Zanim pojawiła się cyfra włączając się do gry o serca gitarzystów, nieprzerwanie trwała (i trwa do dziś) dyskusja między zwolennikami konstrukcji lampowych i tranzystorowych. Różnice między nimi można rozważać na różnych poziomach, chociaż dla wielu najistotniejsze jest brzmienie. Właśnie na jego podstawie postanowił porównać ze sobą dwa wzmacniacze Orange niemiecki producent Kristian Kohle, wybierając do filmowego pojedynku „głowy” Rockerverb 50 MkIII i Super Crush 100.
Wybór nie był przypadkowy, gdyż zaprezentowany rok temu wzmacniacz Super Crush 100 zaprojektowano właśnie z myślą o odwzorowaniu lampowego brzmienia modeli Rockerverb, wykorzystując jednak do tego układy tranzystorowe.
Rockerverb 50 MkIII to w pełni lampowy, 2-kanałowy wzmacniacz o maksymalnej mocy 50 W, będący „słabszą” odmianą „głowy” Rockerverb 100 MKIII oferującej dwukrotnie większą moc. W modelu tym zastosowano cztery lampy ECC83/12AX7, dwie ECC81/12AT7 oraz dwie EL34. Kanał czysty oferuje regulację głośności i 2-pasmowy korektor, natomiast w kanale przesterowanym (Dirty) znajdziemy pokrętło Gain, 3-pasmowy korektor i potencjometr Volume. Do dyspozycji mamy ponadto pogłos (napędzany lampą) oraz układ Attenuator, a także przełącznik mocy. Wzmacniacz ten oferuje trzy wejścia dla kontrolerów nożnych, przy pomocy kórych możemy przełączać kanały oraz aktywować/dezaktywować układy Reverb i Attenuator. Poza wejściem gitarowym, w modelu tym znajdziemy ponadto złącza pętli efektów (Send, Return) oraz trzy wyjścia głośnikowe.

Tranzystorowy head Super Crush 100 oferuje zgodnie z nazwą moc 100 W/8 Ohm i oferuje niemal identyczny zestaw kontrolerów co Rockerverb. Mamy tu zatem do dyspozycji dwa kanały (Clean i Dirty) z niezależną regulacją głośności i korektorem (2-pasmowy w pierwszym, 3-pasmowy w drugim), a w kanale przesterowanym dostępne jest dodatkowo pokrętło Gain. Także w tym wzmacniaczu dostępny jest efekt Reverb, ale cyfrowy, a ponadto do dyspozycji mamy pokrętło regulujący ogólny poziom głośności. Model ten jest wyposażony w wejście instrumentalne, symetryczne wyjście DI [XLR] z symulacją zestawu głośnikowego CabSim, złącza pętli efektów (Send, Return), dwa wejścia dla kontrolerów nożnych (przy ich pomocy możemy zmieniać kanały oraz aktywować/dezaktywować pogłos) oraz dwa wyjścia głośnikowe.

We wspomnianym filmie, Kristian Kohle „ukręcił” na obu wzmacniaczach jak najbliższe sobie brzmienie typu high-gain by porównać oferowane przez nie brzmienie. Jak wzmacniacze Orange wypadły w tym pojedynku? Zobaczcie sami:
PRODUCENT: orangeamps.com
Dystrybutorem produktów marki Orange jest Arcade Audio.