• Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
TopGuitar.pl
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Powiadomienie
Artykuły o artystachArtyści

Zakk Wylde: „W przypadku metalu, wszyscy są porównywani do standardu, który ustanowiła Pantera”

Artykuły o artystachArtyści

Dave Mustaine: „Jest wielu bardzo znanych muzyków, o których krążą plotki, że zostali zlikwidowani”

Artykuły o artystachArtyści

Bono o demokracji w U2: „Wszyscy się nawzajem słuchamy, a potem robimy to… co zaproponuje The Edge”

ArtyściWywiady

Dave Mustaine przypomniał, że utwór Metalliki „Enter Sandman” jest podejrzanie podobny do „Tapping into the Emotional Void” zespołu Excel

Font ResizerAa
TopGuitar.plTopGuitar.pl
  • Newsy
  • Artyści
  • Imprezy
  • Sprzęt
  • Porady
  • Nauka gry
  • TopSpecial
  • Narzędzia
  • Firmy
  • Tygodnik
  • +dodaj newsa
Szukaj
  • Newsy
    • Newsy artystyczne
    • Newsy sprzętowe
    • TopVideo
  • Artyści
    • Lista znanych gitarzystów: odkryj legendy gitary
    • Wywiady
    • Artykuły
    • Garaż
    • Recenzje
    • TopLegendy
  • Imprezy
    • Najbliższe imprezy
    • Kup bilety
    • Reportaże i relacje
    • Patronat TopGuitar
  • Sprzęt
    • Sprzęt na Topie
    • Testy
    • Zestawienia sprzętu
    • Zabrzmij jak…
    • Sprzęt Mistrzów
  • Porady
    • Doktor Amp
    • Doktor G
    • DIY, czyli zrób to sam
    • Jak promować zespół
    • Porady sprzętowe
    • Porady muzyczne
  • Nauka gry
    • Warsztaty
    • Chwyty gitarowe
  • TopSpecial
    • Felietony
    • TopLegendy
    • TopSpecial-Zestawienia
    • TopVintage
  • Narzędzia
    • Słownik Gitarzysty
    • Transpozycja, czyli jak zmienić tonację dowolnego utworu?
    • Tuner Do Strojenia
    • Metronom
    • Wyszukiwarka Tabulatur
    • Generator Akordów
  • Firmy
    • Marki
    • Arcade Audio
    • FX Music
    • Konsbud-Audio
    • Lauda Audio
    • Riff
    • Sound Service
    • Yamaha
    • Zibi
  • Tygodnik
    • Redakcja
  • +dodaj newsa
Obserwuj nas
Copyright © TopGuitar 2005-2024
Recenzje

Whitewater „Small Town Violence”

Mikołaj Służewski | TopGuitar
Mikołaj Służewski | TopGuitar Opublikowano lut 10, 2015
Udostępnij

(Vintage Records)

Pierwszy longplay polsko-brytyjskiego kwartetu Whitewater wykracza ponad wszelkie oczekiwania, jakie można było mieć po przesłuchaniu ich debiutanckiej EP-ki „Not This Way”. Płyta zawiera co prawda wszystkie trzy pochodzące z niej utwory, ale nagrane na nowo i okraszone wybuchowym brzmieniem robią one jeszcze lepsze wrażenie niż wcześniej, a fakt uprzedniej znajomości tych dźwięków przemawia wręcz na ich korzyść. Pozostałe sześć premierowych kompozycji przejmuje sztafetę tam, gdzie zespół skończył pisać swoją EP-kę i podnosi poprzeczkę dwa razy wyżej jeśli chodzi o szeroko pojętą moc, klimat, feeling i groove.

