Nowojorska firma D’Angelico Guitars kupiła dwie inne gitarowe marki, mające siedziby także w tym rejonie – Supro USA oraz Pigtronix.
Związki marek D’Angelico i Supro są dłuższe, bowiem obie firmy współpracowały w przeszłości wspierając się marketingowo jako producenci gitar i wzmacniaczy. Prezes firmy D’Angelico Guitars – John Ferolito Jr. – powiedział:
Zawsze mieliśmy duże uznanie dla produktów Supro i samej marki. Kiedy narodziła się okazja jej zakupu nie zastanawialiśmy się długo.
Dyrektor generalny Brenden Cohen mówiąc o tej transakcji dodał:
Uczyni ona wszystkie trzy marki jeszcze silniejszymi. Nie mogę się już doczekać aż nasi klienci zobaczą, co dla nich przygotowaliśmy.
Razem z Supro USA, firma D’Angelico Guitars kupiła też markę Pigtronix. Oba zakupione przedsiębiorstwa należały wcześniej do firmy Absara Audio.
Jimmy Lovinggood, pełniący w D’Angelico funkcję COO powiedział:
To, że wszystkie trzy firmy mają swój dom w Nowym Jorku, dodatkowo wzmacnia łączącą je harmonię. Ostatnie miesiące były bardzo wielkim wyzwaniem dla przedsiębiorstw w całych Stanach Zjednoczonych, a szczególnie w okolicach Nowego Jorku. Działania w sprawie przejęcia tych dwóch marek rozpoczęliśmy na długo przed wybuchem pandemii COVID-19, i chociaż jest do dla nas spore wyzwanie, wierzymy w te marki i zdecydowaliśmy się sfinalizować ten proces z pełnym zaufaniem.
D’Angelico Guitars to firma założona w 1932 roku przez Johna D’Angelico – lutnika o włoskich korzeniach. Kierował on nią przez ponad 30 lat wytwarzając instrumenty, które z powodzeniem konkurowały z podobnymi modelami większych firm. Po jego śmierci firma przejęta przez D’Aquisto straciła wkrótce prawa do marki. Jej oficjalny powrót nastąpił dopiero w 2011 roku, chociaż obecni właściciele nabyli prawa do marki w 1999 roku. Jej aktualna oferta obejmuje gitary elektryczne solid body i hollow-body, a także instrumenty akustyczno-elektryczne.
Podobną historią ma firma Supro, której początki także sięgają lat 30. XX wieku. Powstała ona w Chicago i od początku specjalizowała się w konstruowaniu wzmacniaczy, które usłyszeć można było potem w wielu popularnych utworach przez kolejne dekady. W roku 1968 marka zniknęła z rynku, a jej powrót nastąpił w 2013 roku. Pod marką tą produkowane są obecnie wzmacniacze lampowe, gitary oraz efekty.
Najmłodsza w tym gronie jest firma Pigtronix założona w 2003 roku, która specjalizuje się w wytwarzaniu kompaktowych efektów gitarowych. Jej założycielem jest Dave Koltai, który o przejęciu wypowiedział się następująco:
Zakup Supro i Pigtronix przez D’Angelico tworzy swoistą triadę. Idealnie do siebie pasują i cieszę się, że nadal będę mógł tworzyć nowy sprzęt dla muzyków na całym świecie.
Koltai obejmie stanowisko CTO (Chief Technology Officer) i będzie odpowiadał za projektowanie i rozwój wzmacniaczy Supro i efektow Pigtronix wspólnie z Ryanem Kershawem z D’Angelico.
Internet:
dangelicoguitars.com
suprousa.com
pigtronix.com