[vc_row][vc_column width=”2/3″][td_block_trending_now tag_slug=”namm-2013, namm-2014, namm-2015, namm-show, namm-show-2013, namm-show-2015, targi-namm, targi-namm-2013, namm, namm-show-2016″][td_block_14 custom_title=”NAJNOWSZE” header_text_color=”#ffffff” header_color=”#1e73be” tag_slug=”namm-2013, namm-2014, namm-2015, namm-show, namm-show-2013, namm-show-2015, targi-namm, targi-namm-2013, namm, namm-show-2016″ limit=”4″ td_filter_default_txt=”Wszystkie”][td_block_11 custom_title=”AKTUALNOŚCI Z NAMM SHOW” header_text_color=”#ffffff” header_color=”#dd3333″ tag_slug=”namm-2013, namm-2014, namm-2015, namm-show, namm-show-2013, namm-show-2015, targi-namm, targi-namm-2013, namm, namm-show-2016″ limit=”11″ offset=”4″ td_filter_default_txt=”Wszystkie” ajax_pagination=”next_prev”][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]
NAMM Show
Amerykańskie NAMM Show to jedne z dwóch najważniejszych i największych targów przemysłu muzycznego na świecie (drugą tej rangi imprezą odbywającą się w Europie są targi Musikmesse we Frankfurcie). Organizowane co roku w styczniu, w kalifornijskim Anaheim, targi NAMM skupiają producentów instrumentów i sprzętu muzycznego, którzy prezentują swoją najnowszą ofertę kontrahentom. Przyjęło się, że to na targach NAMM odbywa się najwięcej premier nowych produktów, dlatego też targi te są swego rodzaju wyznacznikiem trendów na rynku muzycznym na najbliższy rok, nierzadko wytyczając też kierunki na lata następne. Oprócz zimowych targów w Anaheim, pół roku później w Nashville w Tennessee odbywa się letnia edycja Summer NAMM. Jest to jednak mniejsze wydarzenie, które koncentruje się raczej na spotkaniach biznesowych i szkoleniach branżowych niż na produktach.
Co znaczy NAMM?
NAMM to skrót od National Association of Music Merchants, co w wolnym tłumaczeniu oznacza narodowe stowarzyszenie handlowe rynku muzycznego. W momencie założenia w 1901 roku organizacja obejmowała swoim działaniem wyłącznie rynek amerykański, ale z biegiem lat, w wyniku procesów globalizacyjnych, stała się organizacją międzynarodową. Mimo utraty pierwotnego narodowego charakteru oraz rozszerzenia bazy członkowskiej wyłącznie z przedsiębiorstw handlowych również o producentów i inne firmy usługowe działające w branży muzycznej, stara nazwa NAMM pozostała jako obowiązująca i rozpoznawalna marka.
Filozofia biznesu
Działalność NAMM ma na celu stymulację globalnego rynku produktów muzycznych, którego wartość obecnie szacowana jest na 17 miliardów dolarów. Wizją przyświecającą temu celowi jest stworzenie świata, w którym radość tworzenia i doświadczania muzyki jest ważnym elementem życia każdego człowieka; świata, w którym dzieci wykazują zainteresowanie nauką gry na instrumentach, a dorośli dostrzegają i pomagają im rozwijać to zainteresowanie, bo sami mają w sobie zamiłowanie do muzyki.
Tylko dla branży
W odróżnieniu od imprez, które oprócz gości biznesowych odwiedzają również konsumenci zainteresowani daną tematyką, targi NAMM mają charakter stricte branżowy. Na ich teren wstęp mają wyłącznie osoby legitymujące się odpowiednią plakietką: pracownicy firm wystawiających się na targach, przedstawiciele sklepów lub firm dystrybucyjnych zrzeszonych w NAMM, a także artyści związani z obecnymi na targach markami oraz akredytowani dziennikarze. Dzięki tym ostatnim wieści o nowościach trafią do konsumentów i zawodowców z każdego zakątka świata, ale same targi mają przede wszystkim stworzyć podłoże do bezpośrednich negocjacji handlowych, zawierania umów i planowania zakupów hurtowych na najbliższe 12 miesięcy.
NAMM Show 2014 i 2015
W 2014 roku na NAMM Show wystawiały się 1533 firmy prezentujące 5010 marek – to drugi wynik w dotychczasowej historii targów. Z tego aż 636 wystawców pochodziło spoza Stanów Zjednoczonych, co jednoznacznie świadczy o międzynarodowym zasięgu tego wydarzenia. W sumie na ostatnich targach zarejestrowało się 96129 przedstawicieli rynku produktów muzycznych, których aktywność i nastroje towarzyszące wydarzeniom, spotkaniom i rozmowom, stworzyły optymistyczną prognozę na przyszłość. Ubiegłoroczna edycja NAMM Show została ponadto uznana za jedną z najbardziej obfitujących w nowości i zróżnicowanych w całej historii targów.
W tym roku targi NAMM odbędą się w dniach 22–25 stycznia, jak zwykle w Anaheim Convention Center w Kalifornii.
Więcej na stronie NAMM Show 2015.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][td_block_big_grid tag_slug=”namm-2013, namm-2014, namm-2015, namm-show, namm-show-2013, namm-show-2015, targi-namm, targi-namm-2013, namm” sort=”popular”][/vc_column][/vc_row]