Charytatywny ogdział koncernu Gibson Brands, czyli Gibson Gives powołał do życia wspólnie z kilkoma innymi instytucjami program wsparcia o nazwie TEMPO.
Rozwinięcie tego skrótu wyjaśnia w pewnym stopniu cel tego programu, a jest to „Training and Empowering Musicians to Prevent Overdose”. Celem inicjatywy TEMPO jest chęć uratowanie od śmierci jak największej liczby muzyków, u których zwiększyło się uzależnienie od opioidów, na co wpływ miało też zamknięcie branży muzycznej z powodu pandemii COVID-19.
Jeszcze przed wybuchem pandemii fundacja Gibson Gives połączyła siły z organizacją HarborPath zapewniającą darmowe leki osobom nieubezpieczonym, a także fundacją MusiCares. Następnie do tej trójki dołączyły dwie inne organizacje non-profit – Musicians for Overdose Prevention oraz Solace for Hope. Wspólnie powołały one do życia TEMPO (Training and Empowering Musicians to Prevent Overdose) i tych właśnie pięć podmiotów ma prawo głosu we wszystkich kwestiach związanych z tym programem. Do inicjatywy tej dołączyły także cztery inne instytucje non-profit: National Harm Reduction Coalition, The Roadie Clinic (a Roadie Advocacy Group), The SCARS Foundation oraz Life by Music Foundation.
Impulsem do powstania programu TEMPO było zaobserwowane podczas pandemii zwiększenie spożycia opioidów w branży muzycznej (czy też artystycznej w ogóle), a także większa liczba przedawkowań. W związku z tym postanowiono wprowadzić w życie program wsparcia, którego celem jest zapobieganie tym ostatnim poprzez ograniczanie szkód wywołanych uzależnieniem i dystrybucję naloksonu wśród muzyków oraz przedstawicieli wszystkich gałęzi przemysłu rozrywkowego wspierającego muzyków (kluby i sale koncertowe, przewoźnicy i wypożyczalnie autokarów, firmy oświetleniowe i zajmujące się scenotechniką, sale prób itd.). W ramach programu zapewnione ma być też szkolenie z dawkowania naloksonu, jak i zapewnienie wsparcia dla muzyków walczących z uzależnieniem.
Dendy Jarrett – dyrektor wykonawczy Gibson Gives powiedział:
Strata nawet jednego muzyka z powodu przedawkowania to za dużo. Serce, które okazała każda z organizacji non-profit uczestnicząca w projekcie jest inspirujące. Bardzo poruszył mnie poziom współpracy przy tym projekcie i zachęcamy inne organizacje non-profit o podobnych poglądach do przyłączenia się do TEMPO.
Więcej informacji o tej inicjatywie można znaleźć na stronie www.tempomission.org.