• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Recenzje

Patrycja Markowska "Alter Ego"

Redakcja | TopGuitar
Redakcja | TopGuitar Opublikowano cze 21, 2013
Udostępnij

(J&J Music Art./Patma / EMI Music Poland)

     Pewnie zdziwicie się, co płyta Patrycji Markowskiej robi w magazynie gitarowym… Ja też nie kryłem zdumienia, otrzymując do recenzji najnowszy krążek piosenkarki. Szybko jednak moje wątpliwości zostały rozwiane. Dlaczego? Ano dlatego, że płyta „Alter ego” jest bardzo gitarowa! Jasne, jest to pop, ale mimo muzycznej lekkostrawności, brzmieniowo sięgający do samych korzeni rocka.

     Już w pierwszej piosence „Piąte nie odchodź” usłyszymy gruby dźwięk klasycznego fuzza oraz naprawdę świetną solówkę gitarową. Utwór tytułowy, krążący od jakiegoś czasu po falach radiowych jako singiel promujący płytę, otwiera się lekko przesterowanym, lepkim basem – nie tego spodziewamy się zwykle po muzyce popowej, prawda? Dalej mamy bardzo wakacyjny „Nim się zmienisz w żart” z wpadającymi od razu w ucho akordami (czyżby kandydat na współczesny przebój ogniskowy?) oraz typowo rockowy „Brak”, którego zadziorne gitary współgrają z nieco buntowniczym tekstem. Na drugim biegunie napięcia znajduje się ballada „Ocean” zaśpiewana wspólnie z Arturem Gadowskim i umieszczona również na drugim krążku wchodzącym w skład albumu „X” zespołu Ira. Warto jeszcze zwrócić uwagę na długą instrumentalną końcówkę jedenastominutowego (!) „Nie będzie wiosny”, nawiązującą wyraźnie do klimatów lat siedemdziesiątych, a więc takich zespołów jak Deep Purple czy Led Zeppelin – tego ostatniego tym bardziej, że w pewnym momencie słychać najprawdopodobniej efekt gry smyczkiem na gitarze.

     Cały album brzmi bardzo analogowo: ciepło, naturalnie, czasami nieco brudno (ale w jak najlepszym tego słowa znaczeniu), miejscami jest to wręcz sound, którego nie powstydziłby się na przykład Jack White. Przede wszystkim okazuje się, że nie jest to muzyka wykreowana i wyprodukowana wyłącznie za pomocą komputerów; za Patrycją stoi żywy zespół, który tak samo towarzyszy jej na koncertach, jak i angażuje się w procesy twórcze w studiu, czego dowodem jest ta oto płyta. Publiczności masowej przybliża ona gitarowe brzmienia, a i niejeden rockowy wyjadacz znajdzie w poszczególnych utworach kilka elementów godnych pogratulowania, a być może i naśladowania. Na pewno jest to dobra szkoła, jak pisać i aranżować chwytliwe piosenki; a także, że można być świetnym muzykiem i grać prosto – być może to właśnie świadczy o muzycznej klasie. Uznanie tutaj należy się gitarzyście Sebastianowi Piekarkowi, który jest autorem większości materiału. Nie będzie więc zbyt dużym nadużyciem, jeśli powiem, że to jego płyta z wokalem Patrycji Markowskiej. Z całym szacunkiem dla wokalistki, która pokazała, że świetnie czuje się w rockowym środowisku, chylę czoła przed wszechstronnym talentem kompozytorskim Sebastiana – bo o jego umiejętnościach wykonawczych wspominać chyba nie muszę.

Mikołaj Służewski

patrycja markowska alter ego

TAGI: Patrycja Markowska
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

MuzykaRecenzje

Fate Mystified „Dark Thoughts”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 7, 2025
MuzykaRecenzje

Snowblind „Słaby” – recenzja płyty

Maciej Warda | TopGuitar gru 16, 2024
MuzykaRecenzje

David Gilmour „Luck And Strange” – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar lis 2, 2024
MuzykaRecenzje

Blindead 23 „”Vanishing” – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar paź 8, 2024
MuzykaRecenzje

Reedycja płyty „Mind Games” – niedocenianej perełki w dorobku Johna Lennona

Maciej Warda | TopGuitar sie 19, 2024
Mark Knopfler „One Deep River”
MuzykaRecenzje

Mark Knopfler „One Deep River” – recenzja

Grzegorz Bartczak | TopGuitar.pl kwi 12, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?