Firma Marshall Amplification postanowiła w wyjątkowy sposób uczcić 100-lecie głośnikowej marki Celestion. Z tej okazji opracowała specjalną wersję wzmacniacza Studio JTM, któremu towarzyszy zestaw głośnikowy z jednym 12-calowym przetwornikiem. Celestion 100 to nie tylko uhonorowanie długoletniej współpracy tych dwóch legendarnych marek, ale także dziedzictwa pierwszych głośników z przełomu lat 50. i 60. XX wieku wykorzystywanych do reprodukcji sygnałów z gitar elektrycznych. Limitowany zestaw składany ręcznie w angielskim Bletchley powstał w jedynie 100 egzemplarzach.
Celestion 100 to zestaw obejmujący lampowy head ST20HCC oraz „paczkę” ST112CC. Wzmacniacz bazujący na modelu JTM Studio Mk II, charakteryzuje się mocą 20 W (z możliwością zmniejszenia do 5 W) i wykorzystuje trzy lampy ECC83 oraz dwie 5881. Jednokanałowy head został wyposażony w cztery gniazda wejściowe (po dwa HIGH i LOW), a na panelu znajdziemy dwa pokrętła głośności (NORMAL i HIGH TREBLE), 3-pasmowy korektor oraz pokrętło PRESENCE. Poza wejściami, do dyspozycji mamy złącza załączanej pętli efektów (SEND, RETURN), wyjście DI oraz pięć wyjść głośnikowych.
Zestaw głośnikowy ST112CC wykorzystuje jeden jubileuszowy przetwornik Celestion 100 o średnicy 12 cali, bazujący na opracowanym kilkadziesiąt lat temu modelu G12. Gitarowa „paczka” obsługuje moc 30 W i charakteryzuje się impedanćją 16 Ohm. Do wprowadzania sygnału ze wzmacniacza służy jedno wejście typu jack 1/4”.
John Paice – menedżer ds. komunikacji marketingowej w firmie Celestion – tak opowiada o zastosowanym tu głośniku:
Brzmienie Celestion 100 jest w dużej mierze oparte na naprawdę wczesnych głośnikach gitarowych Alnico i spędziliśmy dużo czasu słuchając kilku z nich, aby uzyskać odpowiedni poziom tonalny. Zostały zaprojektowane tak, aby wyglądać i brzmieć jak najbliżej wczesnych głośników Alnico, jak to tylko możliwe, i stanowią prawdziwy hołd dla oryginału. Wierzymy, że z okazji setnej rocznicy uczyniliśmy coś naprawdę wyjątkowego.
Steve Smith, specjalista ds. produktów w dziale instrumentów muzycznych w Marshall Group, powiedział z kolei:
Celestion jest częścią rodziny Marshall od samego początku, a ponad sześćdziesiąt lat później związek ten nadal się rozwija. Przez lata kultywowaliśmy prawdziwie autentyczne relacje zbudowane na naszej wspólnej pasji do brytyjskiego rzemiosła i dźwięku światowej klasy. To właśnie ta podstawa pozwala nam tworzyć naprawdę świetne wzmacniacze, a Celestion 100 nie jest wyjątkiem. Nie mogę sobie wyobrazić bardziej kultowego sposobu uczczenia tego kamienia milowego w postaci jubileuszu 100-lecia.
Okolicznościowy wzmacniacz Celestion 100 wyróżnia się wizualnie za sprawą kremowego wykończenia obudowy, białych główek potencjometrów oraz klasycznym logo „coffin” nawiązujące do stosowanego w pierwszym okresie działalności firmy. Zestaw głośnikowy jest dopasowany kolorystycznie do niego, jubileuszowy charakter obu komponentów podkreślają okolicznościowe tabliczki.
PRODUCENT: marshall.com
Dystrybutorem produktów marki Marshall w Polsce jest Lauda Central Europe.