Firma KV2 Audio znana przede wszystkich ze swoich zestawów głośnikowych dedykowanych większym i mniejszym scenom postanowiła rozszerzyć ofertę o procesory sygnałowe w formacie 500. Zaprezentowana linia obejmuje trzy moduły – przedwzmacniacz mikrofonowy MPA, korektor QD8 oraz kompresor TCL. Wszystkie trzy moduły są dostępne w firmowym sklepie internetowym.
Pierwszą propozycją jest przedwzmacniacz MPA obsługujący źródła sygnału o różnym poziomie. Wykorzystując gniazdo zamontowane w obudowie, w której będziemy używać tego modułu możemy podpiąć do niego mikrofon lub inne źródło (AUX), a do gniazda jack 1/4” na panelu przednim (HI-Z) można podłączyć np. gitarę lub źródło o poziomie liniowym. Preamp ten wyposażono w układy pracujące w klasie A oraz wysokiej jakości transformatorowe wyjście symetryczne. MPA udostępnia regulację czułości wejściowej, włącznik zasilania Phantom +48V, odwracacz fazy, tłumik Pad (-20 dB) oraz przełącznik impedancji. Do dyspozycji mamy też filtr górno- i dolnoprzepustowy, limiter oraz regulację poziomu wyjściowego, a także diodowy miernik wskazujący poziom wejściowy lub wyjściowy. Na pokładzie mamy też wzmacniacz słuchawkowy z oddzielną regulacją głośności (słuchawki podpinamy do gniazda na panelu przełączając je w odpowiedni tryb). Wykorzystując kilka modułów MPA możemy stworzyć wielokanałowy preamp używany na scenie aby rozdzielać sygnały na monitory i FOH czy przesyłać je do urządzenia rejestrującego.
QD8 to stereofoniczny, 8-pasmowy korektor zaprojektowany przez George’a Kramperę. w celu uwypuklenia pożądanego pasma bez negatywnego wpływu na ogólny pejzaż dźwiękowy. Moduł ten znajdzie zastosowanie zarówno w studiach nagraniowych jak i podczas nagłaśniania najróżniejszych wydarzeń muzycznych. Na panelu QD8 znajdziemy osiem potencjometrów pozwalających podbijać lub obcinać poszczególne pasma w zakresie ±15 dB. Zakresy częstotliwości i typy filtrów zostały precyzyjnie dobrane po przeprowadzeniu szeroko zakrojonych badań, aby idealnie dopasować się do nauki o ludzkim słuchu i naszej percepcji osiągnięcia ostatecznej równowagi spektralnej. Częstotliwości graniczne poszczególnych filtrów to 40 Hz, 80 Hz, 120 Hz, 250 Hz, 500 Hz, 3 kHz, 6 kHz i 15 kHz. Korektor wyposażono ponadto w dwukolumnowy, 12-segmentowy miernik diodowy oraz włącznik.
Ostatnią propozycją jest TCL – analogowy termo-kompresor audio z naturalnym detektorem RMS i dynamiczną kontrolą wzmocnienia basów. Opatentowany układ oferuje wyjątkowo muzyczną i naturalną kompresję wynikającą z wejścia pracującego w czasie rzeczywistym. Moduł ten może służyć zatem zarówno za kompresor lub limiter, jak również być wykorzystywanym do wzmocnienia basów. Na panelu TCL znajdziemy potencjometry LIMITER, DRIVE i LOW (z przełącznikiem LOW-MID) oraz pokrętło służące do regulacji poziomu wyjściowego. Moduł udostępnia także włącznik oraz dwa diodowe mierniki, z których jeden daje podgląd poziomu wyjściowego, a drugi redukcji wzmocnienia.
Każdy z trzech modułów w formacie 500 zaprezentowanych przez KV2 Audio potrzebuje jednego slotu w kompatybilnej obudowie.
PRODUCENT: www.kv2audio.com
Dystrybutorem produktów marki KV2 Audio jest Arcade Audio.