Na fundamentalne pytanie, czy z racji współdzielenia gitarzysty i wokalisty w osobie Jasona Barwicka zespół Whitewater nie brzmi zanadto jak The Brew, odpowiedzieć można zdecydowanymi słowami prowadzącego teleturniej „Jeden z dziesięciu”: otóż nie! Poza paroma dosłownie momentami, które policzyć można na palcach jednej ręki, jest to jednak muzyka zupełnie inna; podczas gdy macierzysty band Jasona zakorzeniony jest stylistycznie w duchu lat 70., jego praca z chłopakami z Whitewater przedstawia znacznie nowocześniejszy miks rockowych inspiracji – obok oczywistych inspiracji Led Zep, którzy przecież położyli fundamenty dla całego gitarowego panteonu budowanego przez kolejne dekady, znajdziemy tu także grunge’owy brud i echa melodyki Pearl Jam, punkowe nieokrzesanie i stonerową energię, a także ściany gitarowego dźwięku, jakich nie powstydziliby się Foo Fighters.

Z całym szacunkiem dla wielu wcześniejszych dokonań Jasona i jego rodzimej formacji, którą skądinąd bardzo lubię, moim subiektywnym zdaniem z Whitewater pokazał on dużo bardziej interesującą odsłonę swojej muzycznej osobowości. Trzeba tu zresztą oddać także szacunek pozostałym trzem czwartym składu Whitewater – Szymonowi Baranowskiemu (perkusja), Piotrowi Golimowskiemu (bas) i Jędrzejowi Wencce (gitara) – a także realizatorom ze studia Vintage Records i Karlin Studio za stworzenie tak rewelacyjnie i ze wszech miar rasowo brzmiącej płyty. „Small Town Violence” to przykład na to, że to właśnie dzięki młodym i stosunkowo nieznanym zespołom, a nie osuwającym się powoli dinozaurom rocka gatunek ten wciąż żyje i ma się dobrze; takie wypływające od czasu do czasu grupy, mimo iż nawet nie operują specjalnie nowymi środkami wyrazu, potrafią sprawić, że muzyka gitarowa wciąż brzmi świeżo i atrakcyjnie – one powinny nieść pochodnię dla kolejnych pokoleń i dlatego zasługują na największe wsparcie ze strony środowiska: mediów, wytwórni płytowych, organizatorów koncertów i przede wszystkim słuchaczy.

TAGI: Small Town Violence, Whitewater
Udostępnij ten artykuł
Facebook Twitter Email Copy Link
Udostępnij

Obserwuj nas

na naszych profilach społecznościowych
42kZalajkuj
2.7kObserwuj
2.9kObserwuj
7.2kSubskrybuj
916Obserwuj
LinkedInObserwuj
- Reklama -
Ad imageAd image

Zasubskrybuj Tygodnik TopGuitar

Może Ci się również spodobać

MuzykaRecenzje

Fate Mystified „Dark Thoughts”

Maciej Warda | TopGuitar kwi 7, 2025
MuzykaRecenzje

Snowblind „Słaby” – recenzja płyty

Maciej Warda | TopGuitar gru 16, 2024
MuzykaRecenzje

David Gilmour „Luck And Strange” – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar lis 2, 2024
MuzykaRecenzje

Blindead 23 „”Vanishing” – recenzja

Maciej Warda | TopGuitar paź 8, 2024
MuzykaRecenzje

Reedycja płyty „Mind Games” – niedocenianej perełki w dorobku Johna Lennona

Maciej Warda | TopGuitar sie 19, 2024
Mark Knopfler „One Deep River”
MuzykaRecenzje

Mark Knopfler „One Deep River” – recenzja

Grzegorz Bartczak | TopGuitar.pl kwi 12, 2024

TopGuitar

  • Redakcja
  • Newsletter
  • Reklama
  • O nas
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Dodaj newsa
  • Aktualności gitarowe
  • Nowości sprzętu gitarowego
  • Gitarzyści i basiści
  • Imprezy muzyczne
  • Testy, recenzje, opinie
  • Recenzje płyt
  • Reportaże i relacje
  • Muzyka
  • Porady dla gitarzystów
  • Konkursy gitarowe
  • Warsztaty dla gitarzystów
  • Filmy

Copyright (C) TopGuitar 2005-2024

Dodaj newsa
Copyright (C) TopGuitar 2005-2024
Zasubskrybuj

Zapisz się do naszego newslettera i nigdy nie przegap Tygodnika TopGuitar!

Zero spamu, rezygnacja z subskrypcji w dowolnym momencie.
Welcome Back!

Sign in to your account


Lost your password?