słuchacza, który jazz liznął przypadkiem z płyty Louisa Armstronga. Wszystkich natomiast, którzy w jazzie siedzą, czeka przygoda, jakiej dawno nie zaznali.

 

 

 

- Advertisement -
TAGI: A View From The Treetop, rafał sarnecki
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

Fot. Sylwia Makris i Christian Martin Weiss, mat. prasowe Nuclearblast
Muzyka

Nowy klip Behemoth to cios prosto z otchłani – zobacz „Lvciferaeon”!

Redakcja | TopGuitar kwi 8, 2025
MuzykaRecenzje

Fate Mystified „Dark Thoughts”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 7, 2025
MuzykaRecenzje

Snowblind „Słaby” – recenzja płyty

Maciej Warda | TopGuitar gru 16, 2024
Grafika: Dawid Duszka
Muzyka

Premiera płyty Sound Idolo „Droga do Marzeń” – już 16 listopada!

Redakcja | TopGuitar lis 12, 2024
Muzyka

Szykuje się aukcja nigdy nie publikowanych nagrań Jimiego Hendrixa

Maciej Warda | TopGuitar paź 14, 2024
MuzykaRecenzje

David Gilmour „Luck And Strange” – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar lis 2, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